به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۳:۱۵
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ساعت ۱۸:۵۷
کد مطلب : ۱۵۹۰۳
از مردم عذرخواهی می‌کنیم

دلایل حزب اسلامی کار برای اخراج راستگو

گروه سياسي: حزب اسلامی کار با صدور بیانیه‌ای دلایل اخراج الهه راستگو از این حزب را بیان کرد و به دلیل رفتار غیر مسئولانه خانم الهه راستگو صادقانه از مردم پوزش طلبيد.
دلایل حزب اسلامی کار برای اخراج راستگو
متن این بیانیه به شرح ذیل است: حزب اسلامی کار که در سال ۱۳۷۷ توسط جمعی از علاقه مندان به شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی که کار حزبی را عبادت می‌دانست، تاسیس گردید و همه اعضاء خود را نیزموظف به رعایت کامل ارزش‌های اخلاقی و اسلامی نموده و به استناد دستورات الهی و همچین مرامنامه و اساسنامه حزب، راستی و صداقت در گفتار و رفتار را به عنوان اصلیترین مبنای کار تشکیلاتی قرارداده است و دو رویی وترجیح منافع شخصی بر مصالح عمومی را به عنوان ضد ارزش و آفت کار تشکیلاتی دانسته و مصداق آیه شریفه «لم تقولون ما لا تفعلون» می‌داند که می‌تواند زایل کننده اعتماد انسان‌ها نسبت به یکدیگر باشد.

با توجه به اینکه ظرف روزهای گذشته اتهاماتی به سرکار خانم الهه راستگو عضو حزب اسلامی کار مبنی بر تخطی از مرامنامه و اساسنامه و آیین نامه‌های حزب و زیر پا گذاشتن ارزش‌های ذکرشده در فوق وارد گردید، شورای مرکزی حزب اسلامی کار در جلسه مورخ ۱۸ /۶/ ۱۳۹۲ خود بررسی و اتخاذ تصمیم دراین خصوص را طبق اساسنامه حزب به شورای داوری ارجاع کرد. شورای داوری حزب نیز در تاریخ ۲۰ /۶/ ۹۲ در محل دفتر مرکزی حزب و با حضور اعضاء خود تشکیل جلسه داد و با بررسی مدارک و مستندات موجود و نیز اظهارات پنج تن از شهود، رای خود را مبنی بر اخراج نامبرده از حزب اسلامی کار صادر کرد. طبق آیین نامه، رای صادره ظرف مدت یک هفته قابل اعتراض می‌باشد. ضمن اینکه خانم الهه راستگو به رغم دعوت رسمی و کتبی، از حضور در جلسه شورای داوری امتناع کرد.

لازم به توضیح است که در شورای داوری رای نامبرده درجریان انتخاب شهردار تهران هرچند که برخلاف عرف و رویه کار تشکیلاتی و حزبی بود، ولی جزو موارد اتهامی قرار نگرفت، بلکه تخطی وی از ارزش‌های اسلامی و اخلاقی منجر به صدور چنین رایی درباره ایشان گردید. در هر حزبی اعم از اصلاح طلب یا اصولگرا نیز رعایت روش‌های اخلاقی و تشکیلاتی جزو الزامات اولیه است. بخصوص آنکه در بین اصلاح طلبان فرد دیگری نیز بوده که به کاندیدای رقیب رای داده است اما در خصوص عدم رعایت موازین تشکیلاتی و اخلاقی هم اکنون مورد اتهام قرار ندارد.

در پایان حزب اسلامی کار با توجه به اینکه خانم الهه راستگو به همراه دو نفر دیگراز طریق این حزب در لیست اصلاح طلبان قرار گرفتند و توانستند از طریق آرای مردم تهران به شورای شهر ورود پیدا کنند، به دلیل رفتار غیر مسئولانه خانم الهه راستگو صادقانه از مردم پوزش می‌طلبد و تلاش می‌کند تا با به کارگیری سازوکارهای لازم، درآینده از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری نماید.

