به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۲۴ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب : ۱۴۳۱۴۵

آقاي روحاني؛ دلار ارزان شد! ٤٩٦٠ تومان!

گروه اقتصادي: قیمت دلار باز هم افزایش یافت و در معاملات ساعات ابتدایی بازار ارز، قیمت دلار به ٤٩٥٨ تومان و یورو به ٦١٣٤ تومان رسید.
آقاي روحاني؛ دلار ارزان شد! ٤٩٦٠ تومان!
در معاملات ساعات ابتدایی بازار ارز، قیمت دلار به ٤٩٥٨ تومان و یورو به ٦١٣٤ تومان رسید.در عین حال هر دلار فردایی پاساژ افشار به ٤٩١٠ تومان و در سبزه میدان ٤٩١٨ تومان رسید. التهاب در بازار طلا و ارز امروز به اوج رسید و با رشد چشمگیر قیمتها مواجه شد، بطوریکه طلای 18 عیار تاریخ ساز شد. این درحالیست که زمزمه هایی از معامله دلار با قیمت 5000 تومان به گوش می رسد. سایر ارزها از جمله یورو و پوند نیز به ترتیب 6134 و 6887 تومان معامله شدند. طلای 18 عیار نیز که در مدار رشد قرار گرفته، با رسیدن به رقم 154 هزار و 403 تومان رکورد تاریخ ایران را شکست. پیش از این قیمت تاریخی طلا به بهمن 91 برمی‌گشت که 152 هزار تومان معامله شده بود. سکه بهار آزادی هم در بازار امروز با رشد قیمت به یک میلیون و 593 هزار و 500 تومان رسید. سایر انواع سکه هم صعود را انتخاب کردند بطوریکه نیم سکه 771 هزار تومان، ربع سکه 460 هزار تومان و سکه گرمی 308 هزار تومان قیمت گذاری شدند.

در همين حال، در ادامه حرف‌درماني هاي مقامات دولتي، معاون اقتصادی رئیس جمهور معتقد است که دلایل رشد نرخ ارز اقتصادی نیست. وی با تاکید بر این‌که اولویت دولت ایجاد ثبات و آرامش در بازار است گفت: در این راستا دولت در روزهای آینده اوراق مشارکت ارزی منتشر خواهد کرد!
 محمد نهاوندیان در جلسه امروز هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در مورد افزایش نرخ ارز اظهار کرد: برای کسی که در چهار سال اخیر در ایران زندگی کرده باشد، این حرف باعث تعجب است که دولت به دنبال افزایش نرخ ارز باشد، زیرا این اتفاق بارها در اقتصاد رخ داده است. معاون اقتصادی رئیس جمهور ادامه داد: اگر قیمت ها بالا برود قدرت خرید پایین می‌آید و زمانی که که قدرت خرید پول ملی در رابطه با انواع کالا و خدمات پایین بیاید به این معنی است که قدرت خرید در رابطه با ارز خارجی هم افت کرده است.

وی افزود: این یک امر دستوری نیست بلکه حاصل یک روند اقتصادی است. اولویت اصلی دولت در حوزه اقتصاد ایجاد ثبات و آرامش در بازارهای اقتصادی است و برای مقابله با بازار ارز ملتهب، هیچ کاری مهمتر از کنترل نرخ ارز نیست. نهاوندیان تصریح کرد: اگر نرخ ارز را مصنوعی نگه داریم و تورم بالاتر برود، آن زمان جهش سه برابر شدن نرخ ارز را شاهد خواهیم بود؛ بنابراین ما به ریشه یعنی نرخ تورم پرداخته ایم و هیچ کس نمی تواند این رویکرد را انکار کند. در زمینه نرخ ارز مسیر چهار سال گذشته را با متانت پشت سر گذاشتیم اما عامل این جهش روانی، سیاسی و غیر اقتصادی است.
 
برچسب ها: دلار قيمت ارزها

حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۱/۲۴ ۱۴:۱۹
نخیرآقای نهاوندیان علت بی کفایتی و ناتوانی شما و بعضی وزیران آقای روحانی در اداره مملکت است. (358238)
مجتبی
Italy
۱۳۹۶/۱۱/۲۴ ۱۶:۳۱
در کشوری که سیاستهای اقتصادی را تعدادی خبرنگار جوان بی تجربه و یا عوام در فضای مجازی بدون کوچکترین تخصصی بر مسولین کشور تحمیل کنند و مسولین ضعیف تسلیم آنها میشوند دلار مملکت یعنی بنزین 3000 تومانی را با قیمت ابمعدنی در خودروهای تک سرنشین خود می سوزانند ، سرنوشتی بهتر از این برای اقتصاد متوقع نباشید (358249)
۱۳۹۶/۱۱/۲۴ ۲۰:۰۰
حالا مسئولین دقیقا تخصصشون چیه؟ (358256)