به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۷ - ۲۱:۴۰
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ساعت ۱۶:۳۷
کد مطلب : ۱۶۲۹۳
رئیس سابق دانشگاه علامه طباطبایی:

در دانشگاه علامه علیه غرب‌زدگی کودتا کردم

گروه سياسي: رئیس سابق دانشگاه علامه طباطبایی می‌گوید: «البته درست می‌گویند که بنده کودتا کردم، من علیه غرب‌زدگی، خرافات و جهل در دانشگاه علامه طباطبایی کودتا کردم. بچه‌های مومن و شایسته را برای هیات علمی جذب کردم. در بازآفرینی رشته‌های علوم انسانی نقش اول را بازی کرده٬ استادان و دانشجویان این دانشگاه «به شدت طرفدار فتنه بودند». صدرالدین شریعتی٬ که در جداسازی جنسیتی٬ بازنشسته کردن اجباری استادان و بازبینی در سرفصل‌های علوم انسانی در دانشگاه علامه طباطبایی نقش به سزایی داشت٬ اخيرا از سوی سرپرست وزارت علوم برکنار شده است كه برکناری وی با خشم تندروها و افراطيون مواجه شده است. بخش‌هاي مهم اظهارات رييس معزول دانشگاه علامه را در ادامه بخوانيد:
در دانشگاه علامه علیه غرب‌زدگی کودتا کردم
...قبل از آمدنم اردوهای مختلط در دانشگاه برگزار می‌شد، سازمان اطلاعات تهران از این اردو‌ها عکس‌هایی گرفته بودند به نمایش گذاشت بودند که بسیار هشدار دهنده بود.
...زمانی که آمدم اردوهای دانشجویی مختلط بود، از مهر ۸۴ ابلاغ کردم اردوی مختلط ممنوع. از‌‌‌ همان جا انجمن طیف علامه موضع گرفت و اردو‌ها را تحریم کرد.
...حذف اردوهای مختلط اثربخشی زیادی داشت، خانواده‌ها و دانشجویان ابراز رضایت می‌کردند، شما نمی‌دانید چه مسائل و مشکلاتی در اردوهای مختلط آن زمان وجود داشت. با جداسازی دختران راحت‌تر در اردو‌ها شرکت می‌کردند.
...کار به جایی رسید که رئیس‌جمهور دستور عزل بنده را داد اما آقای زاهدی وزیر وقت قبول نکرد.
...دانشگاه مرکز عجیبی برای اصلاحات در گذشته بود، برخی اساتید و دانشجویان به شدت طرفدار فتنه بودند و به شدت در جریان فتنه ۸۸ به دنبال آشوب در دانشگاه بودند. برخی اساتید حتی به مراکز امنیتی دعوت شدند و به آن‌ها تذکر داده شد. یکی از اساتید چند سال زندان بود و برایش حکم اخراج‌ صادر شد.
...برخی اساتید در کلاس‌های درس به دانشجویان می‌‌گفتند کودتا شده و آن وقت شما در کلاس‌های درس حاضر می‌شوید؟ و جلسه امتحان را به هم می‌زدند. اما ما در مقابل آن‌ها ایستادیم.
...برخی تشکل‌های دانشجویی جایگاه قانونی نداشتند، باید اساسنامه می‌آوردند و مجوز می‌گرفتند، خواستم درخواست قانونی بدهند اما صلاحیت آن‌ها تأیید نشد و پس از مدتی گروه دیگری از دانشجویان درخواست دادند، اساسنامه ارائه کردند و مجوز فعالیت گرفتند.
...نه تنها کم نمی‌آوردم بلکه در تصمیمم مصمم‌تر می‌شدم و پرقدرت‌تر کار می‌کردم، شما ببینید برای برکناری من چگونه عمل کردند، در جابجایی من با چه لشکری آمدند، وزیر گاه گفت تقصیر ندارم رئیس‌جمهور دستور داده است، یکبار دیگر گفت که تصمیم با خودمان است.
...به دلیل اسلامی کردن دانشگاه باید کتک بخورم، خوب بخورم. به عنوان تکلیفم این کار را انجام دادم.
