به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۲۶ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب : ۱۶۲۴۱۹

منوی هنری گالری‌های تهران

گروه فرهنگ و هنر: روزهای پایانی هفته معمولا با افتتاح نمایشگاه‌های هنری همراه هستند؛ از این‌رو علاقه‌مندان می‌توانند با استفاده از فرصت تعطیلات در این روزها، فرصتی را برای بازدید از آثار هنری اختصاص بدهند. ایسنا در این مطلب پیشنهادهای خود را برای بازدید از نمایشگاه‌های هنری واقع در گالری‌ها و دیگر مراکز فرهنگی ارائه می‌کند.
منوی هنری گالری‌های تهران
۴۵ فریم از عکس‌های حمزه اولیازاده، عامر آران و محمد اکبری که از مراسم عزاداری سالار شهیدان در خرم آباد ثبت شده است، در نمایشگاهی با عنوان «اشک واره ۵» روی دیوار می‌رود. این نمایشگاه که پنجشنبه ۲۶ مهرماه ساعت ۱۷ افتتاح می‌شود به مدت یک هفته از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در خانه عکاسان جوان دایر است.علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا سوم آبان ماه به خانه عکاسان جوان واقع در خیابان سیدجماالدین اسد آبادی(یوسف آباد)، خیابان چهارم، پلاک ۳، واحد سه مراجعه کنند.

گالری کاما
آثار نقاشی دکتر داریوش هوشمند، پزشک متخص اطفال ساکن آمریکا برای نخستین بار در ایران در نمایشگاهی با نام « خیال طبیعت» «Impression of the landscape» در گالری کاما به نمایش در می آید. این در واقع اولین نمایشگاه این هنرمند در ایران است که در آن ۱۶ اثر از این هنرمند به نمایش در می آید؛ اثر « اطاق نقاش» که این هنرمند از دوره دانشجویی اش در تبریز به تصویر کشیده و در  سومین بینال نقاشی برگزیده شده نیز در این نمایشگاه به معرض دید گذاشته می‌شود.این نمایشگاه از روز جمعه، ۲۷ مهر به مدت پنج روز در گالری کاما برپاست علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۲۰ به خیابان پاسداران، گلستان ١٠، پلاک ۴۴، ساختمان فرین، واحد ٢ گالری کاما مراجعه کنند.

گالری راه ابریشم
سومین نمایشگاه کاریکاتور «حرمسرای ناصرالدین‌شاه» بزرگمهر حسین‌پور در گالری راه ابریشم افتتاح شد. این نمایشگاه کاریکاتور که شامل ۱۹ تابلو با تکنیک‌های آکریلیک روی بوم و پاستل روی مقواست، تا ۱۵ آبان‌ماه ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ با مراجعه به آدرس تهران، بلوار کشاورز، بین خیابان وصال و قدس، پلاک ۲۱۰ طبقه چهار، گالری راه ابریشم از این مجموعه دیدن کنند.بزرگمهر حسین‌پور ـ کاریکاتوریست ـ درباره این نمایشگاه می‌گوید: ایده این نمایشگاه اولین بار با دیدن عکس‌های سیاه‌ سفیدی که خود ناصرالدین شاه از حرمسرایش انداخته بود به ذهن من رسید و پارادوکس عجیبی برایم داشت: زن‌هایی که ظاهری زیبا نداشتند اما در نگاه اول خوشحال به نظر می‌آمدند و با کمی دقت  غمی ته چهره‌شان بود.

گالری ساربان
نمایشگاه گروهی آثار مجسمه جمعی از هنرمندان به کیوریتوری زروان روح‌بخشان، با عنوان «دگردیسی»، روز جمعه ۲۷ ام مهرماه در گالری ساربان افتتاح می‌شود. محمدعلی بنی‌اسدی، امیر معبد، رسول کاظمی، حمیدرضا فتوحی، راضیه‌صبوری، مهسا کریمی، مرتضی متقی، محمد فراهانی و الهام همت هنرمندانی هستند که با آثار مجسمه خود در این نمایشگاه حضور دارند.این نمایشگاه از روز جمعه، ۲۷ مهر افتتاح می‌شود و تا روز دوشنبه هفتم آبان ادامه خواهد داشت. علاقمندان می‌توانند برای تماشای آثار همه روزه به جز سه‌شنبه‌ها به گالری ساربان به نشانی سهرودی شمالی، هویزه غربی، نبش شهید یوسفی، پلاک ۱۳۰ مراجعه کنند.

گالری آریانا
دومین نمایشگاه انفرادی ایمان صبح روان با عنوان «آبی بی کران» در ‏گالری آریانا برپا خواهد شد. این نقاش آثارش را در این نمایشگاه با تکنیک ترکیب مواد پلیمری روی چوب خلق کرده است. ‏در این نمایشگاه ۳۰ اثر در ابعاد مختلف ۱۲۰ در ۲۰۰، ۱۶۰ در ۱۶۰ و ۱۲۰ در ۱۲۰ به نمایش در می آید.نمایشگاه «آبی بیکران» روز ۲۷ مهر ماه ساعت ۱۶ در گالری آریانا افتتاح می شود و تا ۸ آبان پذیرای علاقمندان ‏است. گالری آریانا در الهیه، خیابان فیاضی، پلاک ۹ واقع است. ‏

گالری اعتماد
نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی مرتضی احمدوند به نام «شدن» در گالری اعتماد برگزار شده و تا تاریخ هشتم آبان ماه ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان می‌توانند هر روز بجز دوشنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۷ بعد از ظهر برای بازدید از آثار این هنرمند به گالری «اعتماد» مراجعه کنند.

موزه ملی ایران
نمایشگاه «باستان‌شناسی و هنر سرزمین هلند به روایت موزه درنتس» ۵۶۰ اثر تاریخی باستانی هلند را به مدت شش ماه تا ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ در موزه ملی ایران به نمایش می‌گذارد. ر میان ۵۶۰ شی باستانی و تاریخی در ۳۳۱ ردیف از موزه درنتس شهر آسن در هلند، تابلوهای نقاشی‌ای نیز حضور دارد که هنردوستان علاقه‌مند به میراث‌فرهنگی می‌توانند از آن‌ها بازدید کنند. گالری نقاشی این نمایشگاه دربرگیرنده منتخبی از آثار هنرمندان هلندی است که عمدتا شامل مناظر و زندگی روستایی در استان «درنته» است.یکی از تابلوهای به نمایش درآمده «بر دروازه ابدیت» نام دارد که به دلیل موضوعیت آن با هلند، از مخزن موزه هنرهای معاصر برای نمایش در این نمایشگاه امانت گرفته شده است. تابلویی را که با نام «چشم‌انداز خانه روستایی در درنته ۱۸۹۴» معرفی شده است، مسوولان موزه درنتس با حمایت «ینکگیرولوتریج» سال گذشته از نهاد دیگری خریداری کرده‌اند، اما تا قبل از انتقال آن به ایران، در هیچ کدام از تالارها یا نمایشگاه‌های هلند نمایش داده نشده بود.

گالری گلستان
همچنین نمایشگاه نقاشی‌های مهدی جدلی که پزشک نیز هست در گالری گلستان افتتاح خواهد شد. این نمایشگاه جمعه ۲۷ مهرماه افتتاح می‌شود و تا دوم آبان‌ماه برقرار است. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه جمعه تا سه‌شنبه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ و چهارشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۱۹ به گالری گلستان واقع در دروس، خیابان کماسایی، پلاک ۳۴ مراجعه کنند.

گالری سایه
«سیژر» عنوان نمایشگاه نقاشی‌های یک هنرمند است که جمعه (٢٧ مهر ماه) در گالری سایه افتتاح می‌شود.نمایشگاه «سیرژ» که شامل نقاشی‌هایی در سبک اکسپرسیونیسم انتزاعی است که با تکنیک اکریلیک روی بوم نقش بسته‌اند و همان‌طور که از اندیشه نقاش برمی‌آید نمایانگر انسان معاصری است که سردرگم در جست و جوی خود است.این نمایشگاه جمعه (٢٧ مهر ماه ١٣٩٧) از ساعت ١٦ تا ٢١ در گالری سایه افتتاح می‌شود و تا دوم آبان ماه همه‌روزه از ساعت ١١ تا ٢٠ به نشانی کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، شماره ٢١ میزبان علاقه‌مندان به هنر و هنرمندان است.

گالری‌های «آریا»، «آتبین» و «ag» 
نمایشگاه عکس «ولیعصر؛ پوشه اول» با محوریت خیابان ولیعصر آثار ۱۷ عکاس را همزمان در سه گالری به نمایش گذاشته است.این نمایشگاه تا ۷ آبان همزمان در سه گالری «آریا»، «آتبین» و «ag» برگزار خواهد شد. دلیل انتخاب این گالری‌ها این است که هر سه گالری در راستای خیابان ولیعصر هستند. این نمایشگاه بیش از ۶۰۰ اثر فاین‌آرت را به نمایش خواهد گذاشت.

گالری مژده
نمایشگاه خط نگاشته‌ها و نقاشی های محسن کرمی روز جمعه، ۲۷ مهر ماه در گالری مژده افتتاح می‌شود.«دیونگاشت» نام این نمایشگاه است که در آن حدود ۲۵ اثر کرمی با تکنیک‌های اکرلیک، آب مرکب و زغال روی دیوار گالری مژده می‌رود.او می‌گوید «همیشه خواستم ویژگی‌های گرافیکی در خوشنویسی‌ام حضور داشته باشد و همچنین ویژگی‌های خوشنویسی در گرافیک. »نمایشگاه آثار محسن کرمی عصر جمعه (۲۷ مهر ماه) گشایش می‌یابد و تا چهارم آبان (غیر از شنبه) در گالری مژده به نشانی سعادت آباد، سرو شرقی، علامه شمالی، خیابان هجدهم شرقی، پلاک ۲۷ دایر است.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: نمایشگاه هنری