به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۶:۵۸
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۱۵ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب : ۱۶۶۴۰۴
پیش‌بینی زیباکلام از شكست‌ اصلاح‌طلبان در دو انتخابات۹۸ و ۱۴۰۰

اصلاح‌طلبان ديگر رنگ پيروزي نخواهند ديد

گروه سياسي: صادق زیباکلام با اشاره به عملكرد ضعيف دولت روحاني و رويگرداني مردم بخاطر وضع كنوني كشور از اصلاح‌طلبان، نتیجه دو انتخابات ۹۸ و ۱۴۰۰ را شكست حتمي آنها پیش‌بینی کرد.
اصلاح‌طلبان ديگر رنگ پيروزي نخواهند ديد
این استاد سياسي دانشگاه به روزنامه شرق گفت: جریان اصلاح‌طلب دچار دو آسیب و دو مشکل بنیادی است و منظما هم به خاطر اینکه نمی‌تواند یا نمی‌خواهد حل کند، در فکر درست‌کردن این دو مشکل نیست که همین امر باعث شده افول کند. مشکل اول اصلاح‌طلبان این است که نمی‌خواهند بگویند که اصلاح‌طلبی یعنی چه؟ اگر بروید در سطح جامعه و یک نظرسنجی انجام دهید که اصلاح‌طلبی چیست و به چه کسی اصلاح‌طلب می‌گویند، خیلی‌ها نمی‌دانند یا جواب‌های متفاوتی می‌دهند؛ به این دلیل که رهبران اصلاحات نتوانسته‌اند بگویند که ما چه می‌خواهیم، ما به دنبال چه هستیم.
 
اشکال دوم؛ ۲۰ سال است که جریان اصلاح‌طلبی با کدخدا‌منشی در یک جریان سیاسی ادامه حیات می‌دهد. زمان آن فرارسیده که یک بازسازی خیلی جدی و اساسی در میان جریان اصلاح‌طلب اتفاق بیفتد. اساسا تشکیلات و سازماندهی مشخص ندارد. رهبران اصلاح‌طلبان کم‌وبیش همان‌هایی هستند که ۷۶ هم بودند. نیروی جوان، افکار و عقاید جوان وارد جریان اصلاح‌طلبی نشده است. شما کمتر اصلاح‌طلبی را پیدا می‌کنید که حاضر باشد بگوید که تمام مشکلات ما در نتیجه کم‌رنگ‌بودن دموکراسی است. آن جسارت و شهامتی که این را بیان بکنند، ندارند. برای اینکه می‌ترسند به آن‌ها بگویند شما غرب‌زده هستید، شما غرب‌گرا هستید، شما لیبرال هستید، شما واخورده هستید.

اصلا اصولگرایان نیازی نیست که کاری انجام دهند، برای اینکه اصولگرایان در انتخابات سال آینده ۹۸ مجلس را خیلی راحت به دست خواهند آورد؛ یعنی فکر نمی‌کنند که از حالا تا بهمن یا اسفند ۹۸ اتفاق خاصی بیفتد. همین روند خواهد بود؛ بنابراین به نظر من، مجلس یازدهم را خواهند برد و یکی، دو سال بعد هم در انتخابات ۱۴۰۰ قطعا اصولگرایان پیروز خواهند شد؛ یعنی آن ۱۶، ۱۷ میلیون رأی آقای رئیسی سرجایش هست، به‌علاوه یک چندمیلیونی هم ریزش از سوی این ۲۴ میلیون که می‌رود به سبد آقای رئیسی یا هرکس دیگری که از اصولگرایان بیاید نامزد شود. ما شانسی نداریم؛ چه در انتخابات ۹۸ برای مجلس و چه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰. مگر این وسط یک معجزه اتفاق بیفتد.
برچسب ها: صادق زیباکلام

۱۳۹۷/۰۹/۱۵ ۱۳:۲۹
حقانیت اصلاحیت مثل وجود خورشید غیر قابل بحث است، ولی هر کس عملکرد بهتری دارد باید برنده شود ، زنگنه ، آخوندی و کرباسیان و سیف و شریعتمداری که خود را ابه دروغ صلاحطلب جا زده و مناصب را دو دستی چسبیده و ول نمی کنند و عملکردشان آبروی اصلاحات را برده هیچ نسبتی با اصلاحات واقعی ندارند و فقط با فریب روحانی و سران اصلاحات به وزارت رسیدند و اقتصاد کشور را ویران کردند ، در شهرداری هم عملکرد قالیباف خیلی بهتر از دوره فعلی بوده که نجفی شهردار شد و یا این حناچی پوپولیست (362043)
بوشهر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۹/۱۵ ۱۴:۳۶
اگر توانستید وجود خورشید و برق در سیم برق را انکار کنید می توناید وجود اصلاحات و اصلاح طلبی را هم انکار کنید. جامعه رو به پیشرفت است . (362044)
امید
United Kingdom
۱۳۹۷/۰۹/۱۵ ۱۵:۰۷
جناب زییا کلام
شما این یگوید درین مدت اصلاح طلبان .چی رو اصلاح کردن..مردم امیدوار بود..اصلاح طلبی باعث بدبختی مردم شده‌.تا کی میخوان ادامه بدید (362045)