...مسئول نیستم امر به معروف و نهی از منکر که می‌توانم بکنم. زمانی که تفکیک جنسیتی در دانشگاه اعمال شد، مجلس خبرگان رهبری که آقای روحانی هم از اعضای آن است از این اقدام دفاع کرد، البته رئیس جمهور وقت به این کار اعتراض کرد ولی من ادامه دادم. رشد علمی و کاهش مشروطی‌ها از نتایج این اقدام بود، مشکلات اخلاقی به صفر رسید و اساتید راحت‌تر حرف در کلاس‌های درس حرف می‌زدند.
...آیت‌الله مکارم شیرازی 2 بار در سخنرانیشان در مشهد از اقدامات ما تجلیل کردند، مراجع قم همین طور. آقای مهدوی کنی به شدت موضع گرفتند، افتخار می‌کنم کارم مورد تایید این آقایان و مخالفت برخی دیگر است، اگر آنها تأیید می‌کردند جای شک تردید داشت.
...مگر جرمم چه بود؟ مگر چقدر از حضور من می‌ترسیدند؟ تیتر زدند "چه کسی زورش به شریعتی می‌رسد؟" مگر جرمم چه بود؟ در بازآفرینی رشته‌های علوم انسانی نقش اول را بازی کردم و بیش از 500 نفر از اعضای هیئت علمی را بسیج کردم همه اساتید بسیج شدند چون بازنگری رشته‌های علوم انسانی درخواست مقام معظم رهبری بود.
...جرم دیگرم این است که برنامه‌ها را دگرگون کردیم، مطالعات جهانی کردیم، اسلامی شدن رشته‌های دکترا خواسته امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بود. اسلامی شدن به محورهای استاد، ‌دانشجو، درس و فضای دانشگاه‌هاست، کلاس‌های دختران و پسران را جدا کردیم، این جریان اثرات بسیار خوبی داشت.
...این کار ما باعث شد بگویند شریعتی کودتا کرده است، چه کردم که می‌گویند کودتا کردم؟ غیر از اینکه استاد مومن را جذب کردم تا در کلاس درباره سکولار حرف نزند؟ ۲۵۰ تا ۳۰۰ استاد جذب کردم که برای صد تای آخر از سال ۹۰ اقدامات اولیه را آغاز کردیم.
...اقدام اخیر تعدادی از رسانه‌ها در انتشار اسامی و مشخصات اعضای هیئت علمی جدید دانشگاه علامه کار بسیار زشتی بود و خیلی‌ها ناراحت شدند. چرا باید شماره کارت ملی و مشخصات این افراد در نشریات منتشر شود؟ این رسانه‌ها باید بگویند به چه مجوزی اینها را منتشر کردند؟ قبل از انتشار من را می‌خواستند و همه مدارک را ارائه می‌دادم.
...(می‌دانستید برکنار می‌شوید؟): بله، مثل روز برایم روشن بود که نمی‌توانند تحملم کنند.
...(پس چرا استعفا ندادید؟): اهل استعفا نیستم، چرا استعفا دهم؟ کدام مرجع و پیغمبر و عالم خدمتگزاری استعفا داده است؟ من در جبهه فرهنگی، سیاسی، پژوهشی و آموزشی می‌جنگیدیم. با اقدام این افراد همه فهمیدند در طول خدمتم چه کرده‌ام، درست در روز شهادت امام صادق (ع)، در روز تعطیل، مثل اینکه گناهکار بودیم و باید جلویمان را بگیرند، برکنارم کردند.

۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۱۷:۰۸
یعنی 4 سال دوم احمدی نژاد کولاک کرد!!! (129503)
ياسين
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۲۱:۲۸
يعني مسخره كردي ما رو ؟!

