به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۵:۱۹
 
۷۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۲/۱۹ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب : ۱۰۳۲۸۶
رسانه یک رکن دموکراسی است

نظر عارف درباره حصر و ممنوع‌التصویری

گروه سیاسی: عارف درباره مساله حصر و ممنوع‌التصویری آقای خاتمی نیز گفت: درباره مساله حصر بارها گفته‌ام که این موضوع باید در فضای آرام و فضایی که کسی احساس برد و باخت نکند، حل شود. درباره ممنوع‌التصویری آقای خاتمی رئیس‌جمهور محترم بهتر است شورای عالی امنیت ملی نیز سریعتر موضع گیری کند.
نظر عارف درباره حصر و ممنوع‌التصویری
دکتر محمدرضا عارف در دیداری صمیمانه با جمعی از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران، با قدردانی از زحمات آنها در طول برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، گفت: بی‌شک در کنار رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، تلاشهای مسئولان دست‌اندرکار انتخابات و حضور پرشور و شعور مردم در انتخابات، رسانه‌ها اعم از خبرگزاری‌ها، مطبوعات، پایگاه‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی نقش بی‌بدلیلی در خلق حماسه هفتم اسفند داشتند و اگر تلاش بی‌وقفه اصحاب رسانه نبود شکوه و عظمت این انتخابات به گوش جهانیان نمی‌رسید.

وی ادامه داد: رسانه یک رکن دموکراسی است و اگر وقتی ما به جایی رسیدیم که رسانه‌ها جایگاه اصلی خود را پیدا کردند و خبرنگاران نیز در آن جایگاه قرار گرفتند، می‌توان گفت که دموکراسی در کشور پیاده می‌شود و می‌توانیم به اهدافی که انقلاب اسلامی داشت، امیدوار باشیم. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: وظیفه و رسالت اصلی خبرنگار اطلاع رسانی شفاف و بدون غرضی ورزی است. البته در اکثر موارد خبرنگار درست می‌نویسد اما چون مقامات بالاتر در آن رسانه به بهانه ویراستاری در خبر دستکاری می‌کنند اظهارات یک فرد وارونه منتشر می‌شود .البته اینگونه اقدامات نشانه نرسیدن به بلوغ سیاسی و فرهنگی است.

وی تصریح کرد: خیلی‌ها تلاش دارند اختلاف نظرهای بین جریان‌های سیاسی را به دو قطبی‌های کاذب در کشور تبدیل کنند به طوری که بگویند، یک جریان اسلام ناب است و جریان دیگر رو به روی نظام است. آنهایی که پایبند به منافع ملی نیستند اختلاف نظرها را به مخالفت با نظام تعبیر می‌کنند و این کار بسیار خطرناک است در صورتیکه سیاست نظام،امام(ره) و مقام معظم رهبری اینگونه نبوده و نیست.

منتخب اول مردم تهران خاطرنشان کرد: اختلاف‌نظر طبیعی است و اختلاف‌نظرها محترم است. وظیفه رسانه هاست که رو در رو قرار دادن افراد وفادار به آرمانها و ارزشهای انقلاب با نظام را از بین ببرند و در بیان نظرات افراد امانت دار خوبی باشند.رویکرد و راهبرد نظام هم هیچ وقت این نبوده است که در ارتباط با جریانات سیاسی د اخل نظام یک جریان سیاسی را حق و جریان دیگری باطل قلمداد کند.نگاه رهبر فقید انقلاب هم به همین گونه بوده است خیلی‌ها در اوایل انقلاب اختلاف نظر داشتند اما امام آنها را به رسمیت شناختند. چون روی ارزش‌ها و نظام اختلافی نبود.

عضو شورای علی انقلاب فرهنگی همچنین درباره انتخابات مجلس، پیام رهبر معظم انقلاب بعد از برگزاری انتخابات را منشوری مهم برای مجلس دهم دانست و گفت: انتخابات که در هفتم اسفند با آن شکوه و عظمت برگزار شد حقیقتا عنایت خداوند بود. انتخابات نشاط ایجاد می‌کند و همبستگی در موسم انتخابات باید بیشتر شود. شاید یکی از رموز ثبات بالای ایران در منطقه برگزاری انتخابات‌های مختلف بصورت منظم با مشارکت حداکثری مردم باشد.

