به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۵:۲۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۷ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب : ۱۶۳۳۸

اوباما: جنگ سوریه با رفتن اسد پایان می‌یابد

گروه بين الملل: رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر با تاکید بر اینکه بشار اسد در آینده سیاسی سوریه جایی ندارد، اعلام کرد: جنگ در سوریه جز با رفتن اسد پایان نمی‌یابد.
اوباما: جنگ سوریه با رفتن اسد پایان می‌یابد
به گزارش ایسنا، باراک اوباما، در گفتگو با شبکه تلویزیونی تلموندو که به زبان اسپانیایی پخش می‌شود گفت: این بسیار دور از ذهن است که تصور کنیم بحران سوریه در حالی که بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه بر سر قدرت باقی مانده، پایان یابد. اوباما ادامه داد: ما همچنان به دنبال تحولی در سوریه هستیم که بر اساس آن بشار اسد از قدرت کنار برود به گونه‌ای که از اقلیت‌های دینی در این کشور نیز حمایت شود. رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد که هرگونه اقدامی برای بیرون راندن اسد از قدرت باید این اصل را نیز در بر داشته باشد که گروه‌های تندرو قدرت را در دست نگیرند. اوباما گفت: اولین گام در تعامل با بحران سوریه این است که این تضمین وجود داشته باشد که ما بتوانیم به بهترین نحوه با مساله سلاح‌های شیمیایی سوریه تعامل کنیم.

وی گام دوم برای پایان دادن به بحران سوریه را به پای میز مذاکره کشاندن همه طرف‌های ذی‌ربط با مساله سوریه دانست و تاکید کرد: در این راه دیگر کشورها از جمله روسیه نیز باید کمک کنند تا همه با هم به این نتیجه برسیم که پایان دادن به بحران سوریه فرا رسیده است.