به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۲۸ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب : ۱۶۲۶۱۵

سنجش میزان هوشیاری افراد با بررسی چشم!

گروه علم و فناوری: از آنجا که سطح هوشیاری افراد در طول روز متغیر است، این به آن معنا است که افراد می‌بایست از انجام برخی از امور در بعضی ساعت‌ها، اجتناب کنند.
سنجش میزان هوشیاری افراد با بررسی چشم!
 اخیرا پژوهشگران "دانشگاه کرنل"(Cornell University) ایالات متحده آمریکا یک برنامه قابل اجرا بر روی سیستم عامل اندروید طراحی کرده‌اند که برنامه مذکور با بررسی چشم کاربران، به آنها می‌گوید که چه زمانی سطح هوشیاری آنها بالا یا پایین است.هنگامی که ما در وضعیت هشدار قرار داریم، "دستگاه عصبی سمپاتیک"(sympathetic nervous system) ما باعث می‌شود تا بتوانیم راحت‌تر اطلاعات را فرا گیریم. از سوی دیگر، هنگامی که ما خسته هستیم، سیستم عصبی پاراسمپاتیک ما باعث می‌شود تا میزان یادگیری ما افت پیدا کند. دستگاه عصبی سمپاتیک بخشی از دستگاه عصبی خودگردان است. دستگاه عصبی سمپاتیک در حالت استرس فعال‌تر می‌شود و انسان را برای نبرد یا فرار آماده‌تر می‌کند. البته لازم به ذکر است که این سیستم به صورت همیشگی نیز فعال بوده و در تنظیم سوخت‌وساز بدن نقش مهمی ایفا می‌کند.

با در نظر داشتن این موضوع، یک تیم از پژوهشگران "دانشگاه کورنل"، برنامه‌ای به نام "AlertnessScanner " را توسعه دادند که کاربران می‌توانند با استفاده از دوربین روبرو گوشی هوشمند عکسی از خود گرفته و از میزان هوشیاری خود در ساعات مختلف آگاه شوند.در این مطالعه، پژوهشگران آزمایشی را بر روی چند دانش آموز انجام دادند و هر سه ساعت یک بار از آنها عکس گرفتند و برنامه مذکور چشم آنها را مورد بررسی قرار داده و نشان داد که میزان انرژی و هوشیاری آنها طی ساعات مختلف در روز، متفاوت است."وینست دابلیو.اس. تی سنگ"(Vincent W.S. Tseng) دانشجوی دکترای دانشگاه کرنل و نویسنده ارشد این پژوهش گفت: از آنجایی که افراد در طول روز به طور مرتب از تلفن‌های خود استفاده می‌کنند، ما فکر کردیم که ایده خوبی است اگر از تلفن به عنوان ابزاری برای درک و اندازه‌گیری میزان هوشیاری افراد استفاده کنیم. اگر افراد قصد دارند کار مهمی را طی روز انجام دهند، باید این کار را در حالی که میزان هوشیاری آنها در سطح بالایی قرار دارد، انجام دهند. با استفاده از این برنامه کاربران در می‌یابند چه زمانی سطح هوشیاری آنها پایین است و نیاز به استراحت دارند و چه زمانی هوشیاری آنها بالا و پر انرژی هستند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: چشم