به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب : ۱۴۶۸۴
به بهانه راي عدم‌اعتماد مجلس به محبوب‌ معلمان

ما چه زود فراموش مي‌شویم و فراموش مي‌كنيم!

گروه جامعه: پروین اعتصامی در بیتی مي‌گوید: هزاران دانه افشاندیم ویک گل زآن میان نشکفت/ به شورستان تبه کردیم رنج باغبانی را و این گویی حکایت تلخ روزگار ما فرهنگیان است. ناهمسویی برخی نمایندگان مجلس با فرهنگیان که تقاضای دادن رأی اعتماد به محمدعلی نجفی را داشتند باعث حیرت و شگفتی شد.
ما چه زود فراموش مي‌شویم و فراموش مي‌كنيم!
اسماعیل حسین پور*

 بسیاری از فرهنگیان استانهای کشور فکر مي‌کردند با رایزنی صورت گرفته با نمایندگان شان در مجلس، نجفی وزیر آنها در کابینه است ولی در اوج انتظار، برخی نمایندگان با «نه» گفتن به نجفی، ثابت کردند بیش از آن که خود را ودیعه‌دار امانت و خواسته موکلین خویش بدانند با همسویی با برخی افراطیون سیاسی به موکلین خود «نه» گفتند.

فرهنگیان با همه جمعيتی که دارند بی پشتوانه ترین قشر این جامعه اند که همواره نگاه انکاری دیگران به خویش را با خوش بینی از سر گذرانده‌اند. فرهنگیان بدون کمتر تشکل سازمان یافته ای هر بار برای کاندیدایی یاوری و یاریگری کرده اند، فرهنگیان در انتخابات و تا انتخابات عزیز مي‌شوند و تا 4سال بعد فراموش مي‌شوند و چه بسا رأی آوردگان و بر مسند نشستگان که از نردبان نجابت آنان بالا رفته اند این خواسته های صادقانه را زیاده خواهی یا امر و نهی به خویش تعبیر کنند.

عدم رأی اعتماد این مجلس به وزیر عزیز و اندیشمند فرهنگیان، نشان داد که به رغم «آری» گفتن بسیاری از نمایندگان، در عمل «نه» بزرگی نثارشان شده است و باید صادقانه گفت در این مجلس نه «محمدعلی نجفی» که فرهنگیان انکار شدند. نجفی با نطق مردانه و عزتمندانه و عالمانه اش ثابت کرد که هنوز هم بزرگ معلم عزت و آزادگی است. او در کلاسی به وسعت ایران یک بار دیگر کتاب پر ورق عزت و جوانمردی را برای ما شاگردان کلاس همواره اش مرور کرد. او با نطقش برای بیش از یک دوره وزارت، فرهنگیان را درس عزت داد و اگر امروز فرهنگیان، نجفی را گردن فراز و بالابلند ترین وزیر کابینه مي‌دانند جای تعجب نیست.

حال دردمندانه مي‌گوییم: آقای نجفی؛ نتوانستیم تو را وزیر کابینه روحانی کنیم چون برخی نمایندگان ما فرسنگ‌ها با ما فاصله داشتند. «مهر» را بی تو آغاز مي‌کنیم چون صدایمان را و نگاهمان را خیلی‌ها نشنیدند! چون ثابت کردند که باند و جناح برایشان عزیزتر از مردم شان است! این درس بزرگی بود...درس بزرگی که ما چه زود فراموش مي‌شویم و چه زود فراموش مي‌کنیم. این عدم رأی اعتماد ما را از خواب برخیزاند که ما در مجلس چه قدر غریبیم و اینک وقت است که بر بی کسی خویش بگرییم.
آقای نجفی تو امروز عزیز دل فرهنگیانی، فرهنگیان بالاترین رأی اعتماد را به تودادند و جوانمردی و علم و هنر و اندیشه‌ات را در این روزگار قحطی صداقت عزیز مي‌دارند. در پایان مي‌گوییم:
جان فدای نفس نادره مردانی باد/ که کم و بیش نگردند به هر بیش و کمی

*عضو شورای شهر شیروان و عضو انجمن اسلامی معلمان خراسان شمالی

صمد
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۲:۰۸
انجائیکه خطر هست ترس هست وهرکجا ترس باشد دستور هست . (112092)
مبهوت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۷:۲۹
وزارت‌خانه‌هايي كه متأسفانه بي‌وزير ماندند وزارت‌خانه‌هاي مهم و در عين حال به شدت ملتهبي هستند كه دو وزارت‌خانه آموزش و پرورش و فرهنگ و آموزش عالي، سررسيد مشخصي به نام اول مهر و بازگشايي مدارس و دانشگاه‌ها را در تقويم خود به دنبال دارند. به عنوان يك مطلع بايد بگويم كه نابساماني در ادارات آموزش و پرورش حتي قدرت برنامه‌ريزي و بستن سازمان يك مدرسه را از مديران مدارس گرفته و با گشايش مدارس در اول مهر، كلاس‌هاي بدون معلم ناشي از بلاتكليفي جابجايي معلمان و نقل و انتقالات و ... در كنار مشكلات و نارضايتي‌هاي موجود از عدم پرداخت حقوق و مابه‌التفاوت سنواتي، مي‌تواند به يك بحران تبديل شود. وضعيت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش‌عالي نيز بهتر از اين نيست، به‌گونه‌اي كه حتي تعدادي از دانشگاه‌هاي معتبر دولتي هنوز ثبت نام ترم آتي را از دانشجويان فعلي خود آغاز نكرده‌اند و با نزديك شدن به زمان ثبت نام دانشجويان جديد، تداخل و به هم ريختگي عجيبي فضاي دانشگاه‌ها را در بر خواهد گرفت. چنين وزارت‌خانه‌هايي نمي‌توانند با سرپرست اداره شوند و چون سرپرست به طور معمول موقت تلقي مي‌گردد نمي‌تواند با قوت به عزل و نصب مديران همت گمارده و همه منتظر نفر اصلي خواهند بود.
انتظار عمومي بر اين است كه همانگونه كه جناب آقاي دكتر روحاني از مهلت قانوني دو هفته‌اي براي معرفي كابينه استفاده نكردند و وزرا را در همان جلسه تحليف به مجلس پيشنهاد كردند، از مهلت قانوني سه ماهه انتصاب سرپرست هم استفاده ننموده و وزراي پيشنهادي خود را براي سه وزارت‌خانه باقيمانده سريعا معرفي فرمايند.
خواهشمند است اين پيشنهاد به ترتيب مقتضي منعكس گردد. (112392)
dbdbdbbdbddb
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۹:۰۰
آقای روحانی معلمان برای شما زحمت فراوان کشیدند لطف به رای ایشان احترام قائل شوید. با معرفی وزیر خوب (112476)
معلم
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۲:۱۴
واقعاً نمی دانیم به این بی مهری نمایندگان چه بگوییم فقط این نمایندگان بخاطر داشته باشند که زمان به آنها خواهد گفت که چه اشتباه بزرگی در حق این وزارتخانه کرده اند (112094)
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۴:۱۲
انتخابات اینده در راه است ماییم واین نمایندگان (112176)
یک معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۲:۱۴
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم / موجیم که آسودگی ما عدم ماست (112095)
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۲:۳۵
به عنوان یک فرهنگی مطالب شما بر دل نشست (112103)
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۲:۳۹
معلم بزرگوار
تو اهل فضل و دانشی همین گناهت بس (112104)
یک معلم
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۲:۴۴
اقای نجفی درسته افراطیون نگذاشتندشماوزیربزرگترین وزارت خانه شویداماامیدواریم درجاهای دیگه بتونیم ازتجربیات شمااستفاده کنیم (112107)
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۲:۴۴
از نماینده هایی که می گویند نجفی چون حقوق معلمان را اضافه کرده دلخواه فرهنگیان است بیش از این انتظار نبود (112108)
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۲۲:۳۴
حقوق معلمان باید بالا باشد.
در تمام جوامع پیشرفته معلم ها از سطح زندگی مطلوبی برخوردارند.
وقتی بیسمارک در آلمان به قدرت رسید و تصمیم گرفت این کشور را در علم و صنعت متحول کند حقوق معلمان و استادان دانشگاهها را چندین برابر کرد. (112626)
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۲:۴۸
ما علاقه خاصی به آقای نجفی داشتیم با توجه به این که در خانواده ما فرهنگی زیاد است ولی بعد از سخنرانی ایشان در مجلس. . . . . دیدمان عوض شد ادم باید خود را جای داغ دیدگان ّآن دوره قرار دهد و حس انها را بعد از اینگونه حرف ها درک کند.

وزیر شدن نباید به هر قیمتی باشد. این انتظار از ایشان نمی رفت. (112114)
پيمان
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۹:۲۸
چيكار كرد مگه كه غير از انتظار سركار بود؟؟چيزي كه واضحه اينه كه وزارت اموزش و پرورش چيزي به دكتر نجفي اضافه نميكرد ولي جامعه ما هميشه به افراد كارداني مثل ايشون نياز داره.نجفي با ناجوانمردي و با لابي افراطيون حذف شد. (112498)
جاوید
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۲۱:۳۷
نجفی بد کاری کرده بود که از خانواده های آسیب دیدگان سال 88 دلجویی کرده بود؟خانواده هایی که در آن ایام بی پناهترین بندگان خدا روی زمین بودند (112570)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۳:۰۲
بجاست اقای روحانی از مواضع خودش کوتاه نیاد و شخصی از جبهه دوم خرداد مانند مرتضی حاجی رو به مجلس معرفی کنه... (112116)
پریسا
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۵:۲۴
منم قبول دارم که باید اصلاح طلب باشه
آقای حاجی1شخصیت سیاسی است و قابل احترام ولی مناسب آموزش وپرورش نیست. (112239)
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۵:۵۸
کاملا صحیح است (112277)
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۳:۱۱
جان فدای نفس نادره مردانی باد/ که کم و بیش نگردند به هر بیش و کمی (112120)
حاجی پور
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۳:۱۲
این نمایندگان مخالف خواسته های معلمان هستند بیشتر مواقع باخواست عمومی انها مخالفت می کنند.دل معلمان از دیرباز شیفته ی اقای نجفی بود چون واقعا از خواسته های به حق معلمان دفاع می کرد وتوجه خاصی به وضعیت انها داشت ودراین زمینه در دوران وزارتش موفق بود وبه جد می توان گفت بیش از 80درصدمعلمان خواهان اوهستند چون وزیری کاربلد بود ودرهرجایی که بوده موفق بوده وهمه از اوبه نیکی یادمی کنند.معلمان باید بدانند چه کسانی نمی خواهند به خواسته هایشان برسندودررایشان به این نمایندگان مخالف تجدیدنظر کنند.گربهار عمرباشدباز برطرف چمن/چترگل درسرکشی ای مرغ خوشخوان غم مخور. (112121)
در حسرت شایستگی ها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۳:۲۱
جان فدای نفس نادره مردان باد...
شوری پیدا کرده بودیم و شوقی برای کار بیشتر،تلاش بیشتر و بالندگی بیشتر خودو دانش آموزان. اما الان احساسمان این است که در این روزگار عجیب ! با این همه هیاهو و ادعا، فرهنگ و فرهنگی سخت غریب است و ما همجنان در حسرت شایستگی ها!
این نیز بگذرد... (112127)
گچساران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۳:۲۱
خدا می داند جامعه فرهنگی چه شور وحال مضاعفی برای استقبال از مهربانجفی نشان دادندامابهی مهری نمایندگان بی اعتابه مطالبات واقعی مردم مه همان خدمتگزاری بود،مهرشان را خزان زده کرد.
نجفی نشان داد که مردی پرنشان است و این بزرگی را تاریخ فرموش نخواهدکرد و روزی شاید هم تکرارشد آمدنش . (112128)
م
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۳:۲۴
دوست دارم این را به نمایندگان اصولگرای مجلس که هیچ نمیدانند اصول چیست بگویم که وزیر احمدی نژاد که شما به او رای دادیت با آتش گرفتن کلاس درس دخترکان معصوم حتی حاضر به ارسال یک پیام تسلیت نشد وزیر خوبی بود ولی آقای نجفی که به دیدار خانواده های آسیب دیده رفته بود گناه کار بود (112130)
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۶:۴۲
بلی . نجفی گناهکار است که از مردم دلجویی کرده باید اونارو به امونه خدا ول می کرد تا آدم خوبه باشه !!! (112343)
زهرا
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۰۰:۱۴
زهرا

