به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۷:۴۵
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۲۸ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب : ۱۴۷۴۸

آقای روحانی، آنان قافیه را باخته‌اند...!

آقای روحانی، آنان قافیه را باخته‌اند...!
اسماعیل حسین‌پور

گروه سياسي: هر چند در جامعه مردم سالار باید به قواعد دموکراسی تن داد و آستانه مدارا و تحمل را بالا برد ولی گاه برخی تنگ‌نظری‌هاي از سر بی انصافی روح آزار است. بازماندن سه وزیر روحانی از راهیابی به کابینه هرچند حق طبیعی مجلس بوده و هست اما عدم رأ ی اعتماد مجلس به سه وزیر روحانی پیام روشنی برای روحانی داشت و آن این بود که روحانی باید بر مدار اصولگرایی و اصولگرایان حرکت کند.

باید پذیرفت که ناکامان راهیابی به پاستور که برای تصاحب قدرت خوابها دیده بودند و خود را بر اریکه قدرت برفراز مي‌دیدند، سایه روحانی و کابینه توانمند و با درایت اش را بر سر خویش سنگین احساس مي‌کنند ورؤیاهای شان را برباد رفته تلقی مي‌کنند و نمي‌خواهند و نمي‌توانند وزیران نزدیک به اندیشه ناهمسو با خود را برتابند. اظهارات برخی افراد در داخل و خارج مجلس در خصوص صلاحیت دو وزیر آموزش و پرورش وآموزش عالی به خوبی اهداف سیاسی آنانی را نمایان ساخت که تنها در این ملک و میهن خود واندیشه شان را برحق مي‌دانند و با «نه» گفتن به وزرای فرهنگ مدار و با تجربه ای چون نجفی و... فرزندان این سرزمین به خصوص جوانان و دانشگاهیان را مأیوس و نامید کنند که در بر همان پاشنه پیشین مي‌چرخد و هیچ چیز تغییر نکرده است و تغییر نمي‌کند و این د رتضاد آشکار با شعار رئیس جمهور است.
آقای روحانی:
مردم ایران نیک مي‌دانند که رئیس جمهورشان توانمندترین‌ها را به مجلس معرفی کرد و این مجلس بود که نه شایستگی دو وزیر، بلکه برخی افکار سیاسی وزرا را تاب نیاورد و با نامهربانی برخی یاورانت را از تو گرفتند تا در دانشگاه و مدرسه بذر یأس افشانده شود و روشنایی فردا از نگاه امیدوار فرزندان این مردم دریغ شود. حقیقت تلخ این است که برخی‌ها مي‌خواهند دانشگاه‌ها و مدارس و کل کابینه‌ات درست مثل مجلس امروزشان باشد.
آقای روحانی:
می‌دانی و مي‌دانیم که خیلی‌ها با رأی آوردنت غافلگیر شده‌اند، قافیه را باخته‌اند و حالا به دنبال آن هستند که دولتت دولت ناکامی‌ها باشد، دولت ناتوانی‌ها باشد. خیلی‌ها دوست دارند برای به کرسی نشاندن حرف شان دولتت را زمین‌گیر کنند. عدم رأی اعتماد به سه وزیر کابینه‌ات دقیقا همین پیام روشن را داشت.
آقای روحانی:
پا پس کشیدن تو از معرفی وزیران فکور و اندیشمند چون نجفی و میلی‌منفرد و سلطانی ظلمی در حق جوانان و دانشجویان و دانش آموزان است که بزرگترین حامیان و پرشورترین یاوران تو در این انتخابات بودند. تو باید وزیرانی با همان مشی و منش و بینش به مجلس معرفی کنی و نگران عدم رأی اعتماد به آنان نباشی. مردم خود بهترین و برترین داور هستند و قضاوت مي‌کنند که این خلق از خدا ترسندگان و پل صراط به مردم نمایان در عمل چه مي‌کنند.
آقای روحانی:
مردم منتظرند شما بی‌هیچ فرصت سوزی نیروهایی که خود مي‌خواهید نه نیروهایی که دیگران دوست دارند را به مجلس معرفی کنید، کمیت کابینه با این نبودن‌های بزرگ لنگ است و خود مخالفان حقیقت انکار کننده هم خوب مي‌دانند عزیز وزیران رأی نیاورده‌ات که با گردباد فتنه از سر راه حذف شدند محبوب دل مردم هستند چرا که اینان در فتنه نقشی نداشتند و فتنه مورد ادعای آقایان 4 سال است که خفته است و باید گفت فتنه‌گری امروز، برخی نطق‌هاي دور از ادب در خانه ملت بود که باز آن درد و داغ‌ها را تازه کرد تا شهد حضور مردم در این انتخابات در کام شان شرنگ شود. تا به گمان آنان مردم امیدشان را از دست دهند و این جفا در حق این مردم صبور و مظلوم است.

