به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۹:۱۵
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب : ۱۴۴۰۷

خبرنگار نابینای طرفدار احمدی‌نژادی کیست؟

گروه سياسي: حاشیه سازی یک خبرنگار در اولین نشست خبری رئیس جمهور دولت یازدهم پس از مراسم تحلیف،سبب شد تا نظم جلسه چند دقیقه ای به هم بریزد. اما این خبرنگار که خود را احمدی نژادی می خواند که بود؟
خبرنگار نابینای طرفدار احمدی‌نژادی کیست؟
به گزارش مهر، باز هم نشست خبری روحانی و باز هم یک حاشیه دیگر. این‌بار اما کسی صحبت از «روحانی یادت باشه ...» نکرد. بلکه یکی از نمایندگان جریان فکری دولت دهم، نشست خبری رئیس جمهور را به هم ریخت. دیروز و در اولین نشست رئیس دولت یازدهم پس از مراسم تنفیذ و تحلیف، هنگامی که مجری نشست خبری داشت آخرین خبرنگاران را برای طرح پرسش خود از رئیس جمهور فرامی خواند، به ناگاه یکی از خبرنگاران از میانه سالن نشست از جا بلند شد و با تاکید بر «احمدی نژادی » بودن خود، انتقاداتی نسبت به شعارهای دکتر روحانی بیان کرد و نظم جلسه را برای دقایقی به هم ریخت. این اما اولین بار نبود که این خبرنگار در نشست های خبری دکتر روحانی خبرساز می شد.

داس به جای کلید


دوشنبه، ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ وقتی در اولین نشست خبری رئیس جمهور منتخب، خبرنگار «ایران سپید» پشت تریبون ایستاد، پرسش و پاسخ جالبی مطرح شد. او پرسید :«ده‌ها سال است که معلولان به صورت سمبلیک مورد عنایت قرار گرفته‌اند. شما چه خواهید کرد؟ من یک احمدی‌نژادی هستم. آیا شما مدیران دولت قبلی را درو خواهید کرد؟»

پاسخ رئیس جمهور منتخب اما، از ان پاسخ هایی بود که به قول مطبوعاتی ها «تیترخور» خیلی خوبی داشت:« ما کلید داریم، داس نداریم.» پاسخی که واکنش و تشویق حاضران در محل نشست خبری را هم به همراه داشت. روحانی در ادامه هم گفت:«دولت آینده کارآمدی و شایسته‌سالاری را مقصد و مناط کارش قرار می‌دهد. همه مدیران شایسته‌ای که در این ۸ سال کار کردند از آنها استفاده می‌کنیم البته جز کسانی بدون بلیت و اتوبوسی آمده‌اند. من نخواهم گذاشت در دولت آینده به کسی توهین شود! »

این، همان خبرنگاری بود که دیروز هم در نشست خبری، حاشیه سازی کرد.خبرنگار طرفدار احمدی‌نژاد از روزنامه‌ی «ایران سپید» که در نشست خبری قبلی روحانی سئوال پرسیده بود در پایان نشست خبری به اعتراض برخاست و دقایقی به ایراد سخن پرداخت و گفت: «اعتدال به معنای حذف افراد غیر هم‌فکر نیست که خبرنگاران حاضر در جلسه به طور مکرر صلوات فرستادند روحانی هم در پاسخ گفت: روش شما مغایر با اعتدال است و اولین نکته در اعتدال پایبندی به قانون و نظم است.»

معلمی که مدیرمسئول شد


اما این خبرنگار که در دو نشست مطبوعاتی روحانی خبرساز شد کیست؟ نام او «علی‌رضا محمد‌بیگی» است. او کارشناس ارشد رشته زبان‌وادبیات فارسی است و حدود ۲۲ سال در آموزش‌وپرورش در مقاطع دبیرستان و پیش‌دانشگاهی مدارس معمولی تدریس کرده است که دو سال پایانی این تدریس در مدارس نابینایان بوده است.

محمد‌بیگی بنابر اطلاعات دردست و جست‌وجوهای اینترنتی هیچ‌گاه فعال سیاسی نبوده است، او یک سال سابقه‌ی سردبیری دو نشریه‌ي داخلی در آموزش‌وپرورش و یک سال سردبیر نشریه‌ي سلحشوران اسلام مجتمع ایثارگران را عهده‌دار بوده است. از سال ۸۳ تا کنون نیز در هفته‌نامه‌ی هزاره سوم که هم به صورت عادی و هم ویژه نابینایان (بریل) منتشر می‌شود مدیرمسوول است و همچنین سمت مدیرمسوولی روزنامه «ایران سپید» را هم بر عهده دارد.

