به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۲۴ ساعت ۰۳:۰۸
کد مطلب : ۱۳۳۴۶۸

احمدي‌نژاد، مجمع عمومي، برجام و ...!

گروه سياسي: حجت‌الاسلام محمدعلي آهنگران در يادداشتي به مناسبت دومين سالگرد برجام نوشت:
چند سال پيش محمود احمدي‌نژاد به آمريكا سفر كرد و در حاشيه مجمع عمومي سازمان ملل متحد در دانشگاه كلمبيا به ايراد سخن پرداخت. او در آن سخنراني جنجالي برخي مواضع رسمی ایران را بیان کرد و مقداری هم علیه اسرائیل و هولوکاست سخن گفت و وجود همجنسگرايان در ايران را انكار كرد اما رئیس دانشگاه علیه او بیانیه داد او را ديكتاتوري حقير خواند و بسیاری از دانشجویان آمریکايي او را هو کردند هرچند شماری نیز از او استقبال نمودند.

فراموش نكرده ايم كه احمدي نژاد به هنگام بازگشت از آن سفر شبانه  مورد استقبال رسمي تمام مقامات بلند پايه نظام قرار گرفت و اصولگرايان سفر و سخنراني وی را فراتر از فتح فاو و نبردهای حزب الله در جنگ 33 روزه دانستند و آن را فتح الفتوح ناميدند. شاید حضور روسای قوای مقننه و قضاییه، به همراه رییس ستاد کل نیروهای مسلح و دبیر شورای نگهبان در فرودگاه، تا کنون برای هیچ مقامی انجام نشده بود که به همراه یک هفته تجلیل مداوم تمامی شبکه های صداوسیما و سنگ تمام گذاشتن سایر رسانه های رسمی، به ویژه روزنامه کیهان و خبرگزاریهای رسمی کشور از دیگر ابعاد این تقدیر بود و ظاهرا همان هو شدن کافی بود تا صداوسیما قریب یک هفته جشن و سرور بگیرد و شادباش بگوید و مقامات کشور هم به استقبال فردی که هم طیف خودشان بود بروند.

امروز بيست و سوم تيرماه دومين سالروز توافق هسته اي بين ايران و پنج بعلاوه يك است. توافقي كه افقهاي روشن بسياري پيش روي ملت ايران نهاد و شروعي براي تعامل سازنده و عزتمندانه با جهان و رفع تحريمهاي ظالمانه بود كه نمود آن را در امضاي قرارداد با شركت فرانسوي توتال ديديم. مقايسه برخورد اصولگرايان با يك سخنراني احمدي نژاد كه در آن هو شده و ديكتاتوري حقير نام گرفته بود با توافقي كه بدون كوتاه آمدن از اصول اساسي و خط قرمزهاي نظام و در جهت گشودن گره پيچ در پيچ هسته اي صورت گرفته بود و احترام جامعه جهاني را به همراه داشت گواه روشني بر ناعادلانه و سياسي بودن برخورد اصولگرايان با توفيقات ارزشمند دولت روحاني است.

ما هيچ گاه تلاشهاي روزافزون و ارزشمند روحاني و ظريف و تيم مذاكره كننده هسته اي را فتح الفتوح نخوانده ايم و مي دانيم كه برجام آغاز يك راه است نه پايان آن. مي دانيم كه مي بايست از نهال نوپاي برجام حفظ و حراست كنيم و اجازه ندهيم حقوق قانوني ملت ايران پايمال و ضايع شود اما رفتار سياسي و غير صادقانه و غير اصولي اصولگرايان با دولت روحاني و خائن قلمداد كردن آنان و تلاش براي بي اثر كردن توافق هسته اي را در جهت تضعيف جمهوري اسلامي و مصداق بر شاخه نشستن و بن بريدن مي‌دانيم.

محمد رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۴/۲۴ ۰۷:۰۰
شما قراردادي كه نفت ايران رو به يغما ميبره رو ميزاري دستاورد؟؟ (354631)
ایوب محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۴/۲۴ ۱۸:۰۰
داداش گلم شما بردن نفت ایران توسط بابک جان را اسمشو چی میزاری (354641)
۱۳۹۶/۰۴/۲۴ ۱۷:۳۳
آقای آهنگران این افق روشن برجام چرا اینقدر تاریکه که فقط شما می بینید؟ (354640)
مانا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۴/۲۴ ۱۹:۵۰
وصد البته احمدی نژاد پاسخ این همه حمایتهای حق ونا حق را یکجا ونقدا پرداخت کرد . (354644)