محسن
United States
۱۳۹۲/۰۵/۲۸ ۱۵:۴۷
تو ام که داری برای روحانی تعیین تکلیف می کنی؟؟؟ (113735)
۱۳۹۲/۰۵/۲۸ ۱۵:۵۱
آفرين ، آقاي دكتر روحاني ، بگذاريد مجلس به افراد شايسته راي اعتماد ندهد تا اينكه شما فردي ناشايسته را براي گرفتن راي اعتماد معرفي كنيد، اينگونه حداقل اميد در جامعه حفظ مي شود. (113738)
۱۳۹۲/۰۵/۲۸ ۱۵:۵۶
به تدبیرت امیدها بسته ام... (113741)
۱۳۹۲/۰۵/۲۹ ۰۰:۵۲
باباجان چهل ونه درصد و ازکجا آوردی ؟ (114123)
علیرضا
۱۳۹۲/۰۵/۲۸ ۱۶:۰۶
هنوز خیلی زوده که بگیم باختن . هر چی باشه اونا هم 49% رای داشتن
از آقای روحانی میخوام به هر 2 طبقه فقیر و متوسط توجه داشته باشن تا ایشالا دور بعد با قاطعیت کامل پیروز بشن (113749)
۱۳۹۲/۰۵/۲۸ ۲۱:۴۲
منظور افراطی هاست نه سایر افراد . (114002)
۱۳۹۲/۰۵/۲۸ ۱۶:۲۹
این طرز تفکر (نویسنده این نوشته ) یقینا مورد پسند رییس جمهور محبوب نیست
تمامی حرکات آقای دکتر روحانی سنجیده است و معرفی این ٣ وزیر بنابر سیاست ایشان بوده و احتمال رای عدم اعتماد به آنان را هم میداده است
لذا فضا را متشنج نکنید تا ایشان مسیر خود را دنبال نمیاد (113766)
۱۳۹۲/۰۵/۲۸ ۲۱:۴۱
یعنی با نوشتن این مقاله فضا متشنج می شه ؟ نمی دونم چرا در کشورهای جهان سوم بعضی ها اصرار دارند که بگن که نباید صحبتی زده شه چون جو متشنج می شه ، در صورتی که باید همیشه تمام نظرات گفته شه . آزادی بیان یعنی همین . (114000)
۱۳۹۲/۰۵/۲۹ ۰۳:۴۳
مشکل ما همینه دوست عزیز
نبود ظرفیت
یک نگاه به استادیوم های ورزشی غربی بنداز و یک نگاه به استادیوم های خودمان ببین چه جوری تماشا چی ها بدون فنس و سیم خاردار و حفاظ میشینند و بازی را تماشا میکنند و فرقش را با اینجا را پیدا کن رفتار مردم موجب همین حرکت ها میشود یک سال تو کشور های غربی جنبش ول استریت بر پا کردند چند نفر کشته شدن ؟ چند ta بانک و ساتل اشغال آتیش زده شد ؟ ٤ سال پیش چه خبر بود تو این مملکت الان مصر چه خبره ؟
درد اینه عزیز (114154)
بوشهر
۱۳۹۲/۰۵/۲۸ ۱۶:۵۹
یعنی می فرمایی قحط رجال است و دیگه هیچ فرد شایسته ای که رییس جمهور بخواهد یافت نمی شود؟!
اگر این جور باشد پس در این سال چه کرده ایم ؟! (113787)
عیسی علی‌ پناه
Sweden
۱۳۹۲/۰۵/۲۸ ۱۷:۲۴
به نظر میاد راست افراطی هنوز حاضر نیست به پیام انتخابات ریاست جمهوری گوش فرا دهد. در این انتخابات گفتمان تندروها و آرمان گراها با ناکامی بزرگی روبرو شد و اکثریت قاطع رأی دهندگان نارضایتی‌شان را از رویکردهای حاکمیت بویژه در ۸ ساله گذشته ابراز داشتند.
علی‌ ایحال معتقدم دولت روحانی برای حفظ جایگاه‌اش در میان رأی دهندگان ناچار است در برابر جوسازی و فشارهای راست گرایان افراطی با تمام قوا ایستادگی کند و در این راه تنها به مذاکره در بالا بسنده نکند بلکه با در میان گذاردن محدودیت‌ها و فشارها با مردم و بهره گیری از نیروهای نهفته در جامعه مدنی راه را برای اصلاحات ساختاری هموار سازد.
عیسی علی‌ پناه (113794)
میثم
۱۳۹۲/۰۵/۲۸ ۱۷:۳۰
کوتاه نیا حسن این کلید گنده تر از این قفلها رو هم باز میکنه (113800)
علیرضا
۱۳۹۲/۰۵/۲۸ ۱۷:۳۷
آفرین حرف دل بسیاری از مردم را زدید اگر چه امید ما به دولت تدبیر و امید بیش از این بود اما هنوز ناامید نشده ایم و منتظریم تا دکتر روحانی وزرایی با مشی و منش غالب مردم ایران که در این انتخابات اثبات شد، به مجلس معرفی کند (113805)
۱۳۹۲/۰۵/۲۸ ۱۹:۰۳
یه دکتر قبل از نام زیبای روحانی بزاری قشنگ تر می شه عزیزم. (113882)
۱۳۹۲/۰۵/۲۸ ۲۱:۱۳
توهمه نباختن (113977)
۱۳۹۲/۰۵/۲۸ ۲۱:۱۷
شما هم تند رفتید (113984)