به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۵:۰۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ساعت ۰۰:۴۹
کد مطلب : ۱۵۵۴۵
قلعه‌نويي: شايد در دربي با ۳ مهاجم بازي کنيم

دايي: فقط برد مي‌خواهيم، به تساوي فکر نمي‌کنيم

گروه ورزشي: علي دايي و امير قلعه‌نوعي در نشست خبري قبل از دربي استقلال- پرسپوليس در جمع خبرنگاران شركت كردند. سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس گفت: مي‌خواهيم فردا مقابل استقلال تيم پيروز ميدان باشيم و قلعه‌نوعيي هم اظهار داشت: شايد با ۳ مهاجم مقابل پرسپوليس بازي کنيم.
دايي: فقط برد مي‌خواهيم، به تساوي فکر نمي‌کنيم
سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس گفت: مي‌خواهيم فردا مقابل استقلال تيم پيروز ميدان باشيم.
علي دايي در نشست خبري قبل از ديدار مقابل استقلال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مطمئناً با توجه به شرايط دو تيم بازي بسيار سختي را استقلال و پرسپوليس پيش‌روي دارند. بهتر از من همه مي‌توانند راجع به اين بازي بزرگ اظهارنظر و حرف بزنند. با توجه به بازي قبلي و تمريناتي که در هفته جاري داشتيم به دنبال اين هستيم تا يک نمايش قابل قبول به نمايش بگذاريم و تمام اميدمان اين است تا هواداران راضي باشند.

دايي ادامه داد: انشالله بهترين بازي خودمان را در دربي 77 به نمايش مي‌گذاريم و به هيچ عنوان پا عقب نمي‌گذاريم، مطمئن باشيد بازي با استقلال و کادر فني بزرگش که لزومي ندارد من بخواهد از قلعه‌نويي و همکاران خوبش تعريف کنم بسيار سخت است. نتايج استقلال نشان داده که اين تيم چه کادر فني بزرگ و بازيکنان خوبي دارد اما ما هم براي برد به ميدان مي‌رويم.

سرمربي پرسپوليس تاکيد کرد: نبايد اشتباه کنيم، بلکه بايد تلاش کنيم برنده بازي باشيم. ما به مساوي فکر نمي‌کنيم. اين پيروزي مي‌تواند در ادامه راه ليگ برتر به ما کمک کند. متأسفانه اميد عاليشاه از بازي محروم است و حميد علي‌عسگر نيز به دليل مصدوميت به بازي نمي‌رسد. ما دنبال مساوي نيستيم. سعي مي‌کنم تيم را طوري بچينم که بهترين نتيجه را بگيريم. به بازيکنانمان هم گفته‌ام به سه امتياز بازي فکر کنند. باختن هر تيم در اين بازي به مربيان فشار وارد مي‌کند و در ادامه راه براي آنها سخت مي‌شود. اميدوارم بتوانيم با پيروزي شرايط مان را در جدول بهتر کنيم.

سرمربي قرمزپوشان در پاسخ به اين سوال که در رده بندي جهاني پرسپوليس در رتبه 446 و استقلال در جايگاه 84 قرار دارد، خاطرنشان کرد: من به برخي از مسائل فکر نکردم و گوش هم نمي‌دهم. من با شرايط حال و آينده زندگي مي کنم مطمئن باشيد ما بايد بازي را ببريم و به مسائل حاشيه‌اي نيز هيچ کاري نداريم. دايي در مورد وضعيت محمدرضا خلعتبري نيز گفت: قبل از اينکه به نشست بيايم با مسئولان باشگاه تماس گرفتم اما هنوز مجوز بازي او صادر نشده است.

سرمربي قرمزپوشان در پاسخ به سؤال ديگري که نبرد پرسپوليس و استقلال در فصل جاري نبرد تجربه‌ها و جوان‌ها است، گفت: احترام خاصي براي همه کارشناسان قائل هستم اما تيم ما به اندازه کافي تجربه دارد در شرايط حساسي اين با تجربه‌ها تيم را رهبري کردند و به قول معروف کاري درست انجام دادند. ما بازيکناني خيلي بزرگي داريم که لحظه به لحظه به بازيکنان جوان ما کمک مي‌کنند و يکي از عوامل موفقيت‌هاي ما و جوانان ما بوده‌اند. ما به اندازه کافي بازيکن بزرگ داريم تا همه چيز را اداره کنند.

دايي درباره تقابلش با امير قلعه‌نويي نيز گفت: ما هميشه از گذشته تجربه کسب مي‌کنيم و درس مي‌گيريم اما با حال و آينده زندگي مي‌کنيم. من اگر قرار بود بدانم قلعه‌نويي فردا قرار است چه کاري و با چه ترکيبي به ميدان برود مطمئن باشيد کار براي من راحت‌تر بود اما ما براي برد مي‌آييم و تمام امتياز فردا را با آمادگي مي‌خواهيم. البته به دنبال يک بازي خوب، قشنگ و منطقي هم هستيم. قطعاً‌ استقلال هم براي برد مي‌آيد و به نظرم دربي زيبايي انجام خواهد شد.

وي در مورد حضور خلعتبري در بازي فردا، اظهار کرد: من از اين جريانات خبري ندارم و به هيچ عنوان چيزي را نمي‌دانم. اين سؤال‌ها را از مسئولان تيم بپرسيد. من دوست دارم فردا خلعتبري به ما کمک کند تا الآن هم درصد کوچکي را براي بازي او کنار گذاشته‌ايم. خلعتبري اگر فردا به بازي برسد مي‌تواند به ما کمک کند. اگر او باشد مي‌توانيم روي اهدافمان که داريم تغييرات ايجاد کنيم.

وي در ادامه گفت: از روزي که از راه‌آهن به باشگاه پرسپوليس آمدم آرامش بزرگي را از دست داده‌ام چرا که در تيم راه‌آهن بدون حاشيه و جنجال به کارم ادامه مي‌دادم اما به پرسپوليس آمدم تا به اين تيم کمک کنم. اميدوارم بتوانيم فردا مردم را خوشحال کنيم. شرايط بازي فردا خاص است، همه بازيکنان با انگيزه زيادي در اين ديدار حضور پيدا مي‌کنند و آنها مي‌خواهند با بازي خود در دربي همه چيز را جبران کنند. استقلال و پرسپوليس تيم‌هاي بزرگي هستند، مطمئناً به خاطر هواداران انگيزه آنها براي يک بازي خوب بالا مي‌رود.

دايي در پايان درباره هواداران نيز خاطرنشان کرد: هميشه گفته‌ام هواداران واقعي آنهايي هستند که از دقيقه يک تا سوت پايان بازي تيم خود را تشويق مي‌کنند و دست از حمايت نمي‌کشند تا تيم بتواند راحت و روان‌تر بازي خود را به نمايش بگذارد. باز هم عاجزانه از کل هواداران درخواست دارم در کمال احترام به رقيب تيم خود را تشويق کنند تا شاهد يک بازي خوب با فضايي مناسب و اتمسفري خوب را در ورزشگاه آزادي شاهد باشيم.

 احتمالا خسرو حيدري غايب دربي خواهد بود

سرمربي تيم فوتبال استقلال نيز گفت: احتمالا خسرو حيدري در دربي ۷۷ نتواند براي ما بازي کند.امير قلعه‌نويي در نشست خبري قبل از بازي با پرسپوليس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ابتدا آرزو دارم که در بازي فردا استقلال و پرسپوليس يک بازي خوب، تاکتيکي و جوانمردانه را در دربي ببينيم که آسيا و جهان به قابليت فوتبال ايران پي ببرند. وي افزود: ما به دنبال اين هستيم تا فوتبال لذت‌بخش و قابل پسندي را براي آنهايي که در ورزشگاه هستند يا در خانه‌اند، به نمايش بگذاريم. البته خيلي خوشحالم که الان دو تيم در بالاي جدول هستند. البته به نظر من استقلال صدرنشين جدول ليگ برتر است چون به گفته آقاي نصيرزاده کارشناس خوب داوري با بي‌‌انصافي يک امتياز از ما کم کردند و کارشان قانوني نبود. در کل پرسپوليس هم شرايط خوبي دارد و جايگاه خودش را به دست آورده فردا همه به دنبال فوتبالي قوي و زيبا هستيم.