محمد‌بیگی در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری از طرفداران ورود آقای مشایی به انتخابات بوده است. او خود را «احمدی‌نژادی» معرفی می‌کند اما به نظر نمی‌رسد کارهایش در این دو نشست، اعتباری برای شخص احمدی‌نژاد به همراه‌ آورده باشد.

ناصر (موج نو )
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۲:۰۸
تو دولت احمدی نژاد به افراد بی سواد یا کم سواد زیادی مسئولیت داده شد. اینم یکی از اون ادمهاست که ایقد سنگشو به سینه میزنه.تو دولت جدید دیگه جایی برای این ادما نیست.دیگه جایی برای چاپلوسی نیست.بهتره فکری به حال خودشون بکنن. (105634)
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۴:۳۴
هربار پا پرسیدن موضوع معلولیت اول می خواد به اصطلاح ترحم به وجود بیاره و این کارش بزرگترین ظلم به معلولان است (105722)
وطن پرست
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۹:۴۳
من مخالف ای رفتارها هستم اما همینکه شما طرح مساله معلولین را مساوی با ترحم میدانی بزرگترین بی احترامی یه این قشر عزیز هست که حتی. هزارم افزاد عادی مثل منو شما به حقوقشون نرسیدند و اولین حقشون احتزام ماشت,نه ترحم بی دلیل ما (105990)
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۴:۵۵
خیلی ها با مدارک بالا و چندین سال زحمت در بهترین دانشگاه های ایران، بیکار هستند یا به جرم انتقاد از دولت احمدی نژاد در زندان (منتقدان اقتصادی) این آقا از کجا سر درآوردند!!!؟ (105739)
مهربان توسی
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۲:۱۲
چه جالب دکتر روحانی جواب سوالشو داد (105637)
س
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۵:۱۶
اره.اما فکرکنید اگه دردوره قبل یک نفربلند میشد ودادمیزد من خاتمی خواهم چه آشوب وبلوایی بخصوص ازطرف خود رییس جمهور به پامیشد!! (105760)
تبريزي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۲:۳۳
ايشان كه اينقدار ازاو جانب داري مي كند مي خواهد در افتخارا ت ايشان شريك باشد0 (105648)
اصلاح طلب بافقی لردی
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۲:۵۵
اصل موضوع توجه به نابینایان مهم است و باید برای این عزیزان اقدامات شایسته صورت گیرد ولی متاسفانه نمی توان برای کسانی که خود را به نابینایی زدند و مصایب ایجاد شده توسط احمدی نژاد در این هشت سال را نمی بینند کاری کرد (105659)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۳:۰۰
8 سال به همین شیوه مملکت داری کردند.. (105662)
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۳:۱۶
تحمل یک اعتراض کوچک هم نارید. (105674)
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۵:۰۶
شما مجسمه ی صبر و شکیبایی هستید نمونشم کهریزک . (105745)
تارا
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۵:۱۴
این اعتراض کوچک نیست.این هوچی گری وبداخلاقی وبی نظمیی بزرگ است.این همان دورزدنهای مکرر فانون است که در8سال اخیر توسط برخی باب شد. (105752)
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۵:۱۹
آخه عزیزم تو که کوچه علی چپی البته ناخواسته.اجازه بدین 2روز روحانی کار کنه بعد اعتراض کنید (105764)
حسين تبريزي
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۶:۲۸
شارلاتان بازي با اعتراض فرق داره .
ايشون در مورد اعتدال اظهار نظر شخصي كردند و خطبه خواندند در حاليكه نظرشون رو بايد در مجله شان بنويسند و در نشست خبري سوالشان را بپرسند .
ضمنا ايشون باز دارن رمالي ميكنن و از آينده خبر ميدن . هنوز كسي از رده هاي مديريتي خرد و كلان تغيير نكرده . (105848)
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۷:۱۸
شماها اینقدر بی حرمتی کردین که عادی شده به این میگی اعتراض کوچیک؟!! (105888)
م.گ
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۹:۰۸
ببخشيد با عرض معذرت شما نميتوانيد درست صحبت كنيد ؟ خيلي كار سختيه ؟ (105965)
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۲۲:۲۷
واقعا هم در مقابل حمله هايي كه به شخصيت هاي نظام مي كنيد اين يك اعتراض كوچك هست !! (106071)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۳:۲۲
اگر احمدی نژاد جای روحانی و اون خبر نگار از منتقدین احمدی نژاد بود میدونید چه بلای سرش میاوردن همون طرفدارای احمدی نژاد .خودشم. . . . جوابشو میداد (105679)
مانی
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۴:۰۵
