به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ - ۱۴:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ساعت ۱۸:۳۲
کد مطلب : ۱۵۹۳۵

نخست وزير تركيه: بشار اسد، زمان مي‌خرد

گروه بين‌الملل: نخست‌وزیر ترکیه امروز (پنجشنبه) ادعا کرد، شک دارد که رئیس‌جمهوری سوریه به تعهدات خود برای تحویل سلاح‌های شیمیایی به سازمان ملل عمل کند و با این کار برای قتل عامی جدید زمان می‌خرد.
نخست وزير تركيه: بشار اسد، زمان مي‌خرد
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه در یک سخنرانی در استانبول گفت: رژیم بشار اسد،تاکنون به هیچ یک از تعهداتش عمل نکرده و برای قتل‌عام‌های جدید زمان خریده و به این کار ادامه می‌دهد ما شک داریم که اسد به تعهدات خود برای تحویل سلاح‌های شیمیایی به سازمان ملل جامع عمل بپوشاند. دولت اسد می‌گوید: پیشنهاد روسیه را برای تحویل زرادخانه سلاح‌های شیمیایی به سازمان ملل به منظور جلوگیری از حمله نظامی آمریکا پذیرفته است.

بشار اسد: دلیل موافقت ما تهدیدات آمریکا نبود!

بشار اسد تاکید کرد: دلیل موافقت ما با نظارت بین‌المللی بر تسلیحات شیمیایی درخواست روسیه بود نه تهدیدات آمریکا. بشار اسد، در گفت‌وگوی خود با شبکه روسیه 24 از موافقت دمشق با نظارت بین‌المللی بر تسلیحات شیمیایی این کشور بنا به درخواست روسیه خبر داد. اسد تاکید کرد:‌ دلیل موافقت ما با این نظارت بین‌المللی تهدیدات آمریکا نبود. رئیس جمهوری سوریه عنوان داشت که تهدیدات آمریکا هیچ تاثیری در تصمیم سوریه در این زمینه نداشت.وی اظهار کرد که دمشق اسناد لازم در زمینه نظارت بین‌المللی بر تسلیحات شیمیایی‌اش را به منظور امضای توافقنامه‌ به سازمان ملل خواهد فرستاد.