به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۰۳ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب : ۱۷۸۴۶۱

خیز طلای جهانی برای افزایش دوباره قیمت

گروه اقتصادی: قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی پس از افت ارزش دلار در واکنش به آمار اقتصادی آمریکا و تجدید امیدواری‌ها به کاهش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا، رشد قیمت روز گذشته خود را حفظ کرد و ثابت ماند.
خیز طلای جهانی برای افزایش دوباره قیمت
هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ثابت بود و در ۱۲۸۳.۵۶ دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز گذشته ۱.۱ درصد صعود کرد و تا مرز ۱۲۸۷.۲۳ دلار پیش رفت. طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون ۰.۵ درصد رشد قیمت نشان می‌دهد.در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۲ درصد کاهش داشت و به ۱۲۸۳.۱۰ دلار رسید.به گفته پیتر فانگ، مدیر معاملات شرکت فلزات ارزشمند وینگ فانگ، طلا در حدود مرز ۱۲۷۰ دلار حمایت خوبی یافته است و پس از انتشار آمار اقتصادی نه چندان مطلوب آمریکا که قیمت طلا را بالا برد، معامله گران اقدام به خرید دوباره قراردادهایی کردند که پیش از این واگذار کرده بودند. وی در ادامه افزود: اگر طلا بتواند قیمت ۱۲۹۰ تا ۱۳۰۰ دلار را بشکند، می‌تواند به سطح بالاتری صعود کند.دلار آمریکا که هفته جاری به بالاترین رکورد خود در دو سال اخیر صعود کرده بود، پس از انتشار آمار اقتصادی ضعیف در آمریکا و احتمال زیان اقتصاد این کشور از جنگ تجاری با چین که انتظارات برای کاهش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا را بالا برد، به عقب نشینی تن داد.

فروش خانه‌های تک‌نفره در آمریکا در آوریل به دلیل افزایش قیمت‌ها، به پایین‌ترین رکورد در دو سال و نیم گذشته سقوط کرد. همچنین فعالیت بخش تولیدی این کشور در ماه مه به پایین‌ترین نرخ در یک دهه اخیر سقوط کرد و نشان داد کندی شدید رشد اقتصادی در راه است.نرخ‌های بهره پایین‌تر از قیمت طلا پشتیبانی خواهد کرد زیرا هزینه نگهداری این فلز که سوددهی ندارد کمتر می‌شود و جذابیت بیشتری برای سرمایه گذاری پیدا می‌کند.بر اساس گزارش رویترز، چهار مقام بانک مرکزی آمریکا در اظهاراتی اذعان کردند که تشدید تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین ممکن است رشد اقتصادی این کشور را تهدید کند. این در حالی است که جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا پیش از این گفته بود هنوز زود است تأثیر تنش‌های تجاری روی سیاست پولی ارزیابی شود.با این حال قیمت طلا با فشارهای کاهشی روبرو شده زیرا سرمایه گذاران با مشاهده تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین ترجیح می‌دهند دلار خریداری کنند.

این فلز ارزشمند بیش از ۵ درصد کمتر از رکورد قیمت ۱۳۴۶.۷۳ دلار در فوریه امسال است.وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است مقاومت در مرز ۱۲۸۶ دلار را شکسته و تا مرز ۱۲۹۰ دلار صعود کند.در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۴.۵۸ دلار ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل ۰.۱ درصد افزایش یافت و ۸۰۱ دلار معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، به ۱۳۱۸.۶۳ دلار رسید.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: قیمت طلا