به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۶:۱۴
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب : ۱۸۰۱۱
موسویان:

اقتصادفلج‌شودهم غنی‌سازی​متوقف​نمی‌شود

گروه سياسي: مذاکره کننده ارشد هسته‌ای اسبق کشورمان طی سخنرانی در یک اندیشکده آلمانی تأکید کرد: شدید‌ترین تحریم‌ها نیز موجب آن نمی‌شود که ایران از حقوق خود برای غنی‌سازی اورانیوم تحت نظارت معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای چشم‌پوشی کند.
اقتصادفلج‌شودهم غنی‌سازی​متوقف​نمی‌شود
به گزارش بلومبرگ؛ حسین موسویان، مذاکره کننده ارشد هسته‌ای اسبق کشورمان گفت: هیچ میزان از تحریم‌ها قادر نخواهد بود تا ایران را به کنار گذاشتن برنامه هسته‌ای خود وادار کند، حتی اگر تحریم‌ها اقتصاد ایران را ناتوان کند. حسین موسویان، مذاکره کننده ارشد هسته‌ای اسبق کشورمان در یک سخنرانی در شهر هامبورگ آلمان گفت: حتی اگر تحریم‌ها منجر به تأثیر منفی بر زندگی مردم عادی شود، کشور ایران هرگز از حقوق خود در غنی‌سازی اورانیوم تحت نظارت معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای دست برنخواهد داشت.

پژوهشگر دانشگاه پرینستون آمریکا‌ که در مؤسسه کوربر در شمال آلمان سخنرانی می‌کرد افزود: «مهم نیست چه نوع تحریم‌هایی اعمال کنید، غیرممکن است ایران حاضر به چشم‌پوشی از حقوق خود تحت قوانین بین المللی بشود.» دیپلمات اسبق کشورمان تأکید کرد ایران اگر بخواهد، توانایی ساخت بمب هسته‌ای را دارد اما نمی‌خواهد. موسویان همچنین ابراز امیدواری‌کرد گشایش اخیر قابلیت آن را دارد تا موضوع هسته‌ای طی 6 ماه حل و فصل شود، هرچند برای بهبود روابط تهران ــ واشنگتن پس از 34 سال خصومت زمان بیشتری لازم است. وی تصریح کرد: «دیوار بی‌اعتمادی واقعاً بلند است، اما شروع خوبی است و نباید انتظار داشت مسائل بین ایران و آمریکا در 6 ماه یا یک سال حل و فصل شود».
مرجع : تسنيم

نامدار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۱:۰۴
مردم از گشنگی بمیرن ولی غنی سازی بشه طوری نیس!!!!واقعا که!!!! (145573)
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۸:۱۴
سر به دار میدهیم ---تن به ذلت نمی دهیم (145755)
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۲۲:۳۰
اخه شما باید بدونید که مذاکرات یه اصولی داره اگه شما اولش بگین غنی سازی تعطیل که اروپا و آمریکا میگن موشک هاتون را هم باید بدید پس همه چیز خراب میشه، پس باید ما اول بگیم که غنی سازی رو تعطیل نمی کنیم که در مذاکره طرفین روی 5 درصد توافق کنن. (145942)
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۲۲:۴۵
بله.دقیقا منم میخاستم همینو بگم.از دست جماعت .فقط دهنتونو با میکنین هر چی میخاین میگین (145951)
معمار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۲۲:۴۴
آقا من نمیدونم چرا با شنیدن اسم انرژی هسته ای پوستم دیگه تاول میزنه. آقا یه همه پرسی بذارین!!! (145950)
مانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۱:۱۶
کاش که ازملت هم همه پرسی می شدکه چه میخواند (145581)
(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۱:۲۲
غیرممکن است تصور کرد که ایران غنی‌سازی اورانیوم را کاملاً متوقف کند.
حتماً ایران می خواهد یک مقداری را برای حفظ آبرو و در یک سطح کمی غنی‌سازی را ادامه دهد.می شود مثلاً نیم درصد یا یک صدم درصد و آن هم تحت نظارت بین المللی و در موارد محدود،اجازه غنی سازی را به ایران داد. (145584)
سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۱:۲۶
اگر هسته اي براي اين مردم آبي نداشته است براي امسال تو نون خوبي داشته است. قيمت آن هم مهم نيست. (145586)
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۱:۳۲
خوب با این اظهار نظرها معلومه کسی حرف ما رو باور نمیکنه! یعنی برای تأمین انرژی حاضریم اقتصادمون فلج بشه! می خواهید به دنیا بقبولانید که ما آدمهای بی منطقی هستیم؟ (145590)
فزهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۱:۳۴
تا دیروز به شما میگفتند جاسوس غرب هستید آلان برای ما نسخه می پیچید مردم نمی خواهند اقتصاد کشور نابود شود جناب یادت باشه دیگه این همه مصیبت و بدبختی کافیه (145593)
لاله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۱:۴۳
از لپای گلی و لبخند ملیحت مشخصه که اقتصاد قطع نخاع هم بشه رو شما هیچ تاثیری نداره! (145600)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۱:۵۴
میشه به این اقا بگوئید شما چکاره هستید که از طرف دولت و مردم اظهار نظر میکنید!!! البته برای شما که با دلارهای رانتی در خارج از ایران به صفا سیتی !! میروید معلوم هست که فشار معیشتی وