به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۰۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ساعت ۱۶:۵۷
کد مطلب : ۱۵۶۴۴

شوراي شهر، موسوی را شهردار اهواز كرد

گروه جامعه: اعضای شورای شهر اهواز سیدخلف موسوی را به عنوان شهردار اهواز انتخاب کردند.
شوراي شهر، موسوی را شهردار اهواز كرد
21 عضو شورای شهر اهواز امروز و در نخستین جلسه علنی شورای چهارم شهر اهواز گزینه های پیشنهادی خود برای شهرداری اهواز را ارائه دادند و پس از رای گیری، سیدخلف موسوی (مدیرکل فعلی تعاون کار و رفاه اجتماعی) را با 14 رای به عنوان شهردار اهواز انتخاب کردند. منصور کتانباف، سیدخلف موسوی، احمد پیکری، رضا نگهبان، سیروس نظری، آریا زنگنه و مهراب فلسفی زاده گزینه های پیشنهادی اعضای شورا بودند که در نهایت سیدخلف موسوی 14 رای و منصور کتانباف 7 رای را کسب کردند. طبق قانون و با توجه به تعداد اعضای شورا، گزینه شهرداری باید 11 رای به بالا را کسب کنند. همچنین محمد صفری، تنها گزینه سرپرستی شهرداری اهواز، با 17 رای به عنوان سرپرست انتخاب شد.
سیدخلف موسوی متولد 1344 در دشت آزادگان و دارای مدرک تحصیلی مدیریت در مقطع کارشناسی ارشد است. فرمانداری شهرهای شوشتر، دزفول، آبادان و شادگان، ریاست سازمان صنعت و معدن استان و مدیریت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از جمله سمت های اجرایی موسوی تاکنون بوده است.

با انتخاب موسوی به عنوان شهردار اهواز، مدیریت بیش از دو ساله کتانباف به پایان رسید. دوره مدیریت کتانباف در شهرداری اهواز یک تفاوت عمده با دیگر شهرداران در کلانشهرهای کشور داشت و آن اینکه در دوره شهرداری وی شهر اهواز شورا نداشت. کتانباف در دوره فعالیت خود از نظر شهروندان عملکرد قابل قبولی داشت و در حوزه عمران شهری، زیباسازی و ایجاد پارک های ساحلی فعالیت های خوبی در اهواز انجام شد. بسیاری از افراد اعتقاد داشتند که منصور کتانباف باید در سمت خود ابقا شود و برخی ها هم می گفتند نبود شورا در دوره فعالیت کتانباف عاملی برای تسریع کارها در شهرداری بوده است؛ در هر صورت شورائیان امروز شهردار جدید را انتخاب کرده‌اند و همه باید به این انتخاب احترام بگذاریم و به شهردار جدید کمک کنیم تا به اهداف و برنامه های خود دست یابد.

شهردار جدید اهواز: اقدامات مثبت شهرداران سابق را ادامه می دهم

شهردار جدید اهواز پرداخت حقوق عقب افتاده کارگران شهرداری را از اولویت های کاری اش عنوان کرد.
موسوی در جمع خبرنگاران، با تاکید بر ادامه دادن برنامه های شهرداران سابق، عنوان کرد: قطعا من اقدامات خوب و مثبتی که توسط شهرداران سابق انجام شده را ادامه خواهم داد. وی دیگر اولویتش به عنوان شهردار جدید را جذب سرمایه گذار برای توسعه شهری عنوان و بیان کرد: میزان دخالت شورا در امور شهرداری براساس موازین قانونی است و قطعا همکاری شورا با شهرداری عملکرد موفقیت آمیزی را به دنبال دارد. شهردار جدید اهواز با تاکید بر جلوگیری از انحراف بودجه شهرداری، اظهارکرد: مبنای کار ما جلوگیری از خرج های اضافی است و براساس اختیاراتی که قانون به ما داده شده است، عمل می کنیم.

۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۱۷:۴۰
يکي از معضلات اساسي شهروندان اهواز، وجود و حضور عمده فروشان مواد غذايي و بنکداران در مرکز شهر است که تردد خودروها در خيابان هاي فرعي را بسيار سخت و مشکل کرده است. شهردار با عرضه شهرداري است که بتواند اين عمده فروشان را ظرف مدت کوتاهي به مرکز جديد بنکداران منتقل کند. (122623)
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۱۷:۴۷
فكر كنم وضعيت كار توي خوزستان فاجعه است، سخنراني محمود رو يادم مياد كه جوونا فرياد ميزدن بيكاري، حالا مدير كل كار رو كردن شهردار!!!! (122624)
شهرونددرجه دو
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۱۸:۴۲
آقاي کتانباف بهترين شهرداراخيربود.متاسفانه کسي که کارميکنه زودبرش ميدارن. (122669)
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۲۱:۲۹
دوره بی شورایی بهترین دوره اداره شهر اهواز بود وآقای کتان باف انصافا چهره شهر را عوض کرد بعنوان یک سهروند اهوازی لازم است از ایشان تشکر نمایم (122774)
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۲۲:۱۶
سید خلف موسوی رئیس هیئت مدیره لوله سازی اهوازه .ماشالله از نظر پست کم و کسری ندارن ایشون. (122798)
پویان
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۰۲:۳۴
یه لحظه یاد میرحسین افتادم.
بابا چیزی که نگفتم منتشر کن دیگه. (122907)
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۰۷:۱۱
متاسفم
کاش اول عملکرد ایشون در اداره مل صنایع و کار بررسی میشد و بعد در یک پست غیر تخصصی دیگه بکار گرفته می شدند !!
ایشون از عمران و ... چی بلده ؟
لابی ها بالاخره کار خودشون رو کردند (122916)
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۰۷:۲۷
خوبه ايشون از الان رفت تو فكر خريد خونه تو سعادت آباد و شهرك غرب! (122918)
افشين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۰۷:۵۵
براي شوراي فرمايشي متاسفم كه شهرداي به اين خوبي رو كنار بزاره و كسي رو كه همه ميدونن اهل زدو بنده شهر داركنه واقعا متاسفم هر كس كه توي اين شهر خوب كار كنه بايد كنار گذاشت اون وقت هي بگيم چرا شهر پيشرفت نمي كنه من خودم به عينه زحمتهاي اقاي كتانباف رو ديدم (122928)