بچه‌های مومن و شایسته را برای هیات علمی جذب کردم. (129608)
dbdbdbdbbdbdbddbdbdbdbdbd
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۲۲:۵۰
بعد از این به جای استخدام نور چشمی ها در دانشگاه و پارتی بازی بگیم کودتا علیه غرب زدگی (129640)
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۲۱:۳۶
پس دختر پسرا کجا همدیگرو ببینن و با هم اشنا شن (129610)
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۲۱:۴۹
خیلیییییی رو دارررنننننننننننننننننننننننن اینا (129615)
استاد دانشگاه اروميه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۲۳:۱۶
آقاي شريعتي يكي ديگه مثل تورو....در دانشگاه اروميه داريم .انشاالله سايه ايشون هم مثل توازدانشگاه اروميه بزودي كم بشه (129656)
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۱۷:۱۴
فعلا که همه از رفتن ایشون خوشحالیم و به امید حق افرادی چون ایشون در هیچ مسند دولتی به کار گمارده نشوند. (129506)
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۱۷:۱۸
علیه جهل کودتا کردین؟! شما اصلا" معنی جهل رو میدونین؟ اگه میدنستین که. . . (129508)
رسول
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۱۷:۲۱
اون وقتی که اساتید و دانشجو و بچه های مردم را فقط به خاطر اینکه عقیده و فکرش با تو هم سو نبود اخراج میکردی به اسم اسلام بهتر بود به الان هم فکر میکردی. (129510)
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۱۷:۲۶
دمشون گرم خوب کاری کردن (129512)
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۱۷:۴۰
واقعا" گناهکار بودی و باید خیلی زودتر برکنار می شدی
همه کارهایت خلاف شرع و قانون بوده است. از تهمت زدن و تفتیش عقاید تا باند بازی و رفیق بازی و دوست و آشنا استخدام کردن. 200-300 آدم.....آشنا جذب هیات علمی کردن ظلم به همه نیست؟ (129519)
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۱۷:۴۴
من دانشجوی این دانشگاهم ...3 سال که تواین دانشگاه بودم ...خون دانشجو هارو کرد توشیشه...آیا واقعا این اسلامی کردنه...دیروز پس از 8 سال علامه...یه جشن مختلط گرفت ...شکر. (129523)
بیدار
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۱۷:۴۹
خواجه پندارد که طاعت می کند بی خبر از معصیت جان می کند! (129526)
مهدی 92
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۱۷:۵۵
اینها از دیر از دانشگاه کینه دارند هر چند وقت یکبار می آیند یک ضربه به پیکره آن میزنند و فرار میکنند. (129529)
محمد
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۱۷:۵۵
عجب رويي داره بخدا! (129530)
اصلاحطلب
Germany
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۱۷:۵۷
شما دانشگاه علامه رو نابود کردید.ای کاش شهامت داشتید و عذرخواهی می کردید!!! (129531)
حمید ایرانی
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۱۷:۵۹
کدام مرجع و پیغمبر و عالم خدمتگزاری استعفا داده است؟
عجب (129534)
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۱۸:۰۰
متاسفم که امثال شما مدعی دینداری شده‌اید. همین. (129535)
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۱۸:۱۷
معنی این حرف این است که در این 34 سال دانشگاه علامه غربی بوده و ایشان تشریف آورده آن را اسلامی کرده اند. این حرف توهین به خیلی ها از جمله نظام جمهوری اسلامی است (129539)
سرباز خمینی و اصلاحات
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۱۸:۲۲
خدایا شکرت.امام بزرگوار شکرت.تهمت های این آقا و امثال سردار مشفق کجا رفتش؟یا خدا این آقا دانشگاه رو پادگان کرده بودش.به ما بچه های علوم اجتماعی ورودی 86 حتی اجازه جشن پایان تحصیل به نام آشوب و طرفداری از میرحسین ندادن.چقد به مهندس موسوی و آقای خاتمی و بقیه چه تهمت هایی تو دانشکده می زدند.خدایا دلمون خون شده بود.یا الله شکرت.4سال گریه و غم.4سال فحش و تحقیر (129541)
دوست
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۱۸:۴۳
ایشان همچنان در توهم فساد بسر میبرند. مگر در عصر حاضر با وجود ایمیل و موبایل و فضاهای مجازی و واقعی خارج از دانشگاه برای ایجاد ارتباط دانشجویان باید اردو بروند. اگر اینقدر وضع خرابه که بدون کنترلها و کودتای آقای شریعتی همه غرب زده میشوند و خلافهای اخلاقی میکنند بهتر است ایشان فاتحه ارزشهای اسلامی و فرهنگی ایران را بخوانند. (129550)
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۱۸:۵۲
این ادبیات برازنده یک آدم دانشگاهی نیست... (129557)
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۱۹:۰۴
الان که این متن و می خونم خدارو هزار بار شکرمی کنم که از دست این افراد راحت شدیم..!! (129563)
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۱۹:۰۵
باز این آقا خودش را با پیغمبر مقایسه کرد.بابا یکی یه چیزی به این بگه (129564)
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۱۹:۲۹
برو تو دانشگاه تازه تاسیس دوستات که با پول بیت المال راه انداختن تا دلت میخواد امر به معروف و نهی از منکر کن، اونجا تا آخر عمرتون سوژه امر به معروف و نهی از منکر براتون هست (129573)
سجاد
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۱۹:۳۷
کدام مرجع و پیغمبر و عالمی استعفا داده است که من بدهم؟!