یاهو
Finland
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۹:۰۹
فقط از خدا بترس الهه خانم راستگو! (126008)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۰۶:۲۴
صدای مردم صدای خداست (126250)
ایوب
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۹:۳۶
احسنت (126034)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۹:۴۲
اخی بالاخره اخراج شد (126041)
جمشید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۹:۵۳
چرا فکر می کنید مردم بخاطر شما به ایشان رای داده اند ضمننا از شهید بزگواری یاد کردید که عملکرد شما هیچ سنخیتی با افکار آن شهید ندارد و بسیاری از دوستان امروز شماها همان هجمه تبلیغاتی را که امروز بر علیه این خانم دارند دیروز بر علیه آن شهید داشتند برای اطلاع می توانید به روزنامه ها و هفته نامه های دوستان امروز خود در ان زمان را نگاه کنید (126049)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۱۹:۵۸
دستتون درد نکنه. شجرنامه برادران خانم راستگو دیدنیه حتما مورد پیگیری قرار گیرد.ممنون (126056)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۲۰:۰۲
چه خوبه عذر خواهی از اشتباه تو این کشور رایج بشه (126061)
حمید
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۲۰:۰۶
بنظرم این کار تصمیم عجولانه بود. دوستان اونوری مطمئن باشید برا آینده برنامه های کثیف تر از این کار "رخنه به اردوگاه اصلاحات" از همین الان دارند می چینند. شاید کنترل و زیر نظر گرفتن این موارد می تونست ریشه ی این جریان رو برا شناخت بهتر هویدا کنه ولی اینجوری این در که بسته شد باید منتظر باشیم تا از دیوار بیان بالا! (126067)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۲۰:۱۳
"از مردم عذرخواهی می‌کنیم"
از طرف مردم حرف نزنید
مردم خودشون خواهان بهترین شهردار تاریخ ایران بودند (126069)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۲۰:۱۶
به نظرم باید این افراد را از تمام پست ها اخراج کرد . (126071)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۲۰:۲۰
واقعا از اعضای حزب اسلامی کار متشکریم. نفاق محکوم است. (126076)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۲۰:۲۸
مهمت ازهمه از دل مردم اخراج شدند (126082)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۲۰:۳۳
روایت رئیس فراکسیون رهروان ولایت از منافع افراطیون جریان اصولگرا :

استراتژی نظام جمهوری اسلامی ایران جذب حداکثری و دفع حداقلی است؛ متأسفانه برخی از گروه‌ها نگاه افراطی دارند و همه تلاش خود را می‌کنند تا دفع حداکثری و جذب حداقلی داشته باشند ، ما با این رویکرد در مجلس مخالف هستیم. بدتر از آن این است که ما به نام ولایت‌مداری با رفتارهای خود ولایت را تضعیف کنیم. ضمن اینکه به مرور روشن خواهد شد که برخی از افراد در این گردونه منافعی هم بردند که الان در رسانه‌ها مطرح می‌شود. . . (126086)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۲۰:۳۷
بلاخره دموكراسي و حس كردم درود برشما ما هم چاره اي جز بخشش نداريم (126089)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۲۰:۴۱
الان یک عده کم سواد معلوم الحال می پرند وسط که :

یعنی ایشان حق نداشته هر جور خواسته اند رای بدهد یا رای خودش بوده چرا اعتراض می کنید و از این جور حرفها...

کشیده می نویسم که بهتر بفهمید:

نـــــــــــــــــه خیـــــــــــــر ایشـــــــــــــان حـــــــــــــق رای از خــــــــــــــــودش نـــــــــــــداشتـــه نمـــــــــایندگـــــــان و مسئــــــــــــولین حـــــــق رایـــــــــــی از خــــــــــــــود نــــــــــدارند و بایــــــد رایشــــــــان بطــــــــــــور کامـــــــــل همســــــــــو و هـــــــــم جهـــــــــــت با رای و خواســــــــــت مــــــــــــردم و آنهـــــــــــایی کـــــــــــه بـهشـــــــــان رای داده انـــــــــــــد باشــــــــــد، در غیــــــــــر اینصـــــــــورت بــــــــــه مـــــــــردم و رای دهنـــــــــدگان ظلـــــــــــــم یا خیــــــــــــانت کــــــــرده اند. (126091)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۲۰:۴۱
کار درستی کردند (126092)
علی
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۲۰:۴۷
........ بیانیه دیکتاتورها ..................
درصورتی که مشابه این فکر عمل می کردیم باید:
مجلس اصولگرا به هیچ یک از وزرای کابینه آقای روحانی نباید رای می داد.

مجلس اصولگرا باید بدون بررسی و چشم بسته همه لوایح دولت را برگرداند.

در تمامی کمسیون ها باید طرح پیشنهادی اقلیت اصلاح طلب ندیده آرشیو شود.

نماینده های شورای شهر و مجلس پیش از مشورت با رئیس حزب در هیچ جلسه ای نظر کارشناسی ندهند.

