به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۴:۵۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۲۹ ساعت ۱۷:۴۸
کد مطلب : ۱۴۷۹۱
نقش جبهه پایداری در رد صلاحيت نجفي

مردم به موقع پاسخ پایداری‌ها را می‌دهند

گروه سياسي: يك عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به این‌که کمیسیون متبوعش، دفاع قاطعانه‌ای از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نکرد، گفت: نظر همه اعضای کمیسیون در خصوص برنامه‌های دکتر نجفی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مثبت بود، اما تنها حامیان او، بنده و جواد هروی، نماینده مردم قاین بودیم.
مردم به موقع پاسخ پایداری‌ها را می‌دهند
محمود نگهبان سلامی، درخصوص اینکه گفته می‌شود نهادهای صنفی فرهنگیان براین باورند که کمیسیون مزبور در رای اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش کم کاری کرد و دفاع قاطعی انجام نداد، خاطرنشان کرد: صلاحیت وزرای آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری به صورت اصلی و وزرای بهداشت و تعاون بصورت فرعی در این کمیسیون بررسی شد. وی افزود: بررسی صلاحیت دو وزیر آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری با دو رویکرد «برنامه‌ای»، «سیاسی» و «اجتماعی» بررسی شد که نظر همه اعضای کمیسیون در خصوص برنامه‌های دکتر نجفی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مثبت بود، همه معتقد بودند وی با سوابق درخشان در دوره قبلی وزارت توانسته بود شأن، منزلت و وضعیت معیشتی فرهنگیان را ارتقا دهد و بهترین گزینه برای آموزش و پرورش است.

نماینده خواف و رشتخوار در مجلس ابراز عقیده کرد: از طرفی اعضای هیات رییسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری از جبهه پایداری هستند و از منظر سیاسی و اجتماعی معتقد بودند نجفی به خاطر مسایل سال 88 و پیشینه سیاسی نباید به کابینه معرفی می‌شد. وی ادامه داد: عمده سوال‌های اعضای کمیسیون، سیاسی بود و دوستان اتهاماتی همچون نقش داشتن نجفی در حوادث 88 و عدم برائت‌جویی وی، سرکشی او از خانواده‌های آسیب‌دیدگان حوادث88 و مخالفت او با نامگذاری خیابانی به نام نهم دی این مسایل و حساسیت‌ها را به صحن علنی مجلس کشاندند.نگهبان سلامی گفت: سایر دوستان علیه نجفی بیانیه می‌دادند و ما نیز جواب بیانیه‌ها را از نجفی می‌گرفتیم و در اختیار نمایندگان قرار می‌دادیم. وی ادامه داد: علی‌رغم همه مسایلی که علیه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مطرح شد، وی توانست همه آن‌ها را پاسخ دهد و در صحن علنی نیز دفاع جانانه‌ای از خود کند، اما با اختلاف یک رای از ورود به کابینه بازماند.

ادبیات تند اعضای جبهه پایداری تازگی ندارد
یک نماینده اصلاح طلب در واکنش به توهین اخیر اعضای جبهه پایداری به دولت روحانی با بیان اینكه مردم به موقع پاسخ پایداری‌ها را می‌دهند، اظهار داشت: ادبیات فعالان جبهه پایداری تازگی نداشته و مردم با انتخاب خود در مجلس دهم پاسخ آن‌ها را خواهند داد. حسین امیری خامکانی در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص مطالبی که اخیرا یکی از نشریات حامی جبهه پایداری پیرامون دولت یازدهم نوشته است، گفت: ‌ به نظر می‌رسد دوستانی که در جبهه پایداری حضور دارند عصبانیت خود را از روی کار آمدن دولت اعتدال با استفاده از ادبیات مخصوص خود نشان داده‌اند.البته نمی‌توان انتظاری از اظهاراتی که آن‌ها دارند داشت؛ چرا که آن‌ها مدت‌ها است حیات سیاسی خود را با همین حرف‌های حاشیه‌ای و موضع گیری‌های تند حفظ کرده‌اند.

نماینده زرند و کوهبنان یادآور شد: اگر آن‌ها بخواهند موضع گیری خود را به نحوه دیگری در فضای آرام‌تر اتخاذ كنند دیگر نمی‌توانند در فضای سیاسی و اجتماعی کشور جایگاهی داشته باشند. این سخنگوی کمیسیون انرژی در مجلس نهم با بیان اینکه ادبیات تند اعضای جبهه پایداری تازگی ندارد، افزود: روال كار افراطیون از سال‌های پیش و از‌‌ همان زمان که دولت سازندگی و اصلاحات فعالیت داشتندهمین بوده و همواره برای مردم و نظام مشكل ایجاد كرده اند. وی ادامه داد: متاسفانه این افراد در زمان دولت آقای احمدی‌نژاد توانستند تا حد کافی جولان دهند و با تكیه به همین عقبه امروز جرات تعدی و توهین به دولت منتخب مردم را پیدا كرده‌اند.