عارف همچنین در پاسخ به سوالی درباره علت همراهی‌اش با رئیس‌جمهور در سفر به یزد و تعابیری که از این همراهی می‌شود، گفت: فضای با نشاطی در کشور ایجاد شده است که وظیفه داریم این فضا حفظ شود .نمونه این فضای بانشاط در سفر رئیس جمهور و هیات دولت به یزد قابل مشاهده بود که از همین جا از مردم نجیب و مومن یزد به جهت استقبال کم نظیرشان از رئیس جمهور محترم و هیات دولت قدردانی می‌کنم. آقای روحانی در سفر به یزد تاکید کرد که این سفر قابل مقایسه با سفر قبل از انتخابات ایشان نبود. یک دلیلش هم حضور مردم است. خوشبختانه در 2 انتخابات اخیر بحث برد و باخت مطرح نبود. وقتی کسانیکه رای نیارودند می‌گویند نتیجه انتخابات را پذیرفتند، بسیار با ارزش است. سال 76 که آقای خاتمی پیروز شد آقای ناطق نوری بلافاصله تبریک گفت، اگر رسانه ها روی اینکونه مسایل اخلاقی مانور می‌دادند خیلی از مسائل تلخ و گزنده اتفاق نمی افتاد و خوشحالم که کشور در انتخابات اخیر وارد این فضا شده است و هم نامزدها احساس برد می‌کنند.

وی افزود: همراهی من با آقای رئیس جمهور طبیعی بود و یزدی‌ها باید دولت را میزبانی می‌کردند. البته آقای روحانی لطف کردند و از من اسم آوردند و من هم به ابراز احساسات مردم پاسخ دادم. رسانه ها آزادند تحلیل‌ها و تفسیرهای خودشان را ارائه دهند ولی به نظرم بهتر است با نگاه ملی به این سفر نگریسته شود.رسانه ها باید به مسائل ملی توجه کنند. یکی از خبرنگاران به قطع شعارها و صدای مردم هنگام پاسخ عارف به ابراز احساسات مردم یزد اشاره کرد که وی در واکنش به این اظهارنظر گفت: احتمالا صدا و سیما تکلیف خود می‌داند که بعضا صدای مردم را قطع کند.

عارف در ادامه خطاب به خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: ما گفتیم مجلسی با برنامه می‌خواهیم. این حرف‌ها نباید در حد شعار باقی بماند. گفتیم که وضعیت معیشت و اقتصاد مردم اولویت است نباید از روز اول در مجلس درگیر مسائل سیاسی و جناحی شویم.قطعا به شعارها و برنامه‌های ارائه شده پایبندیم. رئیس شورای عالی سیاست گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان بر ضرورت نقدپذیری مسئولان تاکید کرد و گفت: برخی مسئولان برای اینکه ضعف‌هایشان بروز نکند، جلوی نقد منصفانه را گرفته اند. مردم خوب درک می‌کنند چون اگر رفتار مردم را تحلیل کنید، می‌بینید که مردم باهوشند و پیچیده عمل می‌کنند. الان هم در این پیروزی اگر اشتباه کنیم و پاسخگوی مطالبات مردم نباشیم معلوم نیست که چهار سال بعد چه اتفاقی می‌افتد.

وی تاکید کرد: مهمترین مسأله ما در مجلس آینده تقویت همدلی و همبستگی ملی است و برای اینکه بتوانیم این شعار را عملیاتی کنیم باید روی برنامه‌های مشترک فعالیت کنیم و روی برنامه اقتصادی اختلاف نظری نداریم. یعنی هم ما و هم دوستانمان در جناح رقیب شعار رونق اقتصادی و معیشت را مطرح کرده‌ایم. می‌خواهیم بگوییم که مجلس می‌تواند رفتاری متمایز داشته باشد. عارف همچنین درباره مساله حصر و ممنوع‌التصویری آقای خاتمی نیز گفت: درباره مساله حصر بارها گفته‌ام که این موضوع باید در فضای آرام و فضایی که کسی احساس برد و باخت نکند، حل شود. حضور مردم در انتخابات و نشاط جامعه هم به این موضوع کمک می‌کند. البته اینگونه مسائل نباید رسانه‌ای شود چرا که ممکن است گره‌ها با این کار کور و کورتر شود. درباره ممنوع‌التصویری آقای خاتمی رئیس‌جمهور محترم بهتر است شورای عالی امنیت ملی نیز سریعتر موضع گیری کند.
مرجع : آفتاب

