به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۰۳ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب : ۱۴۳۵۷۲

پیش‌بینی يك نماينده مجلس درباره «رفع حصر»

گروه سياسي: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، می‌گوید مذاکرات و رایزنی‌های کمیته رفع حصر با سران قوا و دبیر شورای عالی امنیت ملی برای رفع حصر در حال انجام است و امیدواریم تا عید، رفع حصر صورت بگیرد.
پیش‌بینی يك نماينده مجلس درباره «رفع حصر»
غلامرضا حیدری، در گفت‌وگو با رویداد۲۴، با اشاره به آخرین وضعیت و جزئیات کمیته رفع حصر، گفت: طبق آخرین جلسات و مذاکراتی که با سران محترم قوا و آقای شمخانی داشته‌ایم، استنباط ما این بوده است که گشایش برای ملاقات‌های محصورین ایجاد و انشا الله تا عید رفع حصر صورت می‌گیرد.
عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما امیدواریم این استنباط ما جامه عمل بپوشاند. ما این جلسات را از مدت‌ها قبل با آقایان داشته‌ایم که نتیجه آن بازتر شدن فضا برای محصورین و ملاقات‌هایشان بوده است.عضو کمیته رفع حصر با اشاره به این موضوع که درگذشته نیز بارها بحث رفع حصر صورت گرفته اما عملاً اتفاقی رخ نداده است، تصریح کرد: این موضوع هم مانند بسیاری از قول‌ و قرارهای دیگر در جمهوری اسلامی است. این مسئله به آن‌هایی که مسئولیت کار را بر عهده دارند مرتبط می‌شوند که باید شرایط لازم را ایجاد کنند. رایزنی‌های ما همچنان ادامه دارد و من شخصاً امیدوار هستم که انشا الله رفع حصر کامل تا عید صورت بگیرد؛ زیرا برداشت من این است که حاکمیت به این موضوع رسیده است که استمرار حصر نه‌تنها هیچ منفعتی برای کشور ندارد بلکه تمام آن هزینه است، به‌ویژه هزینه‌های سیاسی و اجتماعی. عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه ادامه داد: رسانه‌ای شدن این موضوع از مدت‌ها قبل صورت گرفته بود و این گشایش‌هایی که شاهد آن هستیم در همین زمان‌ها و نتیجه همین مذاکرات بوده است. حتی نامه سرگشاده حاج آقای کروبی که اخیراً منتشر شد هم بعید می‌دانم که بتواند تأثیر منفی بر روند گشایش‌ها بگذارد. برداشت من این است که نامه مذکور تاکنون تأثیر منفی نگذاشته و نخواهد گذاشت. به‌هرحال ما مذاکرات و تلاش‌هایمان را در حد توان تا رفع کامل حصر، انجام خواهیم داد.
برچسب ها: حصر رفع حصر