به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۱۸:۱۱
 
۴۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب : ۱۷۶۶۷
ظریف: باید بین نقد و تخریب تفاوت قائل شد

تازه​ترين گزارش فيس​بوکي وزير امور خارجه

گروه سياسي:​ وزیر امور خارجه گفت: باید در اظهارنظرهای عمومی بین نقد و تخریب تفاوت قائل شد، مخصوصاً وقتی تخریب برخاسته از ملاحظات جناحی باشد و هدف آن (خواسته یا ناخواسته) نه یک شخص و گروه، بلکه سیاست خارجی کشور است.
تازه​ترين گزارش فيس​بوکي وزير امور خارجه
محمد جواد ظریف در صفحه فیسبوکش نوشت:
«سلام دوستان
ساعت 5 و ربع صبح دوشنبه است. دیروز چند جلسه داشتم که طولانی ترین و جالب ترین آنها حضور در کمیسیون امنیت ملی مجلس بود. حدود 3 ساعت طول کشید و باعث شد که 90 دقیقه به جلسه دولت دیر برسم. جلسه کمیسیون امنیت ملی در فضایی جدی ولی صمیمانه برگزار شد. تقریبا همه نمایندگان محترم حاضر در جلسه از تلاش‌های انجام شده در سفر نیویورک تقدیر کردند. انتقادهایی هم داشتند که سعی کردم به آنها پاسخ دهم. نقد سازنده برای یک نظام مردم‌سالار حیاتی است و لذا باید از آن استقبال کرد. آنچه من در کمیسیون دیدم بیشتر نقد خیرخواهانه بود و به همین دلیل حتی یک ساعت از وقت تعیین شده بیشتر ماندم تا هم از نظرات نمایندگان استفاده کنم و هم دیدگاه‌های خودم و دولت را توضیح دهم.

اما در برخی رسانه‌ها و سایت ها، انتقادات شکل دیگری به خود می‌گیرند. فکر می کنم باید در اظهارنظرهای عمومی بین نقد و تخریب تفاوت قائل شد. مخصوصاً وقتی تخریب برخاسته از ملاحظات جناحی باشد و هدف آن (خواسته یا ناخواسته) نه یک شخص و گروه، بلکه سیاست خارجی کشور است. فکر نمی‌کنم اگر در رسانه‌ها سیاست خارجی عزتمند کشور را واداده معرفی کنند، خدمتی به کشور یا نظام کرده‌اند. زمانی که دنیا در برابر عظمت مردم ایران و منطق قوی و همراه با اعتماد به نفس و خودباوری نمایندگان این ملت در صحنه جهانی با احترام برخورد می‌کند، چرا باید این سیاست خارجی را واداده معرفی کرد؟ آیا قدرقدرت نشان دادن بدخواهان این مردم و جنگ‌طلبان و در نهایت ریختن آب به آسیاب آنها نیست؟ آیا این برخاسته از تفکر انقلابی است که آمریکا را قدرقدرت بدانیم و حتی اذعان به توان و موفقیت دیپلماتیک رییس‌جمهور انقلابی کشور توسط دوست و دشمن را نتیجه طراحی و توطئه همان قدرقدرت تلقی کنیم؟

من در مذاکرات متعددی بوده‌ام که طرف غربی در جلسه هیچ موفقیت و دستاوردی نداشته ولی فردای آن روز بیشتر رسانه های آن کشور ارزیابی کاملا مثبتی از جلسه ارائه داده‌اند تا دیپلماسی کشورشان را شکست خورده معرفی نکنند. جالب اینجاست که در اکثر این موارد همین دوستان همیشه منتقد رسانه‌ای خودمان نه تنها از این روش استفاده نکرده‌اند، بلکه به جای باور کردن حرف طرف خودی، به ادعاهای هدایت شده رسانه‌های غربی استناد نموده و دیپلماسی موفق کشور را ناکارآمد معرفی نموده‌اند. یعنی دقیقاً همان خط دروغ تبلیغاتی که رسانه‌های غربی به صورت هدفمند و هدایت شده در صدد القای آن بوده‌اند را دنبال کرده و تازه ادعای انقلابی بودن هم داشته‌اند. به هرحال، با کمال احترام و تواضع، فکر می کنم ضرورت دارد برخی دوستان مختصر تجدیدنظری در روش خود داشته باشند.

