به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۲/۰۳ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : ۱۴۸۳۱۶

هندبال 3 ماه بدون سرمربی؛ وعده های تکراری

گروه ورزشی: حدود سه ماه است که تیم ملی هندبال ایران سرمربی ندارد و در این مدت مسئولین فدراسیون درباره مذاکره با گزینه های اروپایی و معرفی سرمربی جدید وعده های تکراری می دهند.
هندبال 3 ماه بدون سرمربی؛ وعده های تکراری
«بروت ماچک» که زمانی هندبال ایران را به مدال نقره بازی های آسیایی 2010 گوانگجو هم رسانده بود، پس از چند سال دوری، از 17 آبان 96 بار دیگر هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت اما دوره جدید حضور ماچک کمتر از 2 ماه و نیم طول کشید. پس از قرار گرفتن تیم ملی ایران در رده پنجم مسابقات قهرمانی آسیا، مسئولین فدراسیون تصمیم گرفتند یک مربی اروپایی دیگر را جایگزین ماچک کنند.از هشتم بهمن که مسابقات قهرمانی 2018 آسیا به پایان رسید، مسئولین فدراسیون بارها و بارها درباره انتخاب سرمربی جدید تیم ملی وعده های تکراری داده اند که هنوز هیچکدام عملی نشده است.چنانچه به سایت فدراسیون هندبال مراجعه شود، این وعده های تکراری قابل مشاهده است. در ستون کناری این سایت دو خبر پشت سر هم قرار گرفته که در یکی از آنها پایان اسفند و در دیگری پایان فروردین به عنوان زمان اعلام نام سرمربی جدید تیم ملی اعلام شده است.

«محمدرضا رجبی» دبیرکل فدراسیون هندبال، 14 اسفند گفته بود: 'کادر فنی تیم ملی تا پیش از عید مشخص می شود'. فقط چهار روز بعد «علیرضا رحیمی» رئیس فدراسیون هندبال گفت: ' تلاش می کنیم تا پایان فروردین سرمربی را انتخاب کنیم'. هر دو خبر با این تیترها در صفحه اول سایت فدراسیون هندبال قرار دارد و همین کافی است که میزان ناهماهنگی در این فدراسیون را متوجه شویم.رجبی و رحیمی هفته گذشته به ایرنا گفته بودند که اردوی تیم ملی در اردیبهشت آغاز می شود اما این ماه هم شروع شده و هنوز خبری از سرمربی نیست.دبیرکل فدراسیون هندبال امروز (دوشنبه) در گفت و گو با ایرنا درباره روند انتخاب سرمربی اظهار کرد: با بیش از 20 مربی اروپایی مکاتبه کرده ایم اما همه گزینه های مورد نظر ما، درگیر مسابقات باشگاهی در اروپا هستند و نمی توانند در زمان مورد نظر ما به ایران سفر کنند.

نه تنها سرمربی تیم ملی مشخص نیست، بلکه هنوز زمان دقیق آغاز اردوی تیم و شیوه انتخاب بازیکنان نیز به درستی روشن نشده است و فقط رجبی می گوید که اردوی تیم ملی در نیمه دوم اردیبهشت برگزار می شود، حتی اگر سرمربی نداشته باشیم.بیشتر لیگ های اروپایی تا اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد طول می کشد و به این ترتیب تمام مربیان فعال، حدود یک ماه دیگر هم نمی توانند به ایران بیایند. بر فرض اینکه در این مدت مسئولین فدراسیون با یک مربی به توافق برسند هم این مربی در این روزها که مسابقات باشگاهی در اروپا مراحل حساسی را سپری می کند فرصتی برای شناسایی و انتخاب بازیکنان ندارد. اینها هم از ابهاماتی است که دبیرکل فدراسیون پاسخ روشنی برای آنها ندارد.تیم ملی هندبال که چند سالی است از روزهای اوج خود فاصله گرفته باید در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا به میدان برود. هندبال ایران از نظر داشتن تعداد زیاد لژیونر در لیگ های معتبر اروپایی، از سرآمدان ورزش کشور محسوب می شود اما در سال های گذشته بی برنامگی و نداشتن ثبات مدیریت، ضربات زیادی به این ورزش زده است.
مرجع : ایرنا
برچسب ها: هندبال سرمربي