شوهر خواهرم که فرهنگی بودند،در ماموریت تصادف و فوت شدند.آقای نجفی برای تسلیت به شهر و خانه خواهرم آمدند. اما دریغ از این مجلس که با ما مردم نیست (112716)
یک معلم
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۳:۲۷
خیلی خوب نوشتی ممنون.نجفی در قلب ماست. (112133)
کریمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۳:۴۲
آقای نجفی بدعت گذار مدارس غیر انتفاعی و اخذ وجه از اولیاء در مدارس دولتی .. حذف کننده ی تعطیلات تابستان و ... براستی با کدام رای گیری مدعی محبوبیت این آقا هستید . . . . (112144)
نصراله
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۳:۴۲
احسنت همکار گرامی دست مریزاد که حرف دل همه ما را بیان فرمودی (112146)
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۳:۴۴
دانشگاهیان هم با شوق منتظر آمدن میلی منفرد بودند. (112149)
خوزستانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۳:۴۴
سردبیری محترم بهارنیوز
بنده به عنوان یکی از کارمندان شرکت لوله سازی اهواز از همینجا مراتب قدردانی خودم رو از نماینده محترم ارومیه آقای قاضی پور که به توقف تولید لوله های داخلی در این هشت ساله در نطق خودشون اشاره کرد اعلام می کنم.متاسفانه نمایندگان استان خوزستان در چنین هنگامه هایی ظاهراً خواب تشریف دارند.
خواهشمندم مراتب قدردانی ما رو به ایشون به هرنحوی که می تونید برسونید. (112151)
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۳:۴۵
من می دانم معلمانی زیادی مثل من ساعتها اشک ریختند آنهایی که ما را ناامید نموده و شادی را از ما گرفته اندنه می بخشیم و نه فراموش می کنیم (112152)
مهربان توسی
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۳:۵۶
من معلم این رای ندادن نمایندگان محترم مجلس به دکتر نجفی را فراموش نمیکنم (112164)
حسن
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۳:۵۸
بی تو مهتاب شبی باز از آن کوچه گذشتم - همه تن چشم شدم خیره به دنبال تو گشتم .....
رفت در ظلمت غم آن شب و شبهای دگر هم
نه گرفتی دگر از عاشق آزرده خبر هم
نه كنی از آن كوچه گذر هم