بعد از مجلس با 90 دقیقه تاخیر به دولت رفتم. در پایان جلسه دولت، که اولین جلسه بعد از بازگشتم از نیویورک بود، گزارشی از سفر دادم و بعد از من ریاست محترم جمهوری با بزرگواری فراوان مطالبی را در مورد دستاوردهای مهم و ارزنده سفر نیویورک اضافه کردند که نشان دهنده اراده قوی و تصمیم خلل ناپذیر ایشان در پیگیری اهداف اعلام شده سیاست خارجی در هماهنگی کامل با رهبری فرزانه انقلاب و به منظور اعتلای اسلام و ایران و ایرانی و پیشبرد رفاه مردم و توسعه کشور بدون نگرانی از برخی بداخلاقی های رسانه‌ای بود. این سخنان نیرو و انرژی مثبت بی نظیری به من و همه اعضای دولت داد.

بعد از دولت هم برای تعویض عینک خود به مرکز چشم پزشکی نور رفتم که واقعاً جالب بود و من مرکز چشم پزشکی به این مجهزی در آمریکا هم ندیده بودم. خلاصه هم دوستان خیلی لطف کردند و هم دیدن این میزان از پیشرفت علمی در کشور برای من غرورآفرین بود. این از دیروز و امروز هم روز جدیدی است و دیدارها و برنامه های جدید. به امید حق. شاد و سربلند باشید.»

مرادي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۰۹:۴۸
خدا وكيلي خيلي باحالي دكتر ظريف ساده و خودماني نوشته هم تيپ جديدت نسبت به قبل به دل ميشينه .هم كلامت اميد وارم اين روند محبوبيتت ادامه پيداكنه تا رياست جمهوري آينده (142816)
فردوسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۴:۵۶
من خیلی از ظریف خوشم می آید و قطعا بهترین وزیر خارجه پس از انقلاب است ولی واقعیت اینه که باید بتونه مشکل رابطه با آمریکا و غرب و مورد هسته ای را حل کند، اگر این مشکلات را که مادر بیشتر مشکلات کشورن نتواند حل کند در عمل فرقی با بقیه نخواهد داشت و او بهتر است مقداری زیاد از وقتش را صرف تفکر و تحقیق و مذاکره با نخبه های مملکت داخل و خارج در مورد پیدا کردن راه حل مشکل هسته ای کشور و نحوه قانع کردن غربی ها کند و فقط به لایک های فیس بوکش دلخوش نباشد و از یاد نبرد مذاکره کننده گان غربی بسیار خبره و زیرک بوده و در تامین اهداف خود واقعا سیاستمدارانی بی رحم هستند، به قولی : سیاست فقط مغز دارد و فاقد قلب است (143024)
زیگموند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۰:۱۲
از اقای ظریف خوشم میاد نماینده یهودی همراه ایشان مسرت داشت (142831)
م.گ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۰:۲۰
آقاي ظريف به بعضي از رسانه ها كه معلوم نيست چه دشمني با مردم ايران دارند كاري نداشته باشيد من يك دبير هستم باور كنيد شوري كه شما در نوجوانان وجوانان ما ايجاد كرده ايد غير قابل باور است تا چند وقت پيش اكثر بچه هاي كلاسم آرزوي رفتن از ابران را داشتند ولي حالا اميد نجات ايران را دارند و ميخواهند در كشور خود با عزت زندگي كنند دولت حال حاضر دارد كاري بزرگ انجام ميدهد منظورم فقط صلح با جهان نيست شما داريد كاري ميكنيد كه مردم ايران با خودشان و با كشورشان آشتي كنند كه بزرگترين كاري است كه يك دولت ميتواند انجام دهد. آرزوي موفقيت و پيروزي شما را از خدوند متعال خواستارم. (142837)
ازاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۰:۲۴
لطفا دگمه های کتت را باز کن وقتی از تلویزیون شما رو میبینم دارم خفه میشم (142839)
کسری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۰:۳۷
به قول اخوان بزرگ: "دمت گرم و سرت خوش باد" بزرگ مرد. (142847)
دكتر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۰:۴۹
جناب ظريف سپاسگذارم شما هم شاد و سربلند و همين‌طور پيروز باشيد. (142856)
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۱:۰۷
موفق وسربلند باشید اقای ظریف خردمند وفرزانه (142877)
(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۱:۴۲
افراطیون اگر می دانستند نقد سازنده و محترمانه چیست که دیگر افراطی نبودند. (142901)
عباس زارعى
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۶ ۰۱:۵۷
اين افراطيون همون ظرفيت ها هستند... (143458)
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۲:۴۰
ظریف خدا پشت و پناهت (142931)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۴:۳۳
نچ . این حرفا دردی دوا نمی کند. این که کاربری بگوید ظرفیف خوش تیپ است و خوش ریش است و قشنگ می نویسد و امثالهم شبیه احمدی نژاد شده که درباره اش می گفتند و می نوشتند و همش اغراق بود و او را بردند در آسمانها که خودش هم باورش شد و یک مرتبه بطور جدی گفت در سازمان ملل هاله نور دیده. جناب ظریف باید فکری اساسی کرد میدونم سخته شما میخوای مسیری بروی که همه گروهها در بر گیرد و همه راضی باشند که صد البته خیلی سخت و شاید هم شدنی نباشد ولی خواهشا اگر کار پیش نمی رود صراحتا بگویید زیرا این صراحت به نفع همه و خودتان است. (142985)
لاله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۴:۳۹
دوستت داریم مرد. (142994)
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۵:۰۶
از نظر افراطیون هر رفتار با وقار و محترمانه ای با جهان وادادگی محسوب میشه و درعوض سخنان تحریک کننده و منزوی کننده ملت فتح الفتوح...!!! (143036)
رستم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۵:۱۳
خدایا در پناه خودت حفظش کن آمین (143043)
ا.ب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۶:۰۰
اميد وارم كه دوستان تند رو ما بزارن آقاي ظريف كارشو انجام بدن .... دوست تند رو كه منفعت مالي داري و داري تو زمين امثال خودت توپ ميزني 8 سال هر كاري خواستين كردين بله با داشتن احمدي نژاد و جليلي و دارو دست خودتون دلار و كردي 400 تومان گوشت و كردي كيلوي 50 هزار تومان در حالي كه خودت جيب پور پولي داشتي كه همش از راه بد به دست امده بود حالا چشم نداري ببيني ما هم اميد واريم ..................... (143092)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۸:۳۲
اقای ظریف.......بی نظیری
بعد از سید هیچکس رو اینقدر دوست نداشتم!!! (143197)
عاشق رهبر اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۹:۵۹
درود بر ظریف (143266)
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۲۰:۲۴
ای ول دکتر! جهت اطلاع بقیه بیمارستان چشم پزشکی نور محصول زحمات دکتر هاشمی و عده کثیری از چشم پزشکان این کشوره که برای ارتقای چشم پزشکی میهن سرمایه گذاری زیادی کردن. (143291)
متین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۲۱:۴۸
مرد همیشه خندان امید رو به ما هدیه دادی امیدوارم همیشه سالم و پرتوان باشی (143352)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۶ ۰۴:۲۵
خسته نباشد دکتر،امیدوارم کشور رو بتونی از این تنگنا خارج کنی البته اگه بعضی نگاههای منفی بگذارند (143471)