وی ضمن ابراز امیدواری از اینکه مردم در انتخابات مجلس دوره دهم دقت بیشتری در انتخاب وکلای ملت داشته باشند، افزود: امیدوارم ملت ایران همانند انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز پاسخ مناسبی به اظهارات بی‌پایه و اساس، اعضای جبهه پایداری بدهند.

علی
۱۳۹۲/۰۵/۲۹ ۱۸:۱۱
مردم انشااله به زودی یک تو دهنی محکم و قاطع به این به اصلاح "جبهه ی پایداری" می دهند. انتخابات مجلس بعدی حسابی از خجالت آنها در می آییم. به امید آن روز. (114390)
یا هووو
۱۳۹۲/۰۵/۲۹ ۱۸:۳۵
دروود و صد بدرود بر نماینده اصلح قائنات. مردم فهیم قائن چه نماینده فهیم و بوانمندی در مجلس دارند. شهرهای بزرگ در حسرت اینچنین افرادی هستن.تهرانی های عزیز برای 2 سال بعد این آقا رو الگوی رای دادنتون کنید تا مجلس ملت رو به توپ نبنده (114404)
۱۳۹۲/۰۵/۲۹ ۱۸:۳۷
جبهه پایداری ؟ منظورت همونائی که با تبلیغات گسترده و حمایتهای آشکار تلویزیون بیش از 4 میلیون رای نیاوردند (114405)
۱۳۹۲/۰۵/۲۹ ۲۲:۳۵
حداقل مرد هستيم و با 4 ميليون راي مي سازيم
شما چي كه كشور رو به آشوب كشونديد
ضمنا اصلاح طلب ها خودشون رو به آقاي روحاني نچسبونند اگه راي داشتيد عارف رو از گردونه نمي كشيديد بيرون (114539)
توسی
۱۳۹۲/۰۵/۲۹ ۱۸:۵۶
انشاا... (114422)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۹ ۲۰:۴۹
کاش آقایان اصلاح طلب و اعتدال گرا برای رساندن پیام مردم یک راهپیمایی قانونی ترتیب بدهند! (114473)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۹ ۲۲:۰۵
ادبيات اين اقايان به اصطلاح دلسوز را ببينيد!!!جبهه پايداري!!يعني چي؟؟يعني شما الان در جبهه جنگ با ملت هستيد و در اين راه پايداري ميكنيد!!!مطمئن باشيد جواب دندانشكني از ملت دريافت خواهيد كرد (114513)
محمد
۱۳۹۲/۰۵/۲۹ ۲۲:۲۵
نمایندگان فعلی جبهه پایداری درمجلس با مواضع تندوضداصلاحات خودشون از یک لحاظ منافعی برای کشور و اصلاح طلبان دارد و آن این است که عزم و اراده مردم را برای حضور هرچه بیشتر در انتخابات آینده مجلس وعدم انتخاب اعضای جبهه پایداری را راسخ تر میکند (114531)
حسين تبريزي
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۰۰:۱۷
وي افزود: روال كار افراطیون از سال‌های پیش و از‌‌ همان زمان که دولت سازندگی و اصلاحات فعالیت داشتندهمین بوده و همواره برای مردم و نظام مشكل ایجاد كرده اند.
ولي واقعيت اينه كه افراطيون از بدو انقلاب با اين روش به مقابله با سايرين پرداخته اند چه در مجلس (مثلا" با نهضت آزادي و ...) و چه خارج از مجلس . (114601)
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۰۰:۲۶
من در اولین دوره برای رای نیاوردن پایداری ها در انتخابات شرکت میکنم و به افراد معتدل رای میدهم.
راستشو بخواهید به اصلاح طلبان تندرو هم رای نمیدهم.

خدا کنه برای همیشه یاد بگیریم میانه روی و تعادل مارو به قله ها میرسونه . (114606)
شهرستانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۰۷:۴۶
متاسفانه تهرانی ها با عدم همراهی با ملت و اصولا چون اهمیت کمتری به مسائل سیاسی می دهند، دارای بدترین نمایندگان مجلس هستند. شما نگاه کنید تمام اصلاحاتی ها و اعتدالیون مال شهرستان ها هستند. چون شهرستانها دارای مشکلات فراوان هستند و مردم مجبورند از طیف اصلاحات بعنوان نماینده استفاده کنند. به امید روزی که تهرانی ها هم چشماشون باز بشه (114672)