به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۷ - ۲۱:۱۸
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب : ۱۵۳۹۴
موج شادی اساتید و دانشجویان علامه با برکناری شریعتی

ارتباط خواهرزاده برادرحسین باسوئیچ‌بولدوزر!

گروه سياسي: ظهر دیروز با وجود تعطیل بودن، اعلام خبر برکناری صدرالدین شریعتی، رئیس دانشگاه علامه موجی از شادی و واکنش های مثبت را در میان اساتید و دانشجویان این دانشگاه به وجود آورد و کسانی که از اقدامات عجیب این شخص به ستوه آمده بودند، در قالب پیامک و همچنین فعالیت در فضای مجازی، برکناری وی را به یکدیگر تبریک گفتند.
شريعتي رييس عزل شده دانشگاه علامه
شريعتي رييس عزل شده دانشگاه علامه
به گزارش انتخاب به نقل از آینده؛ برخی دانشجویان فراخوان برای پخش شیرینی در دانشگاه و استقبال از رئیس جدید برای ساعت 11 امروز اعلام کرده‌اند. عملکرد شریعتی به گونه ای بود که اساتید متدین و حزب اللهی دانشگاه علامه نیز از وی دل خوشی نداشتند و حتی کار اعضای بسیج دانشجویی این دانشگاه نیز به دلیل انتقاد از وی به دادگاه کشید و از این رو به رغم روحانی بودن وی، کارنامه او را نباید به پای روحانیت و متدینین نوشت، چرا که جامعه دانشگاهی کشور اساتید متدین و چهره های روحانی آزاداندیش و قانونگرای زیادی به خود دیده که ویژگی های آنها هیچ ربطی به چهره ای چون جناب شریعتی ندارد.

اقدامات شریعتی بسیاری از اساتید اصولگرا را نیز به ستوه آورد و گفته مي‌شود شماری از اساتید که از این وضعیت خسته شده بودند، در پی بازنشسته کردن پیش از موعد خود برآمده بودند. در زمان وی هفتاد و پنج نماینده مجلس شورای اسلامی از جمله چهره هایی چون احمد توکلی و آقاتهرانی طی نامه ای به کامران دانشجو از تخلفات صورت گرفته در دانشگاه علامه طباطبایی انتقاد کردند.

با این حال برخی رسانه های اصولگرا که ظاهرا اطلاعی از حوادث دانشگاه علامه طی این 8 سال ندارند، تنها با تفسیر سیاسی موضوع، وکیل مدافع وی شده اند و از همین دیروز شروع به کارشکنی در کار رئیسی کرده اند که هنوز ریاست این دانشگاه را تحویل نگرفته است؛ این بازی خطرناک به زیان جریان اصولگرایی است و باعث مي‌شود یک چهره نه چندان خوشنام به جریان اصولگرایی گره بخورد.

این حمایت ها ممکن است در برخی موارد انگیزه شخصی داشته باشد و کسانی که طی این سالها از بورس های عجیب و غریب، دکتراهای بدون کنکور و حتی عضویت های غیرمعمول در هیئت علمی بهره مند شده اند و نگران بررسی این گونه اقدامات از سوی خود و نزدیکانشان هستند، طبعا با ایجاد هیاهو و جنجال و برچسب زدن بر رئیس جدید، در تلاشند تا مانع رسدگی به اقدامات فراقانونی شوند.

در این میان، اقدام امروز برادر حسین شریعتمداری که موضوع دکترای پرحاشیه خواهرزاده‌اش در دانشگاه علامه به شدت خبرساز شد، جالب و دیدنی است و باعث شد تا مدیر کیهان بعد از تغییر رئیسی که برای ادامه تحصیل خواهرزاده اش اعمال نفوذ کرده، کلید حسن روحانی را سوئیچ بولدوزر بنامد.

وی نوشته: «عزل حجت الاسلام والمسلمین دکتر شریعتی با چه انگیزه ای صورت پذیرفته است؟ آنچه همگان از ایشان مي‌شناسند و همه شواهد نیز گواه آن بوده و در دسترس و قابل بررسی است، شخصیت علمی برجسته دکتر شریعتی، تلاش بی وقفه ایشان برای گسترش دامنه علم آموزی و پیشرفت های علمی، تأکید بر آموزه های اسلامی و انقلابی و ایستادگی ایشان در مقابل فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 و روشنگری درباره آن خیانت بزرگ است. اگر سرپرست وزارت علوم و یا جناب رئیس جمهور محترم خصوصیت دیگری در ایشان سراغ دارند که باعث عزل وی شده است، چرا اعلام نمی کنند؟ و اگر عزل ایشان تنها به خاطر ویژگی های یاد شده است که...؟! و بالاخره، این روزها برخی از جماعت یاد شده و پست و مقام یافته، چنان به قلع و قمع این و آن مشغولند که باید از جناب روحانی پرسید، آن کلید کذایی که در تبلیغات ریاست جمهوری به مردم نشان دادید و بعدها نیز بارها به آن اشاره فرمودید، کلید حل مشکلات بود یا سوئیچ بولدوزر؟! چرا که کار از «داس» و امثال آن گذشته است!»

