به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۰۳ ساعت ۰۰:۱۷
کد مطلب : ۱۷۸۴۳۲

3 مربی سرشناس، گزینه‌های نهایی استقلال

گروه ورزشی: سرانجام بعد از حرف و حدیث‌های فراوان ظاهراً مدیران باشگاه استقلال برای انتخاب سرمربی فصل آینده این تیم به اتفاق نظر رسیده اند و قرار است از بین دو گزینه یکی هدایت آبی‌ها را بر عهده بگیرد.  
3 مربی سرشناس، گزینه‌های نهایی استقلال
به گزارش ورزش سه، بعد از جدایی وینفرد شفر از سمت سرمربیگری استقلال مدیران این باشگاه و عده دادند که برای فصل بعد یک مربی باسابقه خارجی را به خدمت خواهند گرفت و به همین دلیل مذاکرات باشگاه با گزینه های مختلف خیلی زود آغاز شده است.
 
با این حال گفته می‌شود مدیران باشگاه استقلال در مورد دو مربی با نام‌های میروسلاو دوکیچ  و آنجلو آلسیو به توافق نهایی رسیده اند و احتمالا از بین آنها یکی به عنوان سرمربی فصل آینده آبی‌ها معرفی خواهد شد.
دوکیچ  مربی با سابقه ای در فوتبال اسپانیا محسوب می شود، جایی که در تیم های والنسیا، رئال وایادولید و کردوبا در لالیگا مربیگری کرده است. دوکیچ در سال ٢٠١٧ در تیم الشباب امارات سرمربیگری می کرد اما او در سال ٢٠١٨ هدایت پارتیزان بلگراد را برعهده گرفت و حالا به عنوان یکی از گزینه های اصلی هدایت استقلال لقب گرفته است.
 

 
اما رقیب دوکیچ در راه هدایت استقلال آنجلو السیو است مربی که بخش عمده‌ای از رزومه خود را به عنوان دستیار کنار آنتونیو کنته بدست آورده و اتفاقا به افتخارات مهمی هم با این سرمربی دست پیدا کرده است.
 
آلیسیو  در تیم های چلسی و یوونتوس و تیم ملی ایتالیا سابقه دستیاری آنتونیو کنته را دارد که با دو تیم باشگاهی موفق به قهرمانی در سری آ و لیگ برتر انگلیس شده است و در کل سابقه نسبتاً روشنی در  کار مربیگری دارد هرچند که رزومه چندان خوبی به عنوان سرمربی از خود به جای نگذاشته است.
 
این دو مربی گزینه‌های اصلی امیرحسین فتحی برای جانشینی وینفرد شفر در سمت سرمربیگری استقلال هستند و احتمالا از بین این دو یکی به عنوان سرمربی فصل بعد آبی‌ها انتخاب خواهد شد.
 
البته این احتمال وجود دارد که در صورت بن بست خوردن مذاکرات با این دو سرمربی گزینه‌های دیگری هم در روزهای آینده نامشان مطرح شود.
 
در کنار دو گزینه فوق، از آندره استراماچونی هم به‌عنوان یکی از نفرات مد نظر باشگاه استقلال نام برده می‌شود؛ او که  در اواخر فصل 12-2011 با سرمربیگری اینترمیلان کارش را در این عرصه آغاز کرد، با کسب پنج پیروزی، دو تساوی و تنها دو شکست طی 9 هفته، عملکرد خوبی از خود بر جای گذاشت تا مسؤولان این باشگاه به فکر تمدید قرارداد او بیفتند.
 
یک سال پس از آن استراماچونی با وجود نتایج خوب برابر مدعیان ازجمله یوونتوس و ناپولی، اما در پایان فصل رتبه نهم را کسب کرد که این جایگاه موجب شد تا از سمت خود برکنار شود و هدایت اودینزه را برعهده بگیرد.
 
استراماچونی که سابقه سرمربیگری در پاناتینایکوس یونان و اسپارتاپراگ را هم برعهده دارد، ساعاتی قبل از سوی سایت توتو مرکاتو وب به‌عنوان یکی از گزینه‌های اصلی سرمربیگری استقلال برای فصل جدید معرفی و عنوان شد مسؤولان این باشگاه مذاکراتی با این مربی ایتالیایی داشته‌اند.
 
در روزهای گذشته اسامی مختلفی به‌عنوان گزینه‌های سرمربیگری استقلال عنوان شده، اما به نظر می‌رسد مسؤولان این باشگاه در نهایت از بین استراماچونی، آلسیو و دوکیچ یک نفر را انتخاب کنند.
 

 
آندره آ استراماچونی سرمربی سابق اینتر هم مذاکراتی با استقلال داشته است.