به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۰۹:۱۳
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۱/۳۱ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب : ۱۰۵۴۳۹
آلمان و اتحادیه عرب هم واکنش نشان دادند

واکنش تند آمریکا به ادعاها درباره جولان

گروه بین الملل: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای اخیر بنیامین نتانیاهو درباره جولان گفت: واشنگتن جولان را به عنوان بخشی از اسرائیل به رسمیت نمی‌شناسد.
واکنش تند آمریکا به ادعاها درباره جولان
به گزارش پایگاه خبری الفجر، جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در تشریح موضع کشورش در قبال ادعاهای اخیر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص جولان اعلام کرد که واشنگتن جولان را به عنوان بخشی از اسرائیل به رسمیت نمی‌شناسد. وی گفت کهجولان بخشی از اسرائیل نیست و آینده آن باید از طریق مذاکرات تعیین شود اما به دلیل اوضاع کنونی سوریه این مسئله درحال حاضر ممکن نیست. اخیرا بنیامین نتانیاهو در جلسه کابینه که در جولان برگزار شد، ادعا کرد که بلندی‌های جولان تا ابد تحت حاکمیت اسرائیل خواهد بود.

برلین: الحاق یکجانبه جولان قانونی نیست
در همین حال، مارتین شیفر، سخنگوی وزارت خارجه آلمان اعلام کرد که الحاق یک جانبه جولان از سوی اسرائیل مغایر با قوانین بین المللی است. وی افزود: این یک اصل اساسی از اصول قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل است که هیچ کشوری حق ندارد اراضی کشور دیگر را به خود ملحق کند. شیفر اما گفت: آلمان با توجه به شرایط امنیتی و جنگ داخلی در سوریه در حال حاضر از اسرائیل نمی‌خواهد که به شکل فورا جولان را به سوریه پس بدهد.

نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب هم البته با کمی تاخیر ادعاهای گستاخانه نتانیاهو را محکوم کرد و گفت: این گونه سخنان از نظر اتحادیه عرب کاملا باطل و برخلاف قطعنامه‌های شورای امنیت است.
مرجع : ایسنا