از آنسو؛ دولت محترم هرجا بین منافع ۵۰ و اندی درصدی که بهش رای دادند با بقیه تعارض شد باید به نفع حامیانش عمل کند.
مثلا پیشنهاد می شود یارانه نقدی را از طرفداران جلیلی بگیرد و بدهد به ۵۰ و اندی درصدی یاران! (126097)
محمد
Serbia
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۲۰:۵۰
ممنون از حزب اسلامی کار. هم بخاطر اخراج ایشون و هم بخاطر عذرخواهی از مردم. (126100)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۲۰:۵۸
ای ول
دمتون گرم (126106)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۲۱:۲۹
امروز بخش خبری ساعت هفت عصر حبار دیگر صدا و سیمای آقای ضرغامیبه جنگ و دشمنی اصلاح طلبان رفته،ودر مصاحبه. با الهه راستگو علنا بدون نظر خواهی و دفاعیه اعضای اصلاح طلب ؛از زبان این خانم ؛اصلاح طلبان را به باند بازی. و دشمنی با رای مردم ،واینکه من مدافع مردم حقیقتش هستم و اینکه از طرف آنان تهدید به مرگ شده‌ام، را متهم کرده است، ،روی سخنم با آقای ضرغامی، نا کی به بیراهه خواهید رفت، تا کی دشمنی با اکثریت مردم اصلاح طلب کشورمان، بس کنید بخدا ،این راه که میروی ؛باور کنید به ترکستان است، خواهشها به خودتان بیاید!!!! (126116)
hamed
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۲۱:۳۹
جای بسی تاسف داره این اخراج.....
رفتار اصول گراها رو مقایسه کنید با اصلاح طلب ها...شاید اگه این همه اصول گرایی که تو 8 به موسوی رای دادند یا به بعضی گزینه های اصلاح طلبان در شورای شهر رای دادند با این عکس العمل هیچ اصول گرایی باقی نمی ماند.....
اوج سیاسی کاری و سهم خواهی و قدرت طلب رو در انتخابات شهردار از سوی طیفی که شعار خدمت به مردم رو سر میداد شاهد بودیم (126121)
عليرضا
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۲۱:۵۰
جالب اينجاست كه اين خانم حتي به احترام حزب هم حاضر به شركت در جلسه نشده است ! (126124)
رضا
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۲۲:۱۲
او. . . . منافع شخصی را بر تعهد اخلاقی و تشکیلاتی ترجیح داد و باید بلحاظ معنوی رای مردم که به لیست اصلاح طلبان داده شد پس داده شود. (126131)
کوروش سلیمی
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۲۲:۳۱
ای کاش اگر اعتقادی به آزادی بیان و اطلاع رسانی بی سانسور دارید بیانیه خانم راستگو را هم چاپ می کردید. (126134)
سجاد
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۲۲:۳۷
باید گفت کجاست شرف صدا و سیما، که اونطور این ماجرا رو بازتاب داد... اینطور که پیداست دلیل اعتراض به رای خانم راستگو کاملا اخلاقی و منطقی بوده اما صدا و سیما طوری وانمود میکرد که انگار عده ای گرگ، در مقابل خانم راستگو ایستاده اند.. به امید اصلاح در دولت تدبیر و امید... (126136)
وحید
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۲۲:۴۱
زودتر اخراجش کنید. (126138)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۲۲:۵۳
اتفاقا این اقدام خانم راستگو خوب بود، به اصلاح طلبان نشان داد که در انتخابات مهمتر پیش رو نباید به هر کسی اعتماد کرده و وارد لیست خود نمایند. (126140)
h.f
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۲۳:۰۳
به نظر من مثل سال 88 بریزید تو خیابونا رایتون را پس بگیرید (126149)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۲۳:۱۷
واقعا براتون متاسفم
آبروی اصلاح طلب ها رو بردید (126158)
بابک
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۲۳:۱۹
حیف از رایی که به بهونه دورغین اصلاح طلب بودن مردم به این خانوم دادن!
ستون پنجم! (126160)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۲۳:۲۰
باید از همه ابزار های مدنی برای محکوم کردن اقدام این فرد استفاده کرد (126164)
larstani
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۲۳:۳۱
فرصت ازدست رفته با عذرخواهی برنمی گردد.تکراران توجیه پذیر نیست . (126178)
بنده خدا
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۲۳:۳۵
فقط همین یک نفر راستگو بود که اونم حذف شد!!! (126180)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۲۳:۴۰
ای کاش توضیح می دادن منظورشون از "تخطی از ارزش های اسلامی و اخلاقی" چی بوده؟؟ (126187)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۲۳:۴۶
ايا به نظر شما انتصاب زارع نژاد عضو سرسخت جبهه پايداري به عنوان مدير كل روابط عمومي وزارت بهداشت چيزي شبيه گاف راستگو نيست (126192)
متنفر از دروغ
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۲۳:۴۹
واقعاً جای تاسفه یه اصلاح طلب که به قول خودش اصلاح طلب بوده و هست و خواهد ماند به خاطر مسائل مالی ، اعتقاد و باورش رو زیر پا بگذاره و رأیش رو به پول و .... بفروشه . (126197)
ایرانی
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۰۰:۱۳
هیچ نبود و نشد جز ساخت و اجرای سناریوی مبتدیانه دوستان و برای گفتمان اصلاحات و تحول خواهی (بلکه تمام احزاب و تشکل های سیاسی کشور)درسی بزرگ در باب اخلاق مداری سیاسی,به امید تحقق جامعه مدنی قدرت گریز! (126208)
mehdi
Serbia
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۰۰:۲۷
من کاملا با اخراج خانم راستگو موافقم..و اینکه ایشون به اصلاحات خیانت کردند شکی ندارم..ولی ای کاش جریان اصلاحات در بازه ی زمانی طولانی تر و کمی با تحمل بیشتر در مورد ایشون تصمیم می گرفت تا جریان افراطی کشور نتونه فرصت برای حمله به اصلاحات رو به دست بیاره. (126212)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۰۰:۳۳
گرفتاری یکی دو تا نیست این ادمهای نا اگاهی که از کار زشت این خانوم حمایت میکنند و نمیدونن کار حزبی چیه دیگه واقعا فاجعه قرن 21 هستند برای کشور ما
اخه برادر من یه کم برو مطالعه کن بعد نظر بده ملت اعتماد کردن بهش چون توی یه لیست خاص بوده نزنید این حرفهای جوک گونه رو (126217)
خنجر به پهلو
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۰۰:۳۵
نمک خوردی نمکدان را شکستی خانوم راستگو !!!!!!!!!!!!
یه زن هیچ وقت نمی تونه مثل یه مرد باشه! (126218)
ناشناس
Canada
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۰۱:۱۱
بالاخره با اين اشتيباهتان قاليباف شهردار شد و از اين مقام با توجه به بودجه ها و درامدهاي كلان شهرداري براي انتخابات اتي مجلس و رياست جمهوري به نفع اصولگرايان استفاده خواهد كرد .خانم راستگو هم به امتيازاتي كه خودش و برادرانش مي خواهند خواهد رسيد و دوباره باز هم بيچاره مردم!!!!!!!!!!!!! (126224)
احسان
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۰۱:۲۶
معلومه که کارشون موضع منفی مردم رو داشته. مردم همیشه به کسی رأی دادند که احساس کردند داره بایکوت میشه. حالا فرار به جلو می کنن؟!!!!!! (126228)
مهرناز
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۰۳:۱۷
به نظرم حقش بود فکر می کنه کیه با این قیافش تازه میاد با کمال پرویی از رایی که داده دفاع هم میکنه یکی بهش بگه مردم فقط واسه این که فکر میکردن جنابالی اصلاه طلب ید رای بهت دادن حالا میگی شورا جای سیاست بازی نیست پس جا چیه ها...... (126236)
فرهاد فرهمند مهر
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۰۳:۳۹
قسم هـــا بشکنـــد ، آرا بریــزد
وطن گردد به کـام ِ خالی بافان! (126239)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۰۴:۰۱
متاسفم براتون فقط جنجال و تشویش اذهان عمومی بس کنید مقداری خدا رو در نظر بگیرید قالیباف بهترین شهرداری بود که می تونست انتخاب بشه به خاطرسابقه و قدرت اجرایی نه مسایل سیاسی فشار وتوهین به افراد در شان اصلاحات نیست. (126242)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۰۴:۳۷
عالی بود (126247)
علاقه مند
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۰۷:۳۹
در مجلس موسسان هم قرار نبود رضاخان رای بگیره اما غیر از مدرس و بهار و چند نفر دیگه همه به زور سرنیزه به حکومت پهلوی رای دادند و مسیر سرنوشت یه ملتی حد اقل 50 و چند سال رو به استبداد و عقبماندگی گذاشت.عزیزان امروز هم شرایط بهتر از اون وقت نیست. تا بوده همین بوده ولی از واکنشی که امروز به این مقوله می بینم خوشحالم (126255)