سرمربي استقلال عنوان کرد: يک مقدار از لحاظ روحي و رواني به مشکل خورده‌ايم، تمرينات تيم را کم کرده‌ايم و جلساتي را با بازيکنان به خصوص با بزرگان تيم برگزار کرده‌ايم. اين بازي براي ما حساس است. متأسفانه دو سه مصدوم داريم. هاشم بيک زاده قطعا به دربي نمي رسد و فردا احتمالاً‌ خسرو حيدري را هم در اختيار نخواهيم داشت. احمد جمشيديان نيز احتمالاً ما را همراهي نخواهد کرد.

وي افزود: پرسپوليس هم تيم بسيار خوبي است، مديرعامل خوب، بازيکنان خوب و برند خوبي به نام علي دايي دارد. ما بايد تلاش کنيم تا براي علي دايي که يکي از بزرگان فوتبال است يک جايگاه خوبي به عنوان رياست AFC پيدا کنيم. البته اين شاخصه‌ها بايد طوري باشد که فردا بازي خوبي را به نمايش بگذاريم. ناگفته نماند ما هم اين شاخصه‌ها را در تيم استقلال داريم يعني بازيکنان، هيئت‌مديره و مديرعامل خوبي داريم. توصيه من به همه هواداران اين است که فردا هرکسي تيم خود را تشويق کند.

قلعه‌نويي در پاسخ به سؤالي که به نظر شما چرا بازي دربي با خيلي‌ها از بازي‌ها فرق دارد گفت: به خاطر حضور دوربين‌ها و هواداران مخصوصاً در تمرينات من قبول دارم دربي با بقيه بازي‌ها فرق دارد. البته برخي‌ها درباره رکورد من هم حرف‌هايي مي‌زنند. مي گويند من در دوران بازيگري و مربي‌گري‌ام به پرسپوليس باخته‌ام در دوران مربي‌گري‌ام يک بار با نتيجه دو بر يک با استقلال اهواز به پرسپوليس باختم.

وي افزود: اما ما هر کاري در اين فوتبال انجام مي‌دهيم قلم به دستان حکايت خود را مي‌نويسند. ماجراي داروخانه شده که بقيه‌اش را نمي‌گويم. من به دنبال اين حرف‌ها نيستم اما با سپاهان و تراکتورسازي پرسپوليس را شکست دادم و حتي در ديدار برگشت با تراکتورسازي باز هم با 4 گل پرسپوليس را برديم. من به دنبال آمار و ارقام نيستم و خداوکيلي از شماها اين حرف‌ها را مي‌شنوم چون نه روزنامه مي‌خوانم و نه به دنبال اين مسائل مي‌روم.

قلعه‌نويي ادامه داد: هر بازي شرايط خاص خودش را دارد و همه دوست دارند بازنده نباشند. نباختن در يک بازي يک امتياز مثبت است. نظم خط دفاعي و گل نخوردن هم يک نکته مثبت از اين که بگوييم فقط نبازيم من راضي نيستم اما ساختار دفاعي با اين مسائل فرق دارد البته من به فوتبال هجومي علاقه بيشتري دارم و حتي در سال 78 با يک تيم ليگ يکي دو بر يک از پرسپوليس جلو بوديم و داور بازي باعث شد که نتيجه 2 بر 2 شد و سپس همه چيز فرق کرد. من مقابل پرسپوليس افکار دفاعي دارم چون اين موضوع هم جزئي از فوتبال است اما فوتبال هجومي را دوست دارم ولي برخي‌ها به دنبال يک طرف هستند و جنبه‌هاي منفي را اعلام مي‌کنند اما نمي‌گويند ما آقاي گل ليگ و بهترين خط دفاعي را با تيم‌هاي سپاهان و تيم‌هاي سابقم داشتم.

