به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۲۱:۰۷
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب : ۱۴۶۳۷
50 میلیارد تومان و رای اعتماد در قبال شستا

جزئیاتی درباره‌ی رشوه به وزیر پیشنهادی کار

گروه اقتصادي: سايت انصاف نيوز نوشت: روز دوشنبه گذشته، یکی از نمایندگان مجلس در نطق علنی دفاع از کلیات کابینه به پیشنهاد رشوه ی 50 میلیاردی به وزیر پیشنهادی وزیر کار در قبال در اختیار گرفتن مجموعه ی بزرگ مالی «شستا» اشاره کرد که توسط علی ربیعی رد شده بود؛ در حالی که پیشنهاد دهنده ی رشوه، رای او را هم تضمین کرده بود!
جزئیاتی درباره‌ی رشوه به وزیر پیشنهادی کار
حالا همان نماینده در آستانه ی رای گیری برای رای اعتماد، به جزییات بیشتری از آن پیشنهاد اشاره می کند: شخصی خارج از مجلس به علی ربیعی پیشنهاد 50 میلیارد تومان داده بود و خواسته ی او واگذاری شستا به او و تیمش بود. جالب اینکه او عنوان کرده بود که این مبلغ ضامن رای اعتمادش خواهد شد. شرکت سرمايه گذاري تأمين اجتماعي (شستا) از بزرگترین مجموعه های اقتصادی کشور است که زیر مجموعه ی سازمان تامین اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی نیز زیرمجموعه ی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. شستا به عنوان يک مجموعه تخصصي در امر سرمايه گذاري در 65 به صورت يک شرکت سهامي خاص تاسيس شد.

خبرنگار ما موفق به دریافت پاسخ از ربیعی در باره نام و مشخصات پیشنهاد دهنده ی رشوه یا پیشنهاد دهندگان و رابطه ی احتمالی آنها با مجلس نشد ولی کمال الدین پیرموذن در ساعات پایانی چهارشنبه به روزنامه ی آرمان گفت: آقای ربیعی این موضوع را با تعدادی از نمایندگان مجلس در میان گذاشتند ولی فعلا اسم این شخص به خاطر اینکه یاران و همفکران او ممکن است علیه ربیعی جو سازی کنند، مطرح نمی‌شود.

این نماینده ی مجلس ادامه داد: ظاهرا این شخص همراهان و همفکرانی در درون مجلس دارند که از آن طریق اعمال نفوذ می کند. ربیعی فردی است که می‌تواند در مقابل فساد گسترده مالی بایستد. در دفاع از دولت، من افرادی که معنای ندای ملت را نگرفته‌اند و به دلسوزان نظام و چکیدگان انقلاب که مورد وثوق مردم هستند توهین می‌کنند را معرفی می‌کنم.

بنابر این گزارش، احتمال افشار نام پیشنهاد دهنده ی رشوه به وزیر پیشنهادی کار در بحث های نهایی جلسه ی رای گیری وجود دارد اما برای عملی شده یا نشدن آن باید تا پایان جلسه ی بررسی ها در مجلس منتظر ماند؛ اما افکار عمومی انتظار دارد که نام آنها فاش شود تا مبارزه با فساد از ابتدای دولت تدبیر و امید عطر و بوی عملی به خود بگیرد.

مطمئنم!
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۲:۲۲
مطمئنم اين پيشنهاد دهنده با پايداري‌ها سر و سري دارد!!! (110144)
یا هووو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۲:۲۴
آقای ربیعی عزیز شما شیر صفت نام زالو صفتان را با پشتوانه ملت اعلام فرمائید. اون احمدی نژاد بود که اسامی مفسدان اقتصادی را8 سال گذاشت تو جیبش و آخر سر رفت پی کارخودش (110148)
یا هووو 20
Russian Federation
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۶:۱۸
نمایندگان یا با ملت هستند و به منتخب مردم رای میدن یا علیه ملت هستند.امروز این مورد شفاف سازی میشه. (110250)
رضا
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۲:۵۳
آنقدر این مسائل عادی شده که به راحتی می توان خبر عنوان شده را پذیرفت . (110152)
سراج
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۳:۰۴
گول نخوری که بیشتر از اینها میارزد !!! (110164)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۳:۰۴
50میلیارد تومان نه 50هزار میلیارد تومان (110165)
علی
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۳:۱۲
نه تنها نام او، بلکه اسامیِ همراهانش در مجلس هم باید به اطلاع عموم رسانده شود. (110169)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۵:۳۳
ناگفته معلوم است چه کسانی هستند همانهایی که این مجموعه را به حیاط خلوط خود تبدیل کرده بودند و نمیخواهند از دست بدهند۰‏ (110220)
مرتضی عب
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۳:۱۳
بخدا قسم اگر نامشان را فاش نکند،از هزاران دزد بدترند...باید نامشان رافاش کند تا کسانی که خون هزاران انسان را میمکنند را ملت بشناسند (110171)
غلام
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۳:۳۴
مرد هستید نام ببرید (110179)
سینا از شیراز
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۴:۴۰
بهارجون رقمش منطقی نیست و اگه هم چیزی بوده یک کلاغ چهل کلاغ شده. کلاغ چهلمش هم شما بودید که تو کادر بالا نوشتید 50 میلیارد تو متن پایین نوشتید 50 هزار میلیارد تومان !! (110200)
رضا
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۴:۴۶
اگه قبلا وبه صورت جدی با این مفسدان از خدا بی خبر مبارزه می شد الان به خودشان اجازه این عمل وقیحانه را نمی دادند (110202)
احمدرضا
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۵:۰۰
بهار اصلاح كن، پنجاه ميليارد تومان نه پنجاه هزار ميليارد تومان (110205)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۶:۲۶
خسته شديم از اين بگم بگم ها!!1اگر مرديد و راست ميگيد چرا رو نميكنيد
گنده اتون 8 سال بگم بگم كرد!!چرا هيچ ليست و نامي نداد (110260)