بی تو اما به چه حالی من از آن كوچه گذشتم (112166)
احمد
United States
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۴:۲۷
خودم کردم که ...برخودم باد وقتی که ما فرهنگیان این نمایندگان را با رایزنی های فراوان به مجلس فرستادیم باید جوابمان رابگیریم (112192)
ایرانداد
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۴:۲۹
معلم معلم نکنید واسه ی من. (112195)
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۶:۴۳
چشم ؛ فتنه فتنه فتــــــــــــــــــــــــنه ...... خوب شد ؟ (112346)
روباتبک
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۷:۲۶
بی صدا.همین که تو بلدی اسمت رو درست بنویسی بخاطر معلمت بوده (112387)
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۹:۳۵
از اينكه كسي جواب شما را نداده خودت تا ته خط برو.منم فقط محض توجه اينا نوشتم كه افسرده نشي (112501)
جاوید
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۲۱:۳۹
پس چی بگیم؟فتنه فتنه بکنیم خوبه که کاسبی شماها باز راه بیفته؟ (112572)
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۰۰:۲۵
تاكورشودهرآنكه نتواتست ديد (112722)
محمد
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۰۲:۵۲
نکندچوب لری می خواهی که درمجلس موجوداست (112801)
بدمک
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۴:۳۰
یادمان نرود هر مهندس و ریس جمهوری را یک معلم پرورش داده (112198)
گندوانا
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۴:۳۲
شنیدم رویانیان ادم زیر گرفته.
شنیدم عکس هواپیمای اختصاصی پرسپولیس فتوشاپ بوده.
معلم این پرسپولیسی ها کی بوده؟ (112200)
مهناز
United States
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۴:۵۹
زنده باد دکتر نجفی بزرگ مرد تاریخ این سرزمین.درود بر او (112216)
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۵:۱۹
بهار نیوز جای جامعه معلمان صحبت نکند ما معلمان حقمون رو می خوایم و از وزرای سیاسی بدمون می اید شما هم برای رسیدن به منافع حزبی و وزیر اصلاح طلبتون از ما معلمان مایه نگذارید. (112235)
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۲۱:۳۹
ولی از ما معلمان ملیه بزار بهار نیوز (112573)
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۲۲:۴۰
طرز کامنت دادنت که به معلم ها نمی خورد!
نکنه از گروههای تازه استخدام شده ای؟! (112630)
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۵:۴۱
هیچ دلیل منطقی برای این همه تعریف و تمجید از نجفی وجود ندارد. اینها همه اش موج آفرینی و جوسازی است. اصولا آموزش و پرورش در ایران یک پروژه شکست خورده است. (112255)
پریسا
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۵:۵۶
نمیدونم چی بگم
انقد دلم گرفته که هیچ چیز آرومم نمیکنه
بی صبرانه منتظر سرکار اومدن دکتر نجفی بودم اما پریشب مجلس شوک عظیمی رو به من و کل جامعه ی فرهنگیان وارد کرد
انقد اشک ریختم که دیگه اشکامم خشک شده
شاید حرفم به نظر خیلی ها مسخره باشه اما به خداوندی خدا این نماینده هایی رو که معلوم نیست نماینده ی کدوم مردمن، هیچ وقت حلال نمیکنم

بدترین گناه اینه که امید 1 انسان رو ناامید کنن

پس کی به داد ما میرسه
به کی بگم که ما تو اون دانشگاه فرهنگیان داریم چی میکشیم؟!

حالم از همه چی بهم میخوره

دکتر نجفی عزیز بدون که اسمت در تاریخ ثبت خواهد شد و همیشه در قلب ما خواهی ماند... (112273)
معلم
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۶:۵۸
اقا جان یک وزیری بیاد یکمی از طرحهای پرهزینه و اصطلاحا فرهنگی را کنار نهد و هزینه این طرحها را صرف معیشت فرهنگیان کنند یک معلم با مدرک فوق لیسانس بزور یک میلیون حقوق میگره اما باهمین مدرک در برخی ادارات بیش از 2و نیم میلیون حقوق ثابت شان هست . پارسال بدلایل واهی از سر و ته اضافه کاری معلمین زدند و هیچ کس حرفی نزد 20روز اول مهر را ندادند گفتن جون کلاسا تشکیل نشده نیمی از دی را نداند گفتند چون مدارس بابت امتحانات تعطیل بوده نیمی از اسفند رو ندادند گفتند چون بجها دوهفته قبل مدرسه نیامدندوالی اخر بعد میبنیم میلیونها تومن خرج مدارس قرانی میشود یا فلان طرح فرهنگی اجرا میشود که همه طرحهای سفارشی و خارج سازمانی اند بجای این کارها به معیشت معلم برسید برای دوقرون نره مسافر کشی کنه عزت معلم حفظ بشه (112361)
ایرانی
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۹:۰۹
واقعا دست مریزاد به آقای حسین پور عزیز، بزرگواری که زبان گویای بسیاری از ما خاموشان ترسان از قطع نان شده است.
امید که روزی با گشایش معبری این صداهای خفته فریاد شوند. (112481)
آرمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۹:۳۷
من فکر مینکم تعدای از نماینده های مخالف آقای نجفی از سر حسادت ایشونو رد کردند چون خوش تیپه ،خوش قیافه است با ادب ونزاکت حرف میزنه با شخصیته با وقار و به قول حافظ مجمع خوبی ولطف است غذار چومهش و خوب می دونید یه عده ای هم ذاتا و فطرتابا زیبایی از هر نوعش سر دشمنی دارند چون........ (112502)
فردوس توسی
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۲۰:۰۵
فرهنگیان کی بحقشون میرسند؟ (112518)
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۲۱:۲۱
دکتر نجفی راحت شد .درد سرشان کمتر .ولی ما فرهنگیان حق ما این نیست (112549)
یکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۲۱:۴۷
به خاطر تیترت میگم بهار
خیلی بده که مردم آذربایجان تو ورزقان و اهر دارن باز به سرمای شدید نزدیک میشن و تو حسرت همون خونه های کاه گلی خودشونن از اینام گزارش تهیه کن تا شاید رسیدگی بشه
رحیمی گفته بود در عرض چهل روز ولی الان یه سال شده (112581)
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۲۱:۴۸
مادر من يه معلمه به شدت از انتخاب آقاي نجفي خوشحال شده بود
اما افسوس س س س س س س س (112582)
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۲۳:۰۸
مردی منتشر کن البته میدونم مثل همیشه نمی کنید
استدلال مطرح شده از سوی این افراد این بود که چون مردم در انتخابات اخیر به تفکر پیروز در انتخابات رای داده اند بنابراین وزرای پیشنهادی رییس جمهوری که از رای ملت برخوردار بوده، دقیقا همان پیشنهاد مردم است!

گویا استدلال کنندگان به روش فوق، کاملا فراموش کرده بودند که نمایندگان مجلس نیز با رای مستقیم مردم انتخاب شده اند!

با پذیرش این دلایل عجیب، کلیت فرآیند بحث و بررسی نمایندگان مردم در خصوص صلاحیت وزرای پیشنهادی امری عبث و بیهوده است چراکه در هر صورت (صلاحیت یا عدم صلاحیت هر یک از وزرای پیشنهادی) رای عدم اعتماد به معنای ایستادگی در مقابل خولاست مردم فرض می شود!

با این منطق هر دولتی که روی کار می آید، باید تمامی وزرایش نیز بدون استثنا مورد تایید قرار گیرند و همه نمایندگانی که در دولت های قبلی نیز به برخی وزرا رای عدم اعتماد داده اند در مقابل خواست مردم ایستاده اند! (112652)
اسماعیلی-خوزستان
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۰۱:۱۴
من هم معلمم. ملت در 24 خرداد به نماینده ها درسی داده بود،که متاسفانه نماینده ها نتوانستند آن را درک کنند و بفهمند ولی ماکه معلمیم و آگاه، درس نماینده ها را در 24 مرداد به یاد خواهیم داشت تا برای بی پشتوانه ای خود ،از مهر ماه پشتوانه ای بسازیم که همیشه سرفصل دروس این نماینده ها باشد (112762)
محمد
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۰۲:۴۷
ماجمعی ازفرهنگیان میناب بسیاردلگیر شدیم ازاینکه بر جامعه معلمان ظلم شد. خدایاورنجفی باشد (112799)
lمهدی
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۰۷:۵۷
به خدا حقوق ما خیلی کمتر از حقوق معلمهاست ولی خدایی نمی دونم چرا این معلمها این همه از حقوق حرف می زنند . تنها قشری که همش از حقوق حرف می زنه معلمها هستند . البته قصد جسارت ندارم دوتا از خواهرای خودم و دادشم معلمند. به خدا خیلی از کارمندها هستند که 70 درصد حقوق معلمها رو دریافت می کنند . تازه شما که تابستونها و یکماه عید تعطیل هستید ولی ماها برای یه سفر تابستونی رفتن باید به زور یه هفته مرخصی بگیریم . خدایی انصاف هم چیز خوبیه (112826)