به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۸:۲۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ساعت ۱۷:۳۱
کد مطلب : ۱۴۴۶۵
مرحله یک چهارم نهایی جام ملتهای بسکتبال آسیا؛

صعود ايران به‌نیمه‌نهایی باطعم انتقام از اردن

گروه ورزشي: تیم ملی بسکتبال ایران بعد از دو سال با شکست دادن اردن تاریخ را تصحیح کرده و به مرحله نیمه نهایی جام ملتهای آسیا در فیلیپین رسید.
صعود ايران به‌نیمه‌نهایی باطعم انتقام از اردن
هر چند تیم اردن در این دوره از جام ملتها حتی نزدیک به ایران هم نبوده و به جز سال 2009 در سایر رقابتها نیز توان رقابت با قدرت بسکتبال ایران را نداشت اما تنها یک باخت بد در دوره گذشته باعث شد تا بازیکنان ایران به شکل دیگری به دیدار یک چهارم نهایی مقابل اردن نگاه کرده و با قدرت تمام و انرژی بالا رودرروی این تیم قرار بگیرند. تیم ایران با ترکیب همیشگی کامرانی، آفاق، نیکخواه، ساهاکیان و حدادی وارد زمین شد. اردنی ها هم با ترکیب الصوص، باکستر، الحمارشه، حسین و حدرب مقابل ایران قرار گرفتند.

ساهاکیان و حدادی بهترین بازیکنان ایران مقابل اردن
وشین ساهاکیان در دیدار مقابل اردن با 14 امتیاز و 9 ریباند موثرترین بازیکن زمین بود و حامد حدادی با 20 امتیاز، 8 ریباند و 3 بلاک شات بهترین امتیاز آور و دومین بازیکن موثر تیم به شمار می رفت. مهدی کامرانی با 11 امتیاز، 11 پاس گل، 3 ریباند و 2 توپربایی در کنار حامد آفاق با 18 امتیاز و 3 ریباند کار ساهاکیان و حدادی را تکمیل کردند. محمد جمشیدی با 11 امتیاز بهترین امتیازآور نیمکت ایران بود. صمد نیکخواه هم در این دیدار تنها 8 امتیاز و 3 پاس گل داشت.

داودی و ویسی تنها بازیکنان بدون امتیاز ایران در بازی بودند. حامد سهراب نژاد 5 امتیاز و روزبه اغوان 3 امتیاز و هفت ریباند داشتند و کاردوست به همراه داوری تنها 2 امتیاز برای ایران به دست آوردند. جیمی باکستر بازیکن آمریکایی اردن هم با 13 امتیاز و 4 پاس گل بهترین بازیکن این تیم بود. گفتنی است تیم ایران در این دیدار 52 درصد پرتابهای منطقه ای موفق و 45 درصد پرتاب 3 امتیازی موفق داشت و بار دیگر پرتابهای پنالتی موفق ایران بالای 80 درصد بود. ایران در مقابل 21 ریباند اردن، 41 ریباند داشت و 19 امتیاز از روی ترن اور (توپهای از دست رفته) به دست آورد. تیمهای چین و چین تایپه دومین دیدار مرحله یک چهارم نهایی را برگزار می‌کنند.

۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۱۸:۲۶
بچه ها متشکریم!! (106607)
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۱۸:۳۵
درود به شما
همه چیو نوشتید جز نتیجه کلی بازی رو lol (106611)
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۱۸:۳۵
تاریخ رو وقتی میشه تصحیح کرد که غلط باشه نه اینکه وقتی ما باختیم تاریخ غلط بوده حالا که ما بردیم تاریخ درست شده.شما خبرنگارید جو نباید بگیرتتون.سپاس (106612)
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۱۹:۵۱
پس نتیجه کو؟
مدتها قبل یکی از سایت های خبری در رابطه با یکی از تیم های ملی مملکت مطلبی نوشته بود و مخاطب هر چه در تیتر و متن خبر می گشت، پیدا نمی کرد که صحبت از کدام تیم ملی است، اسمی هم نبود که اقلاً خود مخاطب متوجه شود که منظور متن مثلاً فوتبال است یا کشتی یا ... (106638)
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۲۰:۵۱
مبارکه...اما انقدر ذوق زده شدین که نتیجه نهایی رو ننوشتین! (106666)
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۲۱:۰۹
اینهمه گفتی ولی نگفتی نتیجه جند بر چند شد برات متاسفم که هنوز اصول اولیه خبر نویسی را بلد نیستی (106675)
زنگنه
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۲۲:۵۱
ایول پرچم بسکتبال بالاست ایشالا قهرمانی (106713)