صداقت یا سیاست؟!!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۲/۱۹ ۱۸:۰۰
امان از سیاست مداری که اینچنین مردم به او رای دهند در فضای بسته و ردصلاحیت گسترده
و او از روز اول«مصلحت گرا» باشد و مساله ممنوعیت تصویر بدون دادگاه و بندی قانونی را به رئیس شورای امنیت پاس دهد و او نیز به آسمان و خیال و وهم و قضاییه نیز به مصوبه مشخص رئیس شورای امنیت و خودش!

مساله حصر را نیز مصلحت گرایانه حرف زد.
مثلا نماینده اول مجلس در تهران و ایران است و سر لیست به اصطلاح اصلاح طلبی!
آدم یا سکوت کند یا حرف می زند حرف حق زند!از علی مطهری بیاموزید «حر» بودن و «مصلحت نیاندیشی» را!
دادگاه عادله ... (333327)
اعتدال گرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۲/۱۹ ۲۰:۲۴
همین شما تندروها هستین که بدون مصلحت اندیشی ضربه به کشور می زنین. عارف کارش درسته مثل شما تندرو نیست. (333335)
صداقت یا سیاست؟
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۲/۲۰ ۰۷:۴۵
عزیز اعتدال گرا
که ملاک را خودت قرار دادی در تعیین تندروی و نه حق.
اگر اعتدال یعنی دوز و کلک و چندپهلو حرف زدن و وعده انتخاباتی به 70 ملیون دادن و بعد نقض عهد و جسارت دروغگویی در خصوص مصوبه ای که در شورای امنیت به ریاست تو تصویب شده

بقول علی (ع) من بلدتر از آن هستم در مکر و اعتدال و سیاست!
ولی اگر اعتدال یعنی عدالت جویی و حقیقت جویی و صدق بعنوان سفینه نجات!
آنوقت علی که جلوی کوچک ترین دروغ و وسیله باطل و استفاده سو از بیت المال و....می ایستاد «تندرو» خطاب نخواهد شد بلکه سبقت جو در حق و امام و الگو ... (333362)
خندان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۲/۱۹ ۲۳:۱۰
به حرفت مثبت دادم اما در سیاست صداقت را باید در مواضع و عملکردها جستجو کرد نه در بیانات عمومی .زبان صریح و توام با صداقت محبوبیت زاست اما تاثیر گزاری لازم رو در تعاملات درون حاکمیتی و حل مسایل ندارد. و مردان بزرگ خیلی از انتقادات رو به جان می خرند اما بخاطر منافع و مصالح ملی و پرهیز از تشدید تقابلات گروهی سعی می کنند به گشودن گره ها تمرکز کنندنه به کسب محبوبیت.و چنین رویه ای در جهت گیری دکتر عارف قابل مشاهده است. (333351)
صدق یا سیاست؟
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۲/۲۰ ۰۷:۵۹
درود.
بله.ولی گفتم که «یا سکوت یا صدق» و نه «دروغ و توجیه وسیله» با هدف!
ایشان نماینده قانون است و نظارت بر اجرایش!
کشور مگر قانون و دادگاه ندارد که 5 سال عده ای حصر و ممنوع التصویرند بدون هیچ مرحله قانونی؟
با زد و بست با قدرت هیچ مساله ای حل نشده...تجربه های متعدد از ردصلاحیت های بعد مجلس 6 تاکنون این را می گوید. (333365)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۲/۱۹ ۱۸:۰۸
نگاه کلان اصلاح طلبان نسبت به موضوعات و مشکلات کشور واقعا بسیار کارشناسانه و راه گشاست.اینکه رسانه بتواند بعنوان یکی از ارکان دموکراسی عمل کند تحقق یک آرزوی رویا گونه است.واینکه معیشت در اولویت قرار بگیرد نقطه شروعی بسیار متین برای فعالیتهای بعدی است تا نشان دهد مشکل اصلی اقتصاد و معیشت، اقتصادی نیست گامهای بلندتر و استوار تر برای حل مشکلات لازم است. درود بر عارف (333328)
۱۳۹۴/۱۲/۱۹ ۱۸:۳۰
واین هم بگو اگر سال88اقای موسوی تبریک میگفت این همه مشکلات و بخصوص حصر وجود نداشت (333329)
سلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۲/۱۹ ۲۰:۲۵
حرفت صحیحه. حقیقتا حرف حق جواب نداره. (333337)
شیبت الحمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۲/۱۹ ۲۰:۳۵
مثل اینکه آدم اگر سیلی خورد طر ف دیگرش را هم بیاره جلو و بگه بفرما . این از نظریات شیعه نیست . تنها جائی که میشود فریاد زد ....... و غیبت هم جایز است . (333339)
۱۳۹۴/۱۲/۱۹ ۲۱:۳۰
به نظر شما اگه امام خمینی اهواز رو به صدام میداد شاید کشته های جنگ کمتر بود (333346)
توسعه سیاسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۲/۱۹ ۱۹:۳۵
توسعه اقتصادی بدون توسعه سیاسی و پاسداری از حقوق ملت در قانون اساسی و قانون مطبوعات قوی+اصلاح آموزش و پرورش و نظام تعیین مدیریت شورا معلمان و اولیا+قانون احزاب و اصناف قوی+قوه قضای مستقل
محقق نمی شود.

