به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب : ۱۵۸۵۰
مقاله وارده

اندرحكايت اخلاق حرفه‌ای برخي سایت‌ها!

گروه مقالات: اینجانب روز سه‌شنبه نوشتاری براي يكي از سايت‌هاي خبري معروف اصولگرايان با موضوع " نقد اخلاق سیاسی الهه راستگو" ارسال كه در کمتر از یک ساعت منتشر شد و مورد استقبال خوانندگان قرار گرفت اما در کمال ناباوری در عرض کمتر از پنج ساعت از خروجي سايت حذف و حتی در آرشیو هم قرار نگرفت! و جالبتر اينكه ساعتي بعد همين سایت، مطلبی با عنوان «قبیله‌گراها آمدند!» در دفاع از عملکرد الهه راستگو منتشر كرد... ! با اين اوصاف به نظر مي‌رسد حال باید نوشتاری درباب «اخلاق حرفه‌ای در سایت‌های خبری» کار کرد! بگذريم....مطلب مذكور را در زير بخوانيد:
احمد رستم‌پور
دانشجوی دکتری فلسفه


در این چند روز انتخاب شهردار تهران یکی از غیرسیاسی ترین پست‌های اجرایی اما در عین حال سیاسی شده، فضای خاصی را ایجاد کرده است. لابی‌های قبل و حین برگزاری و حالا نقدهای پیرامون رای اعضای شورای شهر.
در هفته یپیش گویا همه چیز به نفع محسن هاشمی به عنوان کاندیدای اصلاح طلبان پیش می‌رفت. چند دسته‌گی بین اصولگراها، وحدت اصلاح‌طلبان و لابی موثر آنها با مستقل‌ها همچون ورزشکاران و ادعاهای قانونی بر غیرقانونی بودن اینکه یک نفر برای سومین بار نمی تواند شهردارشود.
زمانی که نتایج اعلام شد گویا خیلی از دوستان چه اصولگرا چه اصلاح‌طلب حاصلی جز بحت برایشان نداشت. در شورای سی و یک نفره کاملا معلوم می‌شود که کدام عضو شورا به کدامین کاندیدا رای داده است. توافقات و لابی‌های قبلی اجرا نشده است. انگشت اتهام به سوی الهه راستگوست که علی رغم اینکه در لیست اصلاح‌طلبان قرار داشت به کاندیدای گروه مقابل رای داد.
کار خانم راستگو دو وجه‌ دارد: نخست مساله قانونی بودن آن است. واضح و روشن است که هر نماینده‌ای در رای دادن به لحاظ قانون کاملا آزاد است اما وجه دوم این است آیا اخلاق سیاسی را این عضو هیئت رئیسه شورای شهر دوره‌ی چهارم رعایت کردهاست؟
کمی بعد از رای گیری، خبر اخراج وی از حزب متبوع شنیده می‌شود. دوستان اصولگرا به شدت از ایشان حمایت کردند و رفتار حزبی اصلاح طلبان را مساوی با قبیله گرایی، پایمال کردن حق مردم و... دانستند و البته خود ایشان خود را وام دار مردم و رای آنها نه حزب معرفی کرد.
چند سوال و نکته برای دوستانی که به ایشان رای دادند پیش آمده است:
خانم نماینده ی شهر رای مردم؟ بلی درست است مگر شما از طریق همین لیست اصلاح طلبان، حزب اسلامی کار و مردم سالاری به شورای شهر راه پیدا نکردید؟ مگر مردم شما را به خاطر عقایدتان انتخاب نکردند؟ آیا ایا این اخلاق سیاسی است که از اعتبار حزب برای ورود به شورا استفاده شود بعد به صورت انفرادی اقدام شود؟ اگر شما در لیست اصلاح‌طلبان قرار نمی‌گرفتید صندلی ای در شورا هم داشتید؟ مگر با رای همین دوستان وارد هیئت رئیسه نشدید؟ آیا این اخلاق سیاسی است که مردمی که شما را بارفتار حزبی‌تان شناختند دچار حیرت کنید؟ مگر شما نمی‌توانستید در جلسات قبل از رای گیری به دوستان حزبی رای متفاوت خود را بیان کنید؟ گویا شما قسم خورده بودید.

۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۰۸:۵۱
ایشون باید از شورا اخراج شود. (125520)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۰۸:۵۱
دنیا مالی فراموش نشود (125521)
مهسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۰۹:۱۳
بايد براي هميشه مطرود شود
ايشان راي من را دزديده
امثال ايشان هستند كه وجهه اجتماعي اصلاح طلبي رو مخدوش مي كند ولي كور خونده هر كي دشمن اين منش و مكتبه اصلاح طلبيه (125524)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۰۹:۳۵
....دلیل حمایت و جانبداری سایتهای معلوم الحال از این خانم هم این است که هر جا که خیانت و دروغ و ناروا صورت گرفته باشد باعث خرسندی این سایتهای افراطی می شود (125539)
مهرداد
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۰۹:۴۹
دستت درد نکنه بهار . حواست همه جا هست . ایول (125547)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۰:۱۴
من مقاله اول شما را خواندم
فکر کنم سایت الف بود. (125563)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۰:۳۵
متاسفانه اقبال اجتماعي وفضاي نقددرسراشيبي تندي قرار گرفته و با اين جبهه گيريها و غرضورزيهاحال روزمان بهتر از اين كه نخواهد شدچه بسا هزارها بار بدترنيز خواهد شد (125572)