به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۵/۲۹ ساعت ۱۹:۱۲
کد مطلب : ۱۵۷۷۶۵
پرویز هادی به طلای سنگین وزن رسید

پایان کار آزادکاران ایران با 3 طلا و یک برنز

گروه ورزشی: پرویز هادی آزادکار وزن 125 کیلوگرم ایران برای دومین مرتبه مدال طلای بازی‌های آسیایی را بر گردن آویخت تا تیم ملی کشتی آزاد ایران با 3 طلا و یک برنز به کار خود در بازی‌های آسیایی 2018 پایان دهد.
پایان کار آزادکاران ایران با 3 طلا و یک برنز
به گزارش ایسنا، در پایان رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ در جاکارتا پایخت اندونزی، پرویز هادی آزادکار وزن ۱۲۵ کیلوگرم ایران و آخرین نماینده ایران در این رقابت‌ها در دیدار فینال برابر ژی‌وی دنگ دارنده ۲ مدال برنز آسیا و نفر پنجم جهان در سال ۲۰۱۳ از چین رفت و در پایان با نتیجه 7 بر صفر به برتری رسید و سومین و آخرین مدال طلای کشتی آزاد ایران در این رقابت‌ها را بر گردن آویخت. هادی که مدال طلای بازی های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون را در کارنامه خود دارد، پیش از این در دور نخست مقابل سومیت از هند در یک مبارزه آسان و در همان وقت نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. وی سپس به مصاف اولگ بولتین از قزاقستان رفت و در پایان در مدت زمان ۴ دقیقه حریف خود را با نتیجه ۱۰ بر صفر از پیش رو برداشت و در نیمه نهایی نیز برابر داوید مودزمانشویلی دارنده مدال نقره المپیک، برنز جهان و قهرمان آسیا وکشتی‌گیر گرجستانی‌الاصل از ازبکستان با نتیجه ۱۱ بر ۸ به برتری رسید و راهی فینال شد. به این ترتیب تیم ملی کشتی آزاد ایران که با 6 کشتی‌گیر در این رقابت ها حاضر شده بود با 3 مدال طلای حسن یزدانی در وزن 86 کیلوگرم ،علیرضا کریمی در وزن 97 کیلوگرم و پرویز هادی در وزن 125 کیلوگرم و یک برنز رضا اطری در وزن 57 کیلوگرم به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد. مهران نصیری در وزن 65 کیلوگرم به عنوانی بهتر از سیزدهمی نرسید و مصطفی حسین‌خانی نیز در وزن 74 کیلوگرم پنجم شد. نیمی از مدالهای طلای کشتی آزاد بازیهای آسیایی به شاگردان رسول خادم رسید تا کاروان ایران با 3 طلای کشتی جایگاه خوبی در جدول مدالها داشته باشد. از فردا مسابقات کشتی فرنگی آغاز می شود.
 
اولین مدال سابر انفرادی ایران پس از ۴۴ سال/ پاکدامن به برنز رسید
علی پاکدامن
علی پاکدامن با قبول شکست برابر شمشیربازی کره جنوبی در مرحله نیمه نهایی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی به مدال برنز رسید.
به گزارش ایسنا، در دومین روز از رقابت های شمشیربازی بازی هایی آسیای ۲۰۱۸ اندونزی امروز(دوشنبه) رقابت های اسلحه سابر مردان و فلوره زنان آغاز شد. برای تیم‌ ملی شمشیربازی ایران که در روز دوم تنها در بخش انفرادی اسلحه سابر نماینده داشت، مجتبی عابدینی و علی پاکدامن به روی پیست رفتند که در آغاز مرحله یک چهارم نهایی مجتبی عابدینی با شکست برابر سابریست نام‌آشنای کره جنوبی از صعود به نیمه نهایی بازماند و علی پاکدامن هم با شکست نزدیک ۱۵ بر ۱۴ برابر دیگ سابریست کره‌ای از صعود به دیدار پایانی بازماند و به مدال برنز بازی‌های آسیایی بسنده کرد.  این اولین مدال سابر انفرادی ایران در بازیهای آسیایی پس از ۴۴ سال بود. ایران از بازیهای آسیایی 1974 تهران تاکنون موفق به کسب مدال در سابر انفرادی نشده بود.
علی پاکدامن که در دور گروهی بسیار مقتدرانه ظاهر شد، توانست در پنج دیدار متوالی به ترتیب برابر حریفانی از ژاپن، ویتنام، هنگ کنگ، قطر و اندونزی به پیروزی برسد و به جمع سی و دو سابریست برتر آسیا راه یابد.

پاکدامن در نخستین دیدارش در مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل چونگ لام از هنگ کنگ با نتیجه ۱۵ بر ۱۰ پیروز شد و به جمع هشت نفر پایانی صعود کرد. او برای راه یابی به مرحله نیمه نهایی به مصاف آن وو از ویتنام رفت و توانست با پیروزی ۱۵ بر ۱۱ در این بازی به جمع چهار سابریست برتر راه یافت. اما علی پاکدامن در دیدار نیمه نهایی رو در روی اوه سانگوک از کره جنوبی قرار گرفت  ودر حالی که به دنبال انتقام شکست قهرمانی آسیا برابر این حرف بود در نهایت با نتیجه نزدیک ۱۵ بر ۱۴ مغلوب شد و از صعود به فینال بازماند و به مدال برنز بازی‌های آسیایی دست یافت.

به این ترتیب در دیدار پایانی اسلحه سابر بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی شاهد رقابتی تمام کره‌ای بین گوبونگیل و اوه سانگوک از کره جنوبی خواهیم بود تا همچنان کره جنوبی قدرتش در اسلحه سابر را را بر دیگر رقبا دیکته کند. مجتبی عابدینی هم که با ‌کسب دو پیروزی برابر نمایندگان قطر و مالزی و سه شکست برابر ویتنام، هنگ کنگ و چین راهی جدول اصلی سی دو نفره شده بود در اولین دیدارش در جدول اصلی توانست برابر یینگ مینگ ژو از چین با نتیجه ۱۵ بر ۶ به پیروزی برسد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یابد باید در این‌ مرحله و در دیداری دشوار به مصاف گو بونگیل قهرمان المپیک ریو از کره جنوبی رفت و از راهیابی به جمع جهار سابریست برتر بازماند تا دستش از کسب مدال کوتاه بماند.