به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۷:۳۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۳۰ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب : ۱۰۷۶۹۳
مصر تروریستی بودن حادثه سقوط هواپیمای مسافربری را رد نکرد

هواپیمای مصری با 66 سرنشین سقوط کرد

اولاند نشست بحران برگزار می‌کند
گروه بین الملل: صبح امروز (پنجشنبه) یک فروند هواپیمای مصری که از پاریس عازم قاهره بود از صفحه رادار محو شد در حالی که 69 سرنشین از جمله 59 مسافر و 10 کادر پرواز داشت. در پی این حادثه عملیات جستجو و تفحص درباره سرنوشت این هواپیما آغاز شد.
هواپیمای مصری با 66 سرنشین سقوط کرد
به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، یک مقام مسئول در شرکت هواپیمایی مصر اعلام کرد که صبح امروز پرواز شماره MS804 در حالی که فرودگاه شارل دوگل در پاریس را به مقصد قاهره ترک کرد ارتباط خود با صفحه رادار را از ساعت 45 :2 به وقت قاهره از دست داد. در زمان قطع ارتباط هواپیما از نوع ایرباس 320 در ارتفاع 37 هزار پایی بود که بعد از ورود به 10 مایلی حریم هوایی مصر ناپدید شد.

شرکت هواپیمایی مصر به تمامی مقامات مربوطه این مساله را ابلاغ کرده و تحقیقات برای یافتن و نجات سرنشینان شروع شد. این مقام گفت: اتاق عملیات برای پیگیری مساله تشکیل شده و مقامات شرکت هواپیمایی مصر با مقامات یونان برای اطلاع از ابهامات موضوع در ارتباط بوده و هواپیماهای مصری و یونانی برای یافتن هواپیمای مذکور در حال جستجو هستند و در فرودگاه قاهره حالت آماده باش اعلام شده است.

وزارت دفاع یونان از استقرار یک کشتی و هواپیمای نظامی برای یافتن هواپیمای ناپدید شده در جنوب دریای مدیترانه خبر داد. این مقام گفت: هواپیمای مصری در فاصله 280 متری سواحل مصر ناپدید شده است. مصر نیز هواپیمای شناسایی خود را به محل ناپدید شدن هواپیما فرستاده است. شرکت هواپیمایی مصر اعلام کرد که ارتش مصر درخواست کمکی را از سوی هواپیمای ناپدید شده دریافت کرده است.

این در حالی است که شبکه المیادنی به نقل از منابع برج مراقبت فرودگاه گزارش داد که هوپیمای مصر هیچ پیام درخواست کمکی را قبل از ناپدید شدن مخابره نکرده است. وزارت هواپیمایی مصر نیز اعلام کرد که این هواپیما سقوط کرده است. مسافران این هواپیما 15 فرانسوی، 30 مصری و 11 تن از کشورهای بوده‌اند. منابع آگاه اعلام کرده بودند که اتباع انگلیس، عربستان و عراق نیز در این هواپیما حضور داشتند. خبرنگار المیادین گزارش داد که شریف اسماعیل، نخست وزیر مصر برای پیگیری حادثه وارد فرودگاه قاهره شده است.

نخست وزیر مصر با بیان اینکه هنوز زود است درباره این حادثه صحبت کنیم اما در عین حال فرضیه هرگونه حمله تروریستی در این باره را رد نکرده یا بعید ندانست. از سوی دیگر، عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر ریاست نشست شورای امنیت ملی مصر درباره حادثه ناپدید شدن هواپیمای مسافربری را امروز بر عهده می‌گیرد. خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام دریایی یونان گزارش داد که هواپیمای ناپدید شده در سواحل جزیره کارباثوس یونان سقوط کرده است.

در همین ارتباط منابع ریاست‌جمهوری فرانسه اعلام کردند که فرانسوا اولاند امروز درباره ناپدید شدن هواپیمای مصری نشست بحران برگزار می‌کند.

به گزارش سایت النشره، منابع ریاست‌جمهوری فرانسه اعلام کردند که فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه امروز (پنجشنبه) در پاریس درباره ناپدید شدن هواپیمای مسافربری مصری نشست بحران برگزار می‌کند. منابع همچنین از تشکیل گروه بحران در فرودگاه شارل دوگل پاریس پس از ناپدید شدن هواپیمای مصری که از پاریس عازم قاهره بود،خبر دادند. فرانسوا اولاند نیز در تماس تلفنی با سیسی مراتب همکاری کشورش با مصر را ابلاغ کرده است.

مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه عنوان داشت که فرانسوا اولاند، رئیس جمهور این کشور در تماس تلفنی با عبدالفتاح سیسی، همتای مصری خود تاکید کرده که نمی‌توان هیچ فرضیه‌ای را در رابطه با ناپدید شدن این هواپیما نادیده گرفت. والس تاکید کرد: هر فرضیه‌ای در حادثه ناپدید شدن هواپیما بعید نیست. منابع مصری اعلام کردند که 15 تن از مسافران این هواپیما فرانسوی بوده‌اند.
مرجع : ایسنا