وي در ادامه خاطرنشان کرد: در سال‌هايي که من بازي مي‌کردم هفت بار به پرسپوليس نباختيم، بيشترين جام‌ها را به دست آورديم. قهرمان آسيا شديم و رکوردهاي ديگري را شکستيم. آقايان که الآن کري مي‌خوانند که استقلال به دسته سه رفته در آن مقطع از 10 کيلومتري استقلال هم رد نمي‌شدند. ما آن سال‌ها که قهرمان آسيا شديم من بعد از 11ماه به استقلال برگشتم که استقلال در دسته سه بود، آقايان که الآن ادعا مي‌کنند من هر وقت که بودم استقلال يا نهم بوده يا سيزدهم. قلعه‌نويي در ادامه گفت: نمي‌دانم چرا آقايان قبل از بازي چنين مصاحبه‌هايي را مي‌کنند. اينها استقلالي هستند؟ الآن نمي‌دانم استقلال در رنکينگ جهاني رتبه 84 شده يا رتبه چندم اما اين را مي‌دانم که ما با کمترين هزينه نسبت به پارسال توانستيم نتيجه بگيريم. دو سال پيش و سال گذشته را شما با هم مقايسه کنيد، بودجه آن موقع و اين دو سال را ببينيد که چقدر بوده پاداش و پول‌هايي که دو سال گذشته بازيکنان دريافت کرده‌اند را با سال گذشته مقايسه کنيد.

سرمربي تيم استقلال در ادامه گفت: اينکه امير قلعه‌نويي آدم بدي است را قبول دارم آن زماني که آقايان خانه‌نشين بودند و من آنها را از خانه نشيني درآوردم آن وقت آدم خوبي بودم. همين آقايان که الآن مصاحبه مي‌کنند از کنار من 2ميليارد به دست آوردند. نظري و ميرشاد ماجدي شاهد هستند که به توصيه‌هاي چه کسي آقايان به تيم رسيدند. ماجدي و ميرشاد بگويند که اين دو ميليارد به توصيه چه کسي گير آقايان آمده است.

سرمربي استقلال در پاسخ سوال ديگري که برخي‌ها اعلام کردند وقتي سرمربي اين تيم بودند‌، آزار و اذيت زيادي ديدند و يا برخي بازيکنان کم‌کاري کردند، گفت:‌ بازيکنان استقلال و پرسپوليس بايد به سمتي بروند که همه چيز حرفه‌اي باشد مثلا وقتي پيرلو از يوونتوس به ميلان رفت چه اتفاقي افتاد؟ اما موضوع استقلال و پرسپوليس کمي احساسي است. من حرفي به بازيکنان نزدم و درباره برخي مسائل حرفي نمي‌زنم. به همه گفتم بازي معمولي خود را انجام دهيد نظري هم درباره برخي اظهارنظرها ندارم چون آقاي نظري شاهد بسيار خوبي درباره موضوع است. بگذريم بهتر است.

بدمک
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۰۱:۵۵
خسرو تو دربی نیست؟
استقلال بازی نکنه سنگین تره-نه بیگزاده هست نه خسرو -بجاش فغانی و خلعتبری هستند
از رتبه ی استقلال ترسیده اند (122011)
!!!
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۱۱:۵۸
نکته عجيب و تاسف برانگير ديگري که در استاديوم آزادي به چشم مي خورد آوردن قليان توسط برخي از تماشاگران است. تعدادي از هواداران که از شهرستان به تهران آمده اند در چمن هاي روبه روي بوفه ورزشگاه نشسته و قليان مي کشند که اين موضوع جاي تاسف دارد. (122074)
حسین
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۱۳:۱۲
احتمالا برد کامپیوترش کار نکرده سوخت. شاید هم ویروسی شده تبلتشو برد نیاز داره (122101)
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۰۲:۳۰
ادبیات دایی بزرگ بسیار حرفه ای بود . آفرین به افتخار بی چون و چرای فوتبال ایران سلطان علی دایی (122016)
قرمزته
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۱۰:۴۲
ششتاششتا اگه کمه 6666666666666هشتاهشتا8888888888 (122035)