به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۴۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۰۲ ساعت ۲۲:۴۴
کد مطلب : ۱۷۲۸۳۴
مادورو مرزهای ونزوئلا را می‌بندد

خوان گوایدو در راه مرز کلمبیا - ونزوئلا

گروه اقتصادي: اختلاف میان دولت ونزوئلا به رهبری نیکلاس مادورو و خوان گوایدو رهبر اپوزیسیون که خود را رئیس جمهوری موقت ونزوئلا می‌خواند، بر سر ورود کمک‌های بشردوستانه بالا گرفته است.
خوان گوایدو در راه مرز کلمبیا - ونزوئلا
روز پنجشنبه دوم اسفند نیکلاس مادور رئیس جمهوری ونزوئلا اعلام کرد که مرز با کلمبیا و برزیل را می‌بندد تا اپوزیسیون نتواند کمک‌‌های بشردوستانه را وارد کشور کند. رئیس جمهوری ونزوئلا در سخنانی که از تلویزیون پخش می‌شد گفت که ذخیره‌سازی کمک‌ها برای ونزوئلا در شهر کوکوتا مرز کلمبیا، اقدامی «تحریک‌آمیز» است. مادور می‌گوید که برنامه اپوزیسیون برای ورود کمک‌های بشردوستانه به ونزوئلا «نمایشی بی‌ارزش برای تضعیف دولت» است. وی همچنین بعد از این که برزیل اعلام کرد کمک‌های بشردوستانه به ونزوئلا می‌فرستد گفت که مرز با برزیل را نیز می بندد.
 
گوایدو در راه مرز با کلمبیا
از سوی دیگر خوان گوایدو رهبر اپوزیسیون ونزوئلا به سمت مرز کلمبیا در ۹۰۰ کیلومتری کاراکاس، حرکت کرده است، مرزی که قرار است در تاریخ ۲۳ فوریه کمک‌های بشردوستانه از آنجا وارد ونزوئلا شود. گوایدو به همراه هوادارانش که در ده‌ها خودرو جای گرفته بودند، کاراکاس را به سمت مرز کلمبیا ترک کرد تا برای وارد کردن کمک‌های بشردوستانه‌ای که از سوی آمریکا فرستاده شده‌ تلاش کند. تنش میان دولت نیکلاس مادورو و اپوزیسیون به رهبری خوان گوایدو در هفته‌های گذشته به تظاهرات و زورآزمایی خیابانی و درگیری تبدیل شده است. بحران عمیق اقتصادی در ونزوئلا منجر به تورم دومیلیون درصدی شده و بیش از ۲ میلیون ونزوئلایی در ماههای گذشته کشور را ترک کرده‌اند. خوان گوایدو سعی دارد با ورود کمک‌های بشردوستانه که بویژ‌ه از سوی ایالات متحده آمریکا فرستاده شده‌اند بر محبوبیت خود در کشور بیافزاید با این حال دولت مادورو مانع ورود این کمک‌هاست و این اقدام را «نمایشی» برای مشروعیت‌زدایی از دولت خود ارزیابی می‌کند.