به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۰۲ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب : ۱۷۲۷۹۰
معاون سازمان محیط زیست:

قانون هوای پاک رابه بهانه تحریم عقب نیندازیم

گروه جامعه: معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست از عدم اجرای ماده ۸ قانون هوای پاک مبنی بر ممنوعیت تردد وسایل نقلیه فرسوده انتقاد کرد و گفت: نباید اجرای قوانین را به بهانه تحریم و مشکلات اقتصادی عقب بیندازیم.
قانون هوای پاک رابه بهانه تحریم عقب نیندازیم
 مسعود تجریشی در سی‌وششمینجلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا که عصر روز چهارشنبه (اول اسفندماه) در سازمان محیط زیست با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف از جمله پلیس برگزار شد، نسبت به عدم اجرای ماده ۸ قانون هوای پاک اعتراض کرد و گفت: متأسفانه همه مسائل را صفر و صدی می‌بینیم که همین رویکرد در اجرای ماده ۸ قانون هوای پاک (ممنوعیت تردد خودروها و موتورسیکلت‌های فرسوده) مشاهده می‌شود.وی با بیان اینکه برای وضع قانون هوای پاک و ماده ۸ این قانون مدت‌ها کار کارشناسی انجام شده و حالا برخی دنبال تعلیق آن هستند، گفت: اگر اصالت سلامت مردم است باید در هر شرایطی به نحوه اجرایی کردن قوانین فکر کنیم. برای مثال باید راهکارهای ممکن برای اجرای ماده ۸ قانون هوای پاک بررسی کنیم.معاون محیط‌زیست انسانی سازمان محیط‌زیست گفت: این الگوی رفتاری که در مورد همه مسائل، مشکلات اقتصادی و تحریم را مطرح می‌کنیم و به این بهانه اجرای قانون را به عقب می‌اندازیم، به هیچ‌وجه رضایت‌بخش نیست.

این مقام مسئول در سازمان محیط زیست با تاکید بر اینکه سلامت مردم به اعضای کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا واگذار شده است، گفت: فرض مردم بر آن است که ما می‌توانیم در این جمع (کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا) تصمیم عقلایی بگیریم نه تصمیم سیاسی. خواهش من در مورد ماده ۸ قانون هوای پاک (ممنوعیت تردد خودروها و موتورسیکلت‌های فرسوده) این است که جلسات تخصصی با حضور متولیان این امر برگزار و راهکارهای عملیاتی برای اجرای این قانون بررسی شود.تجریشی گفت: چرا باید خودروهایی که ۵۰ سال عمر دارند هنوز تردد کنند؟ حداقل می‌توانیم جلوی تردد این وسایل را بگیریم و این روال را به تدریج ادامه دهیم. اگر قانون را به طور کامل کنار بگذاریم وضع قانون بیهوده می‌شود.معاون سازمان محیط زیست تاکید کرد: به عنوان یک شهروند و به عنوان یکی از مسئولان سازمان محیط زیست این سبک رفتاری را که کل قانون را به بهانه تحریم و مشکلات اقتصادی زیر سوال ببریم، قبول ندارم. باید با مشورت همه ذی‌نفعان راهکارهای ممکن احصا شود. درست است که کشور مشکل دارد اما نمی‌توانیم همه مسائل کشور را به بهانه مشکلات رها کنیم.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: هوای پاک