به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۲۸ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : ۱۶۷۵۷۱
جلالی: رفتار نماینده مردم سراوان بسیار زشت بود

نماینده با لکسوس آمد و ۱۰ دقیقه معطل شد

نماینده با لکسوس آمد و ۱۰ دقیقه معطل شد
گروه سیاسی: خبرگزاری مهر نوشت: نماینده سراوان در مجلس همراه با «حاجب» که در حوزه واردات خودرو فعال است، سوار بر خودروی لکسوز آبی، بدون هماهنگی قبلی به درب پارکینگ ساختمان شماره ۲ گمرک مراجعه و قصد ورود به گمرک و دیدار با میراشرفی، رئیس کل گمرک را داشتند. به هیچ وجه مدت زمان حضور این نماینده در گمرک ۴۵ دقیقه نبود؛ بلکه مشاهدات از دوربین‌های مداربسته گمرک حکایت از آن دارد که از زمان رسیدن  درازهی به درب پارکینگ ساختمان گمرک تا زمانی که گمرک را ترک کنند، به طور کلی ۱۰ دقیقه به طول انجامیده است.

در همین حال، رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت: رفتار نماینده مردم سراوان بسیار زشت بود و جملاتی که ایشان به کار برد بسیار بد بود. در حاشیه جلسه علنی چهارشنبه مجلس شورای اسلامی کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در خصوص جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی و انتشار فیلمی از نشست غیرعلنی مجلس در جلسه روز گذشته گفت: در جلسه غیرعلنی سه نکته مورد بررسی قرار گرفت؛ نکته اول اینکه مجلس شورای اسلامی جلسات غیرعلنی برگزار می کند و در این جلسات حرف هایی زده می شود که بین خود نمایندگان است و نباید منتشر شود. کسی که این فیلم را تهیه کرده و انتشار داده است کار اشتباهی انجام داده است.

رئیس فراکسیون مستقلان مجلس اظهار داشت: نکته دوم در مورد رسانه ها و صدا و سیما بود، صدا و سیما وقتی می خواهد پدیده ای را در منظر مردم قرار دهد باید موضوع را کاملا کالبد شکافی کند. وی ادامه داد: پشت درب نگه داشتن نماینده مجلس کار اشتباهی است، زیرا یکی از راهکارهای نظارتی نمایندگان حضورشان در سازمان هاست. به عنوان مثال من بارها به فرودگاه امام خمینی رفته ام و دیده ام رفتار بدی با مردم پشت گیت انجام می شود و همانجا با رئیس فرودگاه صحبت کردم. نماینده برای بازرسی گمرک باید سرزده به این سازمان برود، زمانی که کارت نمایندگی نشان داده شد باید درب به روی ایشان باز می شد. نکته سوم اینکه رفتار نماینده مجلس نیز بسیار زشت بود و جملاتی که ایشان به کار برد بسیار بد بود. جلالی اظهار داشت: کسی که نماینده مردم را تحقیر کرد و به آن نحو ایشان را از سازمان بیرون کرد رفتار بدی داشت. وقتی موضوعات جامع نشان داده نمی شود، اشتباه است.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس اظهارداشت: اگر پدیده ای اتفاق افتاده است باید از زوایای مختلف بررسی شود؛ اول اینکه آیا نماینده مجلس می توانست وارد شود یا خیر، دوم آیا ادبیات نماینده مجلس درست بود یا خیر، سوم رفتاری که مراجعه کننده با نماینده داشت درست بود یا خیر، همه این موضوعات باید در کنار هم بررسی شود. نماینده مردم تهران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه نماینده سروان سعی داشت این موضوع را به عنوان موضوعی قومیتی و مذهبی مطرح کند، گفت: به نظر من بردن این مسائل و موضوعات به سمت مسائل قومیتی و مذهبی غلط است، به دلیل اینکه در داخل مجلس نگاه نمایندگان، نگاه قومیتی نیست. جلالی گفت: در زمان معارفه آقای هاشمی به عنوان وزارت کشور و تودیع آقای پورمحمدی، بنده و سه نماینده دیگر در ردیف دوم یا سوم نشسته بودیم. یکی از نمایندگان اهل تسنن در ردیف اول نشست. وسط جلسه ایشان را بلند کردند و کسی دیگری جای وی نشست. همه ما نمایندگان در اعتراض جلسه را ترک کردیم و شخص آقای هاشمی وزیر کشور از ما خواهش کرد تا به جلسه برگردیم. در آن جلسه برای ما مهم این بود که به نماینده مجلس توهین شده است. مذهب و قومیت ایشان مهم نبود. در جلسه غیرعلنی روز گذشته نیز همه نمایندگان معتقد بودند که به ایشان بی حرمتی شده است. ما نگران جایگاه مجلس و نمایندگان هستیم و صدا و سیما باید مدافع ارکان حاکمیتی کشور باشد. رفتارهای غلط نمایندگان نیز باید مورد نقد قرار گیرد اما نقدی منصفانه و درست.