ماجرای خواهرزاده چیست؟

ماجرا از این قرار است که ...خواهرزاده حسین شریعتمداری که یکی از انبوه دانشجویان دکتری بوده که بدون دکترا در این مقطع تحصیل خود را آغاز کرده، نمی تواند حدنصاب نمرات را در دانشکده فلسفه کسب کند و از این رو طبق قانون امکان دادن امتحان جامع را پیدا نمی کند. ظاهرا برخی تهدیدها نیز نسبت به استاد این دانشجو انجام مي‌شود و حتی این اتهام به استاد مربوطه وارد مي‌شود که به خواهرزاده آقای شریعتمداری اجحاف کرده است. در این مقطع ظاهرا با توصیه جناب شریعتی، برگه این دانشجوی نورچشمی به اساتید دیگر برای تصحیح مجدد داده مي‌شود، اما نمره وی بالا نمی آید و با این وجود برخلاف قوانین ابتدایی، دستور گرفتن امتحان جامع از این دانشجوی دکتری داده مي‌شود.

مشخص نیست آیا بین این اقدامات و یادداشت پرسوز و گداز امروز برادر حسین در رثای جناب شریعتی و سوییچ بولدوزر خواندن کلید رئیس جمهور ارتباطی وجود دارد یا نه، اما ای کاش مدیر همیشه در صحنه کیهان که از روز روی کار آمدن دولت اعتدال لحظه ای در هجمه به آن فروگذار نکرده، این فقره را به دیگر دوستان رسانه ای واگذار مي‌نمود تا دست کم این قدر شائبه انگیز نباشد.

به رئیس جدید دانشگاه علامه نیز توصیه مي‌شود به افراد بانفوذ و آقازاده ها و البته خواهرزاده های نورچشمی، انواع خدمات نظیر دکترای بدون کنکور، بورس تحصیلی، اعمال نفوذ در پرونده تحصیلی و... را انجام دهد تا مورد حمایت محافل قدرت باشد و نه بصیرت وی زیر سوال رود و نه سکولار خوانده شود!! گفتنی است موج شادی از تغییر صورت گرفته در دانشگاه علامه به گونه ای است که حتی در سایت اصولگرای الف، میزان آرای حامی برکناری رئیس علامه، چیزی حدود 10 برابر مخالفان آن است.

۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۱۱:۲۳
بیایید در آزمون باصطلاح متمرکز دانشگاه شهید چمران ببینید چگونه افرادی را پذیرفتند و....! آخه قرار بود متمرکز بشود که عدالت باشد و الی آخر..... (120804)
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۱۱:۲۵
کلید و سوئیچ ماهیتا یکی است برادر حسین حال ترا خوش نمی آید مشکل توست با عرض تسلیت (120805)
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۱۲:۰۵
واقعا تاسف آوره، در دانشگاه های دیگه آزمون جامع قصه پر غصه ای هست که هر کسی توان عبور از اون رو نداره، به دانشکده فنی دانشگاه تهران سری بزنید تا از مصائب این آزمون مطلع شوید! اونوقت آقایون ...! خواهرزاده محترم حتماٌ باید دکترا بگیرند؟!
خیلی تاسف باره... (120822)
ایرانی
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۱۲:۱۹
واقعا هیچ نهاد یا ارگانی وجود نداره که جلوی توهین نوشتن های شریعت نداری رو بگیره . ایشون داره به شعور ملت ایران توهین میکنه (120835)
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۱۲:۲۲
آره تو فضای مجازی که یک رو آقایون فرهنگی ان یه روز شرکت نفتی یه روز یه روز دانشجو یه روز استاد... (120839)
امير
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۱۲:۴۰
اين آقا شده زبل خان.زبل خان اينجا زبل خان وانجا زبل خان همه جا!من نميدونم چطوره كه اين به هركي ميخواد تهمت ميزنه هيچكي هم بهش كار نداره ولي اين به همه كار داره! (120855)
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۱۲:۵۱
به نحوه ورود کارگردان مشهور سینما در دکترای فلسفه هم اشاره ای می کردید... (120860)
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۱۲:۵۶
8 سال تو و امثال بودید که سوار بولدوزر تهمت و تهدید و افترا و دروغ این مملکت رو ویران کردید (120868)
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۱۳:۲۷
زنده باد دکتر توفیقی (120901)
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۱۳:۲۸
خدا رو شکر (120902)
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۱۳:۵۱
خیلی دلم میخوادبدونم مدرک ورشته تحصیلی حسین شریعتمداری چیه؟ (120922)
سینا صفوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۲۱:۳۰
توهم پیمایی در پویش تهمت! (121159)
afsaneh
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۱۴:۰۰
اقای شریعتمداری سردار نیزه و نیش و کنایه از ناراحتیت و اتیش گرفتنت واقعا از صمیم قلبم خوشحالم (120937)
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۱۴:۵۹
حالا تیتر فردای کیهان هم دیدن داره . آخی بعد از 24 خرداد یه روز خوش ندیده . هر روز هم یه ضد حال بدتر از دیروز (120966)
فرهاد فرهمند مهر
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۱۵:۲۵
هرکی به فکر خویشه، کوسه به فکر ریشه! (120985)
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۱۶:۲۷
حسین شریعتمداری به قول رفیقش بره آب رو بریزه همونجاییکه داره میسوزه (121015)
تقوی
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۲۰:۳۹
تبریک تبریک تبریک. امروز در دانشگاه همه به هم تبریک میگفتند. "و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون" (121125)
زادمهر
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۲۲:۰۱
زنده باد دایی حسین کاش من هم مثل شما یک دایی حسین داشتم اونوقت مجبور نبودم واسه شهریه عصرها با ماشین بابام برم مسافرکشی (121184)