به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۸/۲۲ ساعت ۱۹:۳۶
کد مطلب : ۱۶۴۵۹۴

ترامپ: اگر آمریکا نبود، الان فرانسوی‌ها در پاریس باید آلمانی حرف می‌زدند

گروه بین‌الملل: رییس‌جمهور آمریکا به شدت از پیشنهاد امانوئل مکرون، رییس‌جمهور فرانسه در راستای تشکیل یک ارتش واحد اروپایی انتقاد کرد.
ترامپ: اگر آمریکا نبود، الان فرانسوی‌ها در پاریس باید آلمانی حرف می‌زدند
دونالد ترامپ، در توییتر نوشت: «امانوئل مکرون پیشنهاد تشکیل ارتشی اروپایی را برای حفاظت در مقابل آمریکا، چین و روسیه داده است. اما این آلمان بود که در جنگ جهانی اول و دوم نقش داشت. برای فرانسوی‌ها چطور شد؟ قبل از اینکه آمریکایی‌ها بیایند، آنها شروع کرده بودند در پاریس زبان آلمانی یاد بگیرند.»
ترامپ در ادامه از تعرفه‌‌ای که فرانسوی‌ها بر شراب وارداتی از آمریکا اعمال کرده‌اند به شدت تاخته و آن را "ناعادلانه" خوانده است. 

سی‌ان‌ان از ترامپ شکایت کرد!
شبکه خبری سی‌ان‌ان اعلام کرد در پی ممنوعیت ورود خبرنگار این شبکه به کاخ سفید شکواییه‌ای را علیه رییس‌جمهور آمریکا و چند تن از مشاوران او ارائه کرده و خواستار بازگرداندن فوری کارت خبرنگار خود شده است. این شکایت صبح روز سه‌شنبه در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده در واشنگتن دی‌سی ثبت شده است. سی‌ان‌ان در شکایت خود استدلال کرده ممنوعیت ورود جیم آکوستا به کاخ سفید، نقض متمم اول و پنجم قانون اساسی آمریکاست. در متمم اول قانون اساسی از جمله بر عدم محدودسازی آزادی بیان تأکید شده است. در بخشی از متمم پنجم قانون اساسی ایالات متحده نیز ذکر شده "هیچ‌کس در هیچ مورد کیفری به ادای شهادت علیه خود مجبور یا از زندگی آزاد و دارایی خویش بدون طی مراحل قانونی لازم محروم نخواهد شد". ترامپ در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود پس از انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا حاضر نشد به سوال خبرنگار سی‌ان‌ان در مورد کاروان مهاجران آمریکای مرکزی که در حال حرکت به سوی مرزهای آمریکا هستند پاسخ بدهد. رئیس‌جمهور آمریکا از جیم آکوستا خواست بنشیند و میکروفن را به فرد دیگری تحویل دهد که خبرنگار سی‌ان‌ان با این کار مخالفت کرد. ترامپ با "فیک‌نیوز" خواندن سی‌ان‌ان این خبرنگار را "دشمن مردم" و فردی "بی‌ادب" خواند. اندکی بعد سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید، در توییتر اعلام کرد مجوز ورود آکوستا تا اطلاع ثانوی تعلیق شده است.