به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۷:۰۴
 
۱۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ساعت ۰۱:۵۲
کد مطلب : ۳۵۹۲۴

ما و یارانه و یکی از شاهان این سرزمین!

گروه اقتصادي: این روزها حرف از یارانه است و این که چقدر بدهیم. البته یارانه حق همه شهروندان است و حمایت شهروندان در حد نیاز اولیه زندگی از وظایف دولت و لیکن از جنبه طنز ذکر حکایتی قدیمی بد نیست:
ما و یارانه و یکی از شاهان این سرزمین!
در امثال و حکم آمده است که یکی از شاهان این سرزمین (فکر کنم نادر شاه)، تصمیم گرفت که برای تنبل ترین مردم از خزانه شاهی مقرری تعیین کند تا در آسایش باشد. پس به وزیر اعظم دستور داد تا حمام را آماده نمودند و آنگونه که رسم حمام‌های قدیم بود زیرش را پر هیزم کردند بدون اینکه آب در خزینه کنند. مردم تنبل را فراخوان دادند که هر کس فکر مي‌کند از همه تنبل تر است به این حمام آید و کف خزینه دراز کشد.

شاه دستور داد زیر خزینه حمام را روشن کردند و کف خزینه شروع به داغ شدن کرد. پس از هر مرحله یک عده فرار کردند و طاقت نیاوردند تا تنها دو نفر در خزینه ماندند. یکی هر لحظه داد مي‌زد سوختم و دیگری هر چند دقیقه به بقل دستی مي‌گفت بجای من هم بگو. شاه گفت همانا که من از نفر دوم تنبل تر ندیدم، دستور داد هر دو را مقرری از خزانه بریدند. آنچنان که دولت قبلی اصرار بر پرداخت داشت و این دولت اصرار بر حذف پس شاید باید خزینه حمام را آماده کنند تا مشخص شود چه کسی فرم پر نکند و چه کسی نکند. ع.افشاریان

رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۰۵:۰۱
با فرم بر كردن ويا بر نكردن اين مشكل يارانه حل نمي شود بايد راهكاري بهتر براي حل اين مشكل انديشيد اين يارانه داستان همان سنكي است كه يك ديوانه ته جاه انداخته كه با تدبير صدها بلكه هزاران هوشيا ر بيرون اورده نمي شود خداوند به دولت وياران همراهش توفيق دهد تا با درايت وهوشياري اين مشكل را حل كنند و اكثريت مردم هم قبول كنند كه كرفتن يارانه به ضرر تمام مردم است ودست دولت را براي انجام كارهاي زير بنايي مي بندد (213131)
من ايراني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۰۷:۳۰
چه فايده اي دارد چرا مي خواهند يارانه وهدفمند كردن آن برگردن قشر ضعيف بيافتدصدها دستگاه مختلف است يارانه الكي مي گيرند 2 كار درست حسابي نمي كنند.يارانه آنها را قطع كنيد.دست بابك ها را را قطع كنيد تحريم ها را بشكنيد .چه كار به مردم بيچاره داريد.غني چه غصه اي دارد جنس گران شود يا نشود جناب روحاني اين اجراي يارانه ها ضررش از نفعش بيشتر است.به داد مردم برسيد. (213133)
بلوط
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۰۷:۴۷
نمیدونم چرادولت چشم به جیب این مردم بدبخت دوخته درحالی که عده ای ازقانون گذاران وخودکارکنان بیشترشان میلیاردی پورسانت میگیرند وداد وای دزد دزد سرمیدهند ودولت زورش به اونها نمیرسه میخاد ما را گیر بیندازه (213134)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۰۹:۲۱
اگر واقعیتهای اقتصاد در نظر گرفته شوند و رانت های از ما بهتران برداشته شوند و عدالت اقتصادی برقرار گردد با ثروتی که مملکت ما دارد کسی محتاج یارانه نخواهد بود و همه حق خود را می گیرند بدون آنکه منتی داشته باشند . (213144)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۰:۲۸
نه بابا؟دلار بکنید همون 1000 تومن من 3 برابر یارانه رو خودم میریزم به حساب دولت. (213156)
naser
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۳:۲۱
نظر من در مورد خبر مربوط به آقای مصباح است که میگوید مالک کسی را در جنگ زنده نمیگذاشت ، این بنده خدا که خیلی کشت و کشتار را دوست دارد چرا نمی رود در لبنان و فلسطین و سودان و... مستکبرین جهانی را بکشد. البته بیشتر دوست داره دیگران اینکارو بکنند و ایشون لذتشو ببره!!! (213196)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۵:۴۶
درود بر شما
باز هم یارانه و داستانهایش
چرا به جای گفتن انصراف اون هم مردم بیچاره سراغ نمایندگان مجلس نمیروید که امثال رسائی و کوچک زاده و نقوی و... یارانه نگیرند و انصراف دهند . تا میخواهند پول بگیرند مردم بیچاره تا میخواهند پول بدهند و تسهیلات و امکانات اول کارکنان لشگری و کشوری و دولت و خانواده شهداو جانبازان و بعد اگر ته آن پیزی ماند مردم بیچاره
مانند سهام عدالت
اسلام آیا این است (213236)