اصلاح طلبان اگر بدنبال حل مساله اند و نه مثل اصوگرا شعارهای پوپولیستی و صندلی را می پرستند.نباید از این حرف های غلط و غیر اصلاح طلبانه زنند. (333333)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۲/۱۹ ۲۰:۲۹
درود بر عارف مرد تعقل وتدبر (333338)
ع م امرایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۲/۱۹ ۲۱:۱۱
به چی تبریک می گفت!!!! (333341)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۲/۱۹ ۲۱:۲۰
قضیه ممنوع تصویری رو نیز به فال نیک بگیریم فقط یادتون باشه زیاد راجع به این قضیه رو عارف فشار نیارید که بازی در زمین رقیب هس (333343)
کاوه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۲/۱۹ ۲۱:۲۸
تصویر اقای خاتمی چرا ممنوع شده؟ دلایل رو به مردم بگویند (333345)
خندان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۲/۲۰ ۰۷:۰۴
باس اینکه مردم بیش از این عاشقش نشن. عشق ی لامصبه جوش بیاره کار دست همه میده! (333358)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۲/۱۹ ۲۳:۳۱
به برد آقای احمدی نژاد تبریک می گفت شما همین امسال هم که برگزار کننده انتخابات خودتون بودید فقط 30% رای آوردین در کل کشور دقیقا مثل سال 88 فقط مشکل توهم پیروزیست که در شما جا افتاده که با این توهم سال 88 موجب اینهمه بدبختی شما هستید ولی مردم در هفت اسفند علارغم توهمتون که فکر میکنید پیروز شدید در اکثر شهرهای ایران شکست خوردید (333352)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۲/۲۰ ۰۳:۱۲
مردم در هر شهر چهره اصلاح طلبی بود رای دادند، هر جا اصلاح طلب نبود به میانه روها رای دادند، هرجا میانه رویی هم نبود مشارکت کم شد و تندروها با چند هزار رای پیروز شدند. در مجموع مجلسی تشکیل شد که بیش از 70 درصد ان چهرهای قابل قبول حتی اصلاح طلبان هستند. بنابر این زیاد احساس پیروزی نکن. مخصوصا این که سران جریان تندرو که بقیه رو رهبری میکردند و قدرت لابیگری داشتند همه از تهران بودند و هیچ یک رای نیاوردند. (333356)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۲/۲۰ ۰۷:۴۱
من با آقاي عارف موافقم ، ايشان مي گويند هر چه دستگاه هاي قانوني بگويند.
حرف تبريك و كنارگذاشتن برد و باخت ايشان را هم قبول دارم.
88 هم ميرحسين اشتباه كرد براي اولين بار تو اين مملكت قبل انتخابات گفت برندم.... كلا عجيب بود ... قبول كنيم عارف درست ميگه
درود بر عارف نماينده اعتدال (333361)