به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۴۹
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۲۸ ساعت ۰۱:۲۸
کد مطلب : ۳۰۰۳۳۰

عبرت‌گیری از سرنوشت لاریجانی‌ها؛ مراقب باش به کسی ظلم نکنی

عبرت‌گیری از سرنوشت لاریجانی‌ها؛ مراقب باش به کسی ظلم نکنی
گروه سیاسی: علی لاریجانی در جوابیه ای که برای سخنگوی شورای نگهبان نوشته به او کنایه زده که «جنابعالی جوان متدین و تحصیلکرده ای هستید. مراقب باشید در ابتدای خدمت به نظام اسلامی به کسی ظلم نکنید، حتی به نحو ایهام»

سایت امتداد در این باره نوشته است: لاریجانی البته امروز به چنین نظری رسیده است. درست مانند عباس جعفری دولت آبادی، دادستان سابق تهران، که در ابتدای خدمتش به نظام اسلامی (خصوصا در وقایع پس از ۸۸) تمام تلاشش را کرده بود، اما در موقع رفتن و در مراسم تودیعش گفت: «آقای القاصی مهر فراموش نکنید جز به قانون عمل نکنید. کسانی که امروز می‌گویند این کار را بکن و نکن، ممکن است فردا پشت شما را خالی کنند.»
جالب این است که امروز هیچ نام و نشانی هم از دولت آبادی در دست نیست. 
دولت آبادی زمانی که می خواست از قوه قضائیه برود تازه متوجه موضوع شد. لاریجانی اما حتی بعد از خروج از مجلس هم چندان توجهی نداشت. او حتی یک هفته قبل از ردصلاحیتش در شورای نگهبان، همچنان بر همان روش و منش خود تکیه داشت.
وقتی در اردیبهشت ۱۴۰۰ از او در کلاب هاوس سئوال شد نظرش در مورد برنامه هویت (که در دوران او تولید و پخش شد) چیست گفته بود: «پخش برنامه هویت اشتباه بود، با اینکه مسئول بودم، مطلع نبودم و کار زیردستان بود. بعد با ساخت برنامه چهره‌های ماندگار، خواستم جبران کنم.»
این ادعا در حالی مطرح شد که دقایقی بعد نسخه‌ای از گفتگوی مطبوعاتی لاریجانی با روزنامه صبح در سال ۱۳۷۵ در فضای مجازی منتشر شد. گفتگوی که طی آن علی لاریجانی از ادامه پخش برنامه هویت دفاع می‌کند و حتی در پاسخ به انتقادها که گفته شده بود چرا به چهره هایی که در این برنامه نام و کارنامه آنها مورد اشاره قرار گرفته بود فرصت دفاع ندادید گفته بود که از عملکرد سازمان تحت ریاست خود دفاع می‌کند.
لاریجانی امروز اما با لاریجانی قبل از خرداد ۱۴۰۰ فرق می کند. همچنان که آملی لاریجانی قبل و بعد از دستگیری طبری، و قبل و بعد از ردصلاحیت برادرش با هم متفاوت است. همچنان که سعید مرتضوی قبل و بعد از زندان رفتنش با آن وضعیت که از مخفیگاهش در شهرستان دستگیرش کردند با هم فرق می کند.
نکته اینجاست که احتمالا کسانی هم بودند که در ابتدای خدمت علی لاریجانی به او توصیه های مشابهی کرده باشند، اما طبیعی است که در این مواقع گوش ها از شنیدن عاجز است و تنها زمانی که تاریخ مصرف به پایان می رسد تغییر به سمت مردم حاصل می‌شود.
برچسب ها: علي لاريجاني

آرش
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۷/۲۸ ۰۹:۲۰
به نکته ای اساسی اشاره کردید که یکی از بدبختی های بزرگ جامعه ماست:
تنها زمانی که تاریخ مصرف به پایان می رسد تغییر به سمت مردم حاصل می‌شود. (378191)
۱۴۰۰/۰۷/۲۸ ۱۳:۲۳
... دیگه دیره برای برگشت (378199)
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۸/۰۴ ۱۱:۴۸
مثل رفسنجانی
تا زمانی که در قدرت بود مردم را مخصوصا مردم طبقه متوسط و ضعیف را له و نابود کرد ولی... (378395)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۷/۲۸ ۲۱:۱۵
به قول شاعر از مکافات عمل غافل نشو-گندم از گندم بروید جوزجو-خدایا مارا با عفو و فضل خود ببخش و از افات قدرت پرستی دور کن - (378211)
۱۴۰۰/۰۷/۲۹ ۰۶:۵۰
جالیب بود و قابل توجه و عبرت گیری ... (378218)
نا شناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۷/۲۹ ۲۲:۲۸
آقای لاریجانی چرا در زمانی که هاشمی رفسنجنی را رد صلاحیّت کردند ، از این حرف های شیک و قشنگ نمی زد . (378244)
۱۴۰۰/۰۸/۰۲ ۱۷:۳۸
خوبه خدا را شکر یکی یکی با رسوایی کنار گذاشته میشن انشاالله ادامه داشته باشه (378319)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها