به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب : ۱۶۴۳۶
عزل دانشجو فسخ یک‌طرفه قرارداد است

علم‌الهدی از عزل دانشجو هم ناراحت است

گروه سياسي: احمد علم‌الهدی٬ امام جمعه مشهد گفته «اینکه هیات امنای دانشگاه آزاد به یک‌باره تصمیم بگیرند که رئیس این دانشگاه را عزل کنند و خود دانشجو اطلاعی نداشته باشد و بدون توافق با وی این کار صورت گیرد فسخ قرارداد یک‌طرفه محسوب شده و این صحیح نیست.»
علم‌الهدی از عزل دانشجو هم ناراحت است
سید احمد علم‌الهدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مورد عزل فرهاد دانشجو نمی‌دانم علت آن از سوی هیئت امنای دانشگاه آزاد چه بوده اما مسئله مهم این است که این فسخ به منزله فسخ یک‌طرفه قرارداد است. وقتی کسی را برای مدت خاصی حکم داده و رئیس منصوب می‌کنند تا پایان قراداد در سمت خود باقی مانده مگر اینکه موضوع حادی پیش بیاید. امام جمعه مشهد گفت: اینکه هیئت امنای دانشگاه آزاد به یک‌باره تصمیم بگیرند که رئیس این دانشگاه را عزل کنند و خود دانشجو اطلاعی نداشته باشد و بدون توافق با وی این کار صورت گیرد فسخ قرارداد یک‌طرفه محسوب شده و این صحیح نیست.

علم‌الهدی تصریح کرد: فسخ قرارداد یک طرفه با مبانی اسلامی ما سازگاری ندارد و اینکه صرف اینکه هیئت امنا تصمیم بگیرد وسط قرارداد حکم را لغو کند فسخ قرارداد یک طرفه بوده و نادرست است. عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در سفر اخیر رحمانی فضلی وزیر کشور به مشهد دیداری با بنده نداشته و تماسی با بنده برای مشورت گزینه استانداری صورت نگرفته گفت: در سفر اخیری که وزیر کشور به مشهد مقدس داشت در مورد بحث استانداری با من مشورتی نشد و از سوی وی تماسی صورت نگرفت و من نیز هیچ گزینه‌ای معرفی نکردم.

افشین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۱۴:۳۳
جالبه تو این چند روز این آقا به خیلی از تصمیمات ایراد گرفته ، آیا واقعاً ایشان به عملکرد و تصمیمات نابجا و خانمانسوز دولت دهم که باعث نابودی روح و روان و یه خاک سیاه نشستن مردم شدو اقتصاد و وجه بین المللی ایران را ازبین برد ایرادی وارد می دونستندکه الان به تصمیمات ریزو درشت و عزل و نصبها گیر میدن؟ (130585)
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۲۲:۵۳
نه خیر ایشون معتقد بودن که مردم اشگنه میل کنن (130895)
فرداد
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۱۴:۴۲
مثل اینکه شریعتمداری کیهان هم ناراحت شدن بهتره هم اقای علم الهدی و شریعتمداری اب یخ بخورن یه کم اروم بشن (130593)
ارش
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۲۱:۲۵
داداش از آب خوردن گذشته باید آب بریزنند (130854)
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۱۴:۴۲
جی می فرمایید!!!؟ جای شکرش باقیه که نگفتند مخالف مبانی اسلامی است!!! (130594)
یا حسبن
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۱۵:۰۰
آقای علم‌الهدی تصمیمات دولتی و شبه دولتی ایقاع است و یک طرفه . و این رابطه کارگری و کارفرمایی نیست و قراردادی نیز وجود ندارد و فسخ هم در اینجا معنی ندارد . (130612)
وحید رضا
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۱۵:۰۱
اون وقت که احمدی نژاد همه چیز رو یه طرفه بدون اطلاع لغو لمیکرد شما کجا بودید اقای علم الهدی (130613)
از 13میلیون جهنمی ها
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۱۵:۰۸
دست رحمانی فضلی درد نکنه. (130624)
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۱۵:۱۱
احتمال دلرد دانشجو ها بدون بلیط سوار اتوبوس شده اند (130630)
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۱۵:۱۴
یاد بز و گوساله و... افتادم (130631)
سینا صفوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۱۵:۲۲
یعنی خداییش کفم برید...

باور نمی کردم با مبانی فقهی معاملات هم بشه هاشمی رو در عزل دانشجو محکوم کرد!!!!