کاش اینکه اینهمه جرات داشت میگفت فقط دم ازحق مسلم هستی مردم میزنیدبخاطریک انرژی هزاران انرژی مردم وایران فناشدنابودی تولیداستخراج میادین مشترک توسط کشورهای عربی چپاول ایران توسط روسیه وچین و... (105704)
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۴:۰۷
«او خود را «احمدی‌نژادی» معرفی می‌کند اما به نظر نمی‌رسد کارهایش در این دو نشست، اعتباری برای شخص احمدی‌نژاد به همراه‌ آورده باشد.» (105706)
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۴:۲۶
بنظرم چون ایشون نابینا بود اقای روحانی هم چون مثل بقیه اقایون نیست و از لحاظ ادب و تربیت یکه پس احترامشو نگه داشت
جواب کاملی بهش نداد... (105714)
زهرا اسدپور
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۴:۲۸
واقعا غیر این هم انتظار نمیرفت...این آقای نابینا حتی فرهگ درست صحبت کردن نداشت..به نظر من آقای روحانی خیلی صعه صدر به خرج داد که از جلسه ننداختش بیرون..مسئله این آقا سوال پرسیدن نبود بهم زدن جلسه بود..کاری که دفعه پیش هم کرد..انگار از آقای روحانی طلب کار بود..از رئیس جمهورمون میخوایم تو دولت جایی برای اینجور آدم ها نباشه..تورو خدا نذارید روش هوچی گری ادامه پیدا کنه. (105716)
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۴:۳۲
با توجه به وقت کم و تعداد زیاد خبرنگاران بی انصافی بود که اجازه دهند این آقا مجدد بخواهد سوال بکند انشاالله آقای احمدی نژاد در دانشگاه ایرانیان یک پست به این آقا بدهد تا دغدغه نداشته باشد که بخواهد خودنمایی بکند (105718)
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۲۲:۲۳
سخنگو و مسئول روابط عمومی دانشگاه ایرانیان!!!! (106069)
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۴:۳۵
در جلسه دیروز و جلسه بعد پیروزی انتخابات این بابا حرف زد،گه انصافا یک جمله با سر وته نگفت (105723)
یکی
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۴:۳۷
جالبه کسانی که طرفدار احمدی نژاد هستند رفتارشان هم شبیه ایشون هست (105724)
حق الناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۴:۴۷
نامبرده از چند ماه پیش که به ایران سپید آمده زن وخواهر زن واقوام دیگر را جایگزین افراد قبلی وباتجربه نموده وتعداد را اخراج وتعداد را آواره وتعداد ی را سایر قسمت روزنامه ایران فرستاده حا لا چه کسی داس دارد چه کسی نان می برد خدا وکیلی یک نفر بیاید و پروند ه این شخص را از نزدیک بررسی کند (105732)
حسین
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۵:۲۲
اولین روزنامه نابینایان رو منتشر کرده است (105766)
سید
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۵:۵۵
واقعا باید از پاسخ و متانت و ادب کلامی آقای روحانی درس گرفت . (105789)
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۵:۵۷
بیشتر ظلم به معلولین در زمان احمدی نژاد به معلولین شد نمونه اش عدم اجرای قانون حمایت از معلولین (105793)
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۶:۱۸
اين ازاينكه آقاي روحاني رئيس جمهورشد ناراحته بقول سرورت آقاي احمدينژاد آب و بريز همونجات كه سوخت (105829)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۶:۴۱
وجود اينچنين ادمهايي درجلسات و نحوه عملكردشان از قبل تعيين شده است...جراين حذف شده درصدد عوام فريبي و تخريب دولت جديد است تا از همين اول شروع بتواند با القاء رفتارها و عملكردهاي افرطي در دولت جديد و مظلوم نمايي امتيازاتي از نظام فعلي بگيرد.....بعد از گذشت ساليان متمادي مردم ديگر فريب اين بازيهاي كثيف سياسي رو نميخوردند (105863)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۹:۱۲
اسم احمدی نژاد که می اید. . . . کرانی تورم بیکاری بدبختی عقب افتادگی کشور در ذهنم می اید (105968)
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۲۰:۲۱
متکبر دست بوس خواه به زودی چنان به حقارتتان بکشد که روزی هزار بار ارزوی دوات نهم ودهم را بکنید. (106026)
عرفان
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۲۱:۲۱
خیلی برخورد روحانی خوبه و چقد مودبانه با آمریکا دشمناش و حتی این آقا صحبت کرد.اما احمدی نژاد فقط با لحن مسخره آمیز با مخالفاش صحبت می کرد فقط بلد بود حرف از دشمن, تهدید, دروغ و شعار های خیالی بزنه. واقعا دلتنگه همچین ادبیاتی بودم که آقای روحانی داشت (106046)
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۲۱:۵۳
این به اصطلاح مدیرمسئول چون در یک مجموعه دولتی و روزنامه ایران سپید مشغول هست مطمئنه اخراج میشه داره اینجوری میکنه در یه روزنامه ای از باند احمدی نژاد کار گیرش بیاد (106053)