تو رو خدا این همه تواضع چرا آخـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه؟ (129576)
رفرمیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۱۹:۴۹
این عالیجناب با کارهاش آرزوهای که داشتم تو علامه به اون برسم از من گرفت من یک سال تمام درس می خوندم تا علامع قبول بشم به مهد علوم انسانی ایران وارد بشم کسب علم از اساتید فرهیخته و دانشمند این دانشگاه کسب کنم که این آقا با کارهاشون علامه رو ........ و انسانو فقط در غریزه جنسی خلاصه کردند واقعا تاسف میخورم که آرزو های با اخراج اساتید به نام دانشگاه بر باد رفت وا مروز من ودوستانم سرخورده از تباه شدن آرزو هایمان موندیم و به حرف های این مرد باید نگاه کرده و حسرت بر حسرت اضافه کینم..................... (129579)
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۲۰:۳۹
اقا جان برو تو دانشگاه محمود پیش گیری کن اخه میدونی که اونجا جریان انحراف واسلام ایرانی و...... (129590)
mmn
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۲۰:۴۵
مثل اینکه رییس یک مشت بچه مهدکودکی بوده...این افراد دانشجو هستند افراد بزرگی هستند ...به جای این بحث های دیوار کشی به فکر شغل و ازدواج این بنده های خدا باید بود ...چه گناهی کردن ....خدا رو شاهد میگیرم قصد توهین ندارم من خودم هم دانشجو بودم ولی به اندازه یک حیوان برای درک و شعور دانشجو ارزش قائل نیستن... شما در جامعه نگاه کنید قشر دانشگاهی محترم ترین ها هستن....امثال ایشان اعتقاد این جوانان را دارن نابود می کنن. جوانها زمان سید محبوب دیندارتر بودن یا الان؟ به جوان های خانواده خودمون نگاه کنیم...تندروی چه بلایی سرشون آورده...دین ودنیاشون رو نابود کرده.... (129591)
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۲۲:۳۴
ای ول حرف دل منو گفتی! (129635)
6565
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۲۰:۴۸
حوزه با دانشگاه فرق می کنه عزیز.... (129593)
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۲۰:۵۷
مدرک ارایه نده احمدی نژادی حرف زده بالاخره مامور ویژه اش باید مثل خودش تهمت بزنه مدرک ارایه نده تو مملکت ما فقط حرف مفت خریدار زیاد داره (129596)
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۲۱:۱۴
این فرد از جنس دانشگاه نبوده (129599)
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۲۱:۱۹
دانشگاه علامه توی علوم انسانی عالی بود ولی ایشون... (129603)
دانشجوی عدالت خواه
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۲۱:۲۰
چرا دانشگاه های پیام نور از طرف دولت حمایت میشه ولی دانشگاه های غیرانتفاعی هیچ حمایتی نمیشه

ولی مدرکش رو وزارت علوم تحقیقات مهر میکنه
من غیرانتفاعی رو ترجیح دادم و بالاتر زدم ، ولی این عدالت نیست که دولت بخشی از هزینه ی پیام نور رو متقبل بشه ولی با هزینه های غیرانتفاعی کاری نداشته باشه (129604)
پیرو زینب کبری
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۲۱:۵۶
خوب بود اقای شریعتی مدال دکترای افتخاری خودشان را از ملا محمد رهبر طالبان دریافت می کردند ریس دانشگاهی که فقط از دیدگاه جنسی به استاد و دانشجو نگاه می کند همان بهتر که ریس دانشگاه طالبان شوند نه ایران اسلامی چون زنانش پیرو زینب کبری هسنتد که خطابه اش در دربار یزید تن یزیدیان را به لرزه در اورد واین بانوی بزرگ اسلام فرزند شیر خدا لحطه ای نفرمودند من یک بانو هستم ونباید در دربار یزید از مولایم حسین دفاع کنم چقدر انسان تاسف می خوردکه بعضی ....... (129619)
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۲۲:۲۹
آب بیارید..... (129632)
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۲۲:۳۳
آقای شریعت مداری خودشون یک جای دیگه درس خونده می خواد همه جا رو مثل اونجا درست کنه!
باباجون دانشگاه جایی است که توش درس های علوم غربی رو که الان تو کل دنیا رواج داره درس می دن چه شما بپسندی چه نپسندی! اونی که شما دنبالشی اسمش یک چیز دیگه هست اشتباهی اومدی!! (129633)
یاس
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۲۳:۰۰
این گناه بزرگی است که خودتو در حد اولیا خدا بدونی تو فقط یه ادم معمولی هستی باید شرم کند کسی خودشو با معصومین مقایسه کنه (129644)
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۲۳:۱۰
نتیجه چی شد؟ علاقه به دین یا دوری از اون؟ (129652)
مهدی 92
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۲۳:۱۵
صاحبان چنین عقایدی افکارشان همیشه درگیر مسائل جنسیتی است (129653)
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۲۳:۲۴
اگر غربی ها شب و روز مشغول فساد و کثافتکاری هستند ، لابد اینهمه پیشرفت مادی و معنوی از آسمان برایشان نازل شده؟؟؟؟
چرا در غرب فاسد کافر ،روز روشن زنهارا برای تجاوز نمی دزدند ، چرا قمه کش ندارند ؟ چرا قتل و دزدی و خود فروشی واعتیاد و افسردگی و جنون و دروغ و کلاهبرداری با این ابعاد وحشتناک وجود ندارد ؟؟چرا دخترها و پسرها که از دبستان و دبیرستان و دانشگاه مختلطند نگاه جنسی به یکدیگر ندارند ؟؟
عقب افتادگی فکری ، محرومیت و پایمال کردن آمال و طبیعت انسانی ؛مردم و کشوررابه اینجا کشاند .
آزادی را سر بریدید ، دیگر چه میخواهید ای شریعتی ها................. (129661)
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۰۱:۲۷
خیلی جالبه در بخشی از حرفاش گفته که :کدام مرجع و پیغمبر و عالم خدمتگزاری استعفا داده است؟

یعنی این خودش رو عالم و پیغمبر میدونه (129684)
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۰۱:۲۸
یه ملت با رفتنت خرسند شدن . به جز شریعتمداری (129685)
كوروش كبير
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۰۱:۵۴
فقط قسمت بود ما ورودي هاي ٨٤ تبديل به نسل سوخته علامه بشيم و هيچ لذتي از دوران دانشجوييمون نبريم. جعفر توفيقي مُچكّريم (129692)
ایران اسلامی
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۰۳:۴۷
اقای شریعتی خداوند اگاه است و جنگ روانی و تبلیغاتی برعلیه شما را خداوند و مردم اگاه می دانند مردمی که متعلق به هیچ حزب و گروهی نیستند مردمی که خواستار رفع مشکلات اقتصادی و فرهنگی هستند مردمی که بیش از پنجاه درصدشان به دولت اعتدال(تدبیر و امید)رای دادن برای دولتی فراجناحی ولی امروز ما با بولدوزر و داس روبه رو هستیم که جناح بندی سیاسی کلید این بولدوزر است اقای روحانی تا اخر با شما هستیم ولی برای رضای خدا و مردم ایران تمام تلاشت را برای اجرای عدالت و اعتدال خرج کن و افراطی های دوجناح را از خود دور کن که عامل نابودی دولت راستگویان است. (129702)
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۰۶:۴۵
اسعفا مال مدیر است نه پیغمبر و مرجع!!
و اسعفا شهامت می خواهد! فهم می خواهد! (129707)
يك رزمنده دفاع مقدس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ۰۷:۵۵
منظورش از بچه هاي مومن را كه جذب هيئت علمي كرده امثال بذر پاشها هستند كه با رانت احمدي نژاد و در سن جواني بدون كوچكترين تجربه به سمتهاي بزرگ گمارده شدند و حق و حقوق متعهدان متخصص را بسهولت تضييع و صنعت خودرو سازي مملكت را با سوء مديريت و بي تجربگي و ناپختگي به ورته نابودي كشاندند و عدم سلامتشان در سايپا و شركتهاي اقماريش نيز اگر رسيدگي شود محرز است و حالا هزاران كارگر و خانواده هاي محترمشان چوب عملكرد اين بچه هاي بظاهر مومن را دارند ميخورند . فقط ميتوان گفت خداوند از امثال شما نگذره . اميدواريم شاهد مجازات شما ها در پيشگاه حق تعا لا باشيم. (129716)