به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۲۱:۰۷
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۱۵۲۶۴
استفاده دولت سوريه از سپر انساني مخالفان در پادگان‌ها

اقدام عجيب براي مقابله با حمله به سوريه!

گروه بين‌الملل: رسانه‌هاي غربي مدعي شده‌اند كه بشار اسد به منظور کشته شدن مخالفانش تمام مخالفان زنداني خود را به پادگاه هاي نظامي انتقال داده است!
اقدام عجيب براي مقابله با حمله به سوريه!
به گزارش نشريه "نيويورک تايمز"؛ بشار اسد به گفته مخالفان نظام دهها تن از مخالفان زنداني خود را به پادگان‌ها و مراکز نظامي ارتش منتقل کرده تا در صورت آغاز بمباران‌هاي ارتش آمريکا در اين مراکز کشته شوند. اين نشريه به نقل از مخالفان سوري مدعي شد: در سوريه مردم در انتظار آغاز حمله آمريکا به اين کشور با هدف سرنگوني نظام بودند، اما به تعويق افتادن حمله باعث شد تا مجددا احساس نگراني کنند.

نيويورک تايمز در ادامه نوشت: اعضاي کنگره آمريکا از تصميمي آغاز حمله نظامي به خاک سوريه استقبال خواهند کرد، اما در عين حال ملت آمريکا براي اين مساله بايد حداقل يک هفته صبر کند، چرا که اعضاي اين کنگره هم اکنون در مرخصي و تعطيلات يک هفته اي تابستاني به سر مي برند.

از سوي ديگر نشريه "واشنگتن پست" هم در باره سخنان ديروز باراک اوباما نوشت: سخنان اوباما به مثابه اعلام جنگي صريح به نظام سوريه بوده است اما اين که وي درباره جنگ نظر خود را منوط به راي و نظر کنگره آمريکا نموده اين براي آمريکايي ها بسيار تعجب آور بوده است. اين نشريه در تحليل اين تصميم اوباما مبني بر توجه به نظره کنگره درباره حمله به سوريه نوشت: اين امر نشان مي دهد اوباما قصد دارد عواقب سنگين ناشي از حمله به سوريه با مساهمت کنگره بر آمريکا تحميل شود، و همه مشکلات را مي با اعضاي کنگره آمريکا شهيم شود.

اهدافي که قرار است مورد هدف قرار گيرند

مقامات و مسئولان عربي مطلع از برنامه حمله نظامي آمريکا به سوريه از قصد ارتش آمريکا براي نابود کردن قدرت دفاعي ارتش سوريه با هدف پيش روي مخالفان مسلح سوري خبر دادند. به گزارش القبس؛ وزراي خارجه کشورهاي عربي قصد دارند در نشست امروز اتحاديه عرب که در قاهره برگزار خواهد شد، به آمريکا موافقت خود براي اقدام نظامي برضد نظام سوريه را نشان دهند.

مقامات عربي در باره هدف از حمله ارتش امريکا به خاک سوريه اعلام کردند: آمريکا از اين اقدام نظامي محدود خود در سوريه مي کوشد، ابتدا پدافند هوايي سوريه را نابود کند و پس از آن اجازه خواهد داد تا نيروهاي مسلح مخالف نظام موسوم به ارتش آزاد سوريه پيش روي خود را به سمت ارتش سوريه آغاز کنند. اين منابع آگاه عربي در اين باره اعلام کردند: نيروهاي موسوم به ارتش آزاد سوريه که اکثر آنها از سوي نيروهاي تفنگدار دريايي ارتش آمريکا "مارينز" آموزش هاي لازم نظامي را ديده‌اند، در آينده تحولات سوريه نقش اساسي را برعهده بگيرند.

اين منابع اماکن و اهدافي که قرار است مورد هدف موشک هاي آمريکايي در حمله به سوريه قرار گيرند را به قرار ذيل دانستند:
. مراکز موشکي وابسته به نظام سوريه و بخصوص آن مراکزي که احتمال مي رود از قدرت کافي ولازم براي حمل کلاهک هاي سلاح غير متعارف را حمل کنند.
. مراکز پدافند هوايي سوريه.
. مخازن سلاح و انبار مهمات نظام سوريه.
. فرودگاه هاي نظامي و جنگنده هاي نظامي ارتش سوريه در نقاط مختلف خاک سوريه.