به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۱/۰۵ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب : ۱۷۴۸۰۳

پرسپولیس و استقلال: داور دربی ایرانی نباشد!

گروه ورزشی: دهم فروردین برای سرخابی ها روز سرنوشت سازی خواهد بود، از این رو که دربی 89 شاید قهرمان لیگ هجدهم را تعیین کند. مسئولان سرخابی از حالا حاشیه سازی را آغاز کرده اند و خواستار داور خارجی برای دربی شدند.
پرسپولیس و استقلال: داور دربی ایرانی نباشد!
علی خطیر، معاون ورزشی باشگاه استقلال درباره بحث قضاوت دربی دهم فروردین اظهار داشت: در ابتدا فرا رسیدن سال جدید را تبریک می‌گویم و امیدوارم مردم در کنار خانواده‌های خود سال خوبی را سپری کنند. با اعلام اسامی داوران هفته بیست‌وسوم لیگ برتر، این طور به نظر می‌رسد که کمیته داوران تصمیم دارد تا برای قضاوت دربی کسی را انتخاب کند که تا حدی حساسیت نسبت به این انتخاب از طرف هواداران باشگاه استقلال وجود دارد.
 
وی افزود: با توجه به اینکه دیدار استقلال و پرسپولیس حساس‌ترین دربی چند فصل اخیر است و تا حدی مسیر قهرمانی را مشخص خواهد کرد، از فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ درخواست می‌کنیم درایت به خرج داده و از یک داور خارجی برای این بازی استفاده کند و در صورتی که امکان استفاده از داور خارجی مقدور نیست از داوری استفاده کنند که تجربه قضاوت بین‌المللی یا دربی را داشته باشد تا از هرگونه حواشی احتمالی جلوگیری کند.

پندار خمارلو، مدیر رسانه‌ای باشگاه پرسپولیس هم در جواب خطیر گفت: اسناد این مسئله موجود است که ما بیشترین ضرر را از داوری‌ها در بازی‌های اخیر داشته‌ایم و حتی بارها در کنفرانس‌های خبری و مصاحبه‌های مختلف که فیلم و سند آن در اختیار رسانه‌ها قرار دارد درخواست کردیم که سیستم کمک داور ویدیویی در فوتبال ایران فعال شود و تنها تیمی بودیم که خواستار اجرای VAR در بازی‌های فوتبال بودیم.

ما از روز اول پیگیر این مسئله بودیم و در این باره بارها درخواست کردیم که برای جلوگیری از تضییع حق پرسپولیس و هوادارانش از کمک داور ویدیویی استفاده شود.

مدیر رسانه‌ای تیم پرسپولیس افزود: اگر حرف از داور خارجی در دربی است که ما پیش از این خواستار حضور داور خارجی برای این بازی شده‌ایم. البته ما به سلامت کاری داوران کشورمان اعتماد کامل داریم و قصد زیر سؤال بردن آنها را نداریم. اما با توجه به جوی که به راه افتاده ما خیلی قبل‌تر از اینها خواستار استفاده از داور خارجی برای دربی هشتاد و نه بودیم. بیشترین ضرر را از داوری‌ها ما داشتیم و اینطور نباشد که برخی‌ها بخواهند در این باره جوسازی کنند.
 
مرجع : برترین ها