می خواهید مثل مربی های فوتبال مبلغ قرارداد رو کامل بپردازیم تا خانواده مذهبی دانشجو ( فرهاد خان، خسرو جان و کامران خان) دچار تالمات مذهبی نشوند و خدای نکرده کاری که در دو دولت قبل انجام نشده یعنی عزل یک مدیر پیش از موعد!!! به وقوع نپیوسته باشه یا حداقل غرامت اون پرداخت شده باشد!!

...یعنی همین که روی تن دانشجو فلس پیدا نکردند تا با احکام ماکولات هم بشه یک چیزی از توش در آورد خدا رو شکر می کنم... (130636)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۱۵:۲۳
این اظهار نظر عجیب جناب علم الهدا حقیقتا حیرت انگیز است.ایشان بنابر کدام مبنای حقوقی یا فقهی این انتساب را قرارداد به حساب آورده اند که فسخ یکطرفه برای آن قائل شده اند.اگر چنین باشد که همه عزل ونصبها فسخ یکطرفه یا ایقاع است!در باب اینکه مدیران منصوب ،وزرا،نمایندگان مجلس و بسیاری دیگری حتی مدیر منصوب هیات مدیره شرکتها در قانون تجارت چه جایگاه وماهیتی دارند ومثلا آیا اطلاق لفظ وکالت برای ایشان صحیح است یا نه بحث های فراوانی صورت گرفته است.به اعتقاد ما عزل آقای دانشجو فسخ قرارداد به هیچ وجه نیست.قراردادی با ایشان تنظیم نشده حتی معاطاتی تا با عزلشان فسخ شود.باید این قبیل موارد را در حوزه وکالت دید که عقدی جایز است. (130637)
علی
United States
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۱۵:۲۳
غم چندنفربخورداین علم الهدی؟؟؟؟؟؟؟// (130638)
یه دانشجو
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۱۵:۲۳
توفیقی وزرات علوم را به وزارت تفتیش عقاید تبدیل کرد و هرکی مخالف عقاید سیاسی اش باشه رو برکنار میکنه دیکتاتوری در لباس روشنفکری (130639)
عضو هیات علمی دانشگاه
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۲۲:۱۹
مخالفم.
درود بر دکترتوفیقی... (130871)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۲۲:۳۶
پاسخ به کامنت شما صحت و سقم نظرت را تایید میکند (130882)
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۱۵:۲۴
آخه مگه این موضوع به ایشون میتونه ارتباطی داشته باشه؟ (130642)
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۱۵:۲۶
چرا آقای اعلم الهدی درباره همه چیز بدون تفکر ئ تامل اظهار نظر میکنه. خوب بود ایشون را میکردن رییس دانشگاه آزاد. همه چیز درست میشد. (130643)
ایرانی
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۱۵:۳۵
چرا وقتی شریعتی اساتید دانشگاه علامه را عزل می کرد شما سکوت کردید؟ وقتی احمدی نژاد بی قانونی می کرد چرا احساس وظیفه نکردید؟ (130648)
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۱۵:۴۱
مگه کسی از ایشان نظری خواست ..... (130652)
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۱۵:۵۰
آفرین بر رحمانی فضلی...
سیگنال امیدوار کننده ای ارسال کرد (130657)
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۱۵:۵۸
تو رو خدا از این خبر نزنید...جون مادرتون (130662)
معین
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۱۶:۰۲
خب چی کار کنه بدبخت داره از نون خوردن میوفته؟؟؟ (130664)
حسن
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۱۶:۰۵
مگه وقتی کسی رو یه روزی برای ریاست انتخاب میکنن برای عزلش باید ازش اجازه گرفت؟؟؟؟ والله هیچ جای دنیا اینطور نیست و هیچ عقل سلیمی چنین چیزی نمیگه. مملکت رو با همین افکار و نظریات اداره کردید که الان وضعمون اینه. شما به عنوان یک مقام مردمی و متکی به مردم باید حرف دل مردم رو بزنی و از سیاسی کاری اجتناب کنی. (130667)
طه
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۱۶:۱۴
به حجت الاسلام علم الهدي عرض مي كنم با توجه به اينكه جنابعالي نماينده ولي فقيه در استان هستيد ، خيلي خوب مي شود اگر در مواردي كه به مقام و مسئوليت حضرتعالي مربوط و مرتبط است نظر داده و دخالت كنيد و مطمئن باشيد تمام اقدامات رخ داده با نظر كارشناسي بوده و عواقبش سنجيده شده است
براي دولت جناب دكتر روحاني هم آرزوي موفقيت و توفيق روزافزون دارم (130671)
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۱۶:۱۹
شربت بیدمشک بخور خنک شی (130674)
پرواز
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۱۶:۲۲
مثل اینکه ایشان نمی داند کلیه قراردادهای دولت یک طرفه است فروش آب وبرق سفر به مکه مکرمه فروش خودرو وخیلی موارد دیگرواینکه تااین موقع حرفی نزده بوده کجابوده استضمنا وزیر کشور آدمی مستقل ونیاز به مشورت باایشان ندارد (130678)
جمال
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۱۶:۲۷
چطور انوقت که جنابعالی پشت تریبون نمازجمعه مردم را گوساله و بوزینه خطاب کردید مبانی اسلامی را فراموش کرده بودید!!!! (130681)
محسن کاشی
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۱۶:۲۹
کیه که از منسب خوشش نیاد. پس همه تا آخر عمرشون باید رئیس باشند. (130682)
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۱۶:۳۱
" فسخ قرارداد یک طرفه با مبانی اسلامی ما سازگاری ندارد" ما که با بیست سی سال تحصیل حوزوی نفهمیدیم که اصلا اینها چه ربطی به هم دارند و ایشان چی میگوید مثل اظهار نظر چند روز قبلش. اصلا مگر عمله اجیر کردند که نباید فسح کنند؟‌ تازه عمله را هم با پرداخت حقش میتوان آزادش کرد. ولی واقعیت این است که کسی را به زور به مجموعه ای تحمیل کردند و الان حامیانش در حسرت پست و مقام خود هستند. (130684)
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۱۶:۳۳
وقتی رئیس جمهور محبوب شما برای عزل رئیس و موسس یک فرهنگستان در میان یک سفر سفری ویژه تدارک می بیند!!!! (130685)
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۱۶:۳۹
ما خراساني ها آرزو مي كنيم ايشان روزي عزل شوند چون امام جمعه مشهد بايد به مانند امام رضا باشد كه به آهو پناه دهد تا رسد به انسان ها ودانشجويان . .... (130689)
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۱۸:۳۸
آفرین! (130755)
ساجدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۲۲:۴۰
قابل توجه شورای سیاست گذاری نماز جمعه! (130885)
جلل خالق
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۱۶:۳۹
عزل اقای دانشجو یاانتخاب استاندار چه ربطی به امام جمعه محترم دارد (130691)
حسن
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۱۷:۱۱
انقدر نمانده که ایشان به مدل موی خانم مرکل هم نظر بدهد!!!! آخه یعنی چه که روی هر اتفاقی در کشور ایشان افاضه میفرمایند؟؟؟ (130704)
مهربان توسی
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۱۷:۱۲
در این دنیا همه چیزش در این جمله نهفته است هر امدنی رفتنی هم دارد (130706)
مهدی 92
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۱۷:۱۸
ببخشید وقتی خانواده دانشجو پست و مقام میگرفتند بر اساس چه عقد و قراردادی بود حتما ارث پدریشان بوده... (130713)
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۱۷:۲۰
کلا هرچی مردم رو خوشحال می کنه ظاهرا ایشان را ناراحت می کنه (130715)
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۱۷:۲۴
من خیلی موافق رحمانی فضلی نبودم ولی الان متوجه شدم ادم مناسبی ست همینکه یک اصولگرا در مشهد با غلم الهدی هماهنگ نباشه عالی ست. (130718)
امير
Sweden
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۱۷:۳۲
آقاي علم الهدي اسلام راجع به غصب كردن چي گفته؟ (130721)
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۱۷:۳۲
موضوع نماز جمعهی مشهد معلوم شد این آقا جمعه بازم ازاین تیریبون استفاده کرده و صحبتهای همیشگی را ادامه میدهد (130722)
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۱۷:۴۱
بقول سرپرست محترم جدید وزارت علوم جناب اقای توفیقی ( دامت توفیقاته ):در دولت گذشته طی مدت یکماه 50 رییس دانشگاه تعویض شد کسی هم اعتراض نکرد و تازه اظهار داشتندکه این از اختیارات وزارتخانه است حالا که نوبت این دولت شده همه قانونمند شده اند اخه اقای احمدی نزاد خودرای و انقلابی رفتار میکرده است عاقبتش را هم دیدیم تبلیغات وسیع با خزانه خالی !!!!! (130726)
ناشناس
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۱۷:۴۳
خوب دیگه
تشویق مردم به اشکنه خوردن این دردسرها را هم داره دیگه!!!! (130727)
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۱۸:۱۱
بركناري دانشجو مصداق ديكتاتوري است نه اعتدال.شما هم كه دارين راه قبلي ها رو ميرين! (130737)
حامد
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۱۸:۱۷
بگو آبو بریزن همون جایی که می سوزه... (130740)
reza
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۱۸:۳۱
دورود بر دولت تدبیر و امید.حالا که صدا و سیمای میلی ضرغامی داره ناجوانمردانه به طوری غیر مستقیم دولت عزیزمون رو سانسور میکنه. به نظرم دولتمردان باید ارتباط خودشون با مردم رو از طریق شبکه های اجتماعی، جنبش های مدنی و........ زیاد کنن و روی اینا خیلی سرمایه گذاری کنن و اجازه ندن این موج آگاهانه کم رنگ بشه و اگه امکانی ایجاد بشه که انحصار صدا و سیما برداشته بشه عالی میشه. راستی دوستان یادتونه محمود میرفت جزیره ی کومور پیش رییس جزیره سخنرانی میکرد، این صدا و سیمای بی انصاف چطور براش سنگ تمام میذاشت؟؟؟ دوستانی که تو صدا و سیما هستید و فکر میکنید مردم خوابن، اینو بدونید که دنیای تکنولوژِیه و دوران سانسور و....... تموم شد. انشاالله با کمک تمام دوستان برای مجلس برنامه داریم و حماسهای بزرگتر از حماسه ی 24 خرداد خلق میکنیم تا تندروها رو تا جایی که میتونیم از قدرت دور کنیم. هرکس تو انتخابات مجلس شرکت نکنه هم به خودش و هم به همه ی مردم خیانت میکنه و نتیجش میشه این که فردی با 200 هزار رای میشه نماینده تهران وظیفه ی شما اهل قلمه که با فرصتی که پیش اومده مردم رو بیشتر اگاه کنید و فکر منافع ملی باشید, شما رسانه های مستقل مسولید اگه پشت دولت رو خالی کنید. و اگه از جنبش های مدنی مردم حمایت نکنید دوباره برمیگردیم به دوران تاریک فکرشم تن آدم رو میلرزونه، همه باید کمک کنیم، شما بیشتر . نقشه های شوم صداو سیمای میلی و دارو دسته ی تندروها رو به جان حضرت زهرا قسمتون میدم برای مردم شرح بدید . فقط تورو خدا دچار روزمرگی نشید و با تمام توان کمک دولت و ضعار های اون باشید. اهداف پلید تندروها رو برای همه شرح بدید و برای انتخابات مجلس با بزرگان اصلاح طلب، اعتدالیون و....... از همین الان جلسه بگذارید و بدونید که تندروها بازم برنامه دارن فکرتون این باشه که دعوت حداکثری مردم در انتخابات مجلس محقق بشه، اون وقته که میبینید مردم با شما و اعتدال هستند و تندروها هیچ جایگاهی ندارن.یا حق. رضا دانشجوی پزشکی از اهواز (130750)
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۱۸:۳۷
واقعا تا کی باید نظر بعضی ها این قدر مهم تر از اکثریت مردم باشه؟! (130754)
محمد تقی تقی زادگان
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۱۹:۲۷
جناب حجت الاسلام علم الهدی چرا درمورد اقای دکترجاسبی اظهارنطرنکردید.اگرنام برده مشکل حاد داشته اند چرااعلام نشده است.ومن اله التوفیق. (130770)
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۲۰:۵۱
درباره آقای. منوچهر متکی چی،؟ آقای علم الهدی که یکطرفه فسخ شد،!!! (130834)
حسن
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۲۱:۳۱
اقایون تاوقتی دولت دست خودشون باشه باهراتفاقی .موافقن اماوای بروزی که زمان بروفق مرادشان نباشداز.زمین وزمان ایراد میګیرن!!!!! (130856)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۸ ۲۲:۲۹
بخشی از نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر:
"دوست داشتنی ترین چیزها در نزد تو آن چیزی باشد که در حق میانه ترین در عدل شامل ترین و در جلب خشنودی مردم فراگیرترین است ؛ زیرا خشم عمومی مردم، خشنودی خواص و نزدیکان را از بین می برد و رضایت عمومی ، خشم خواص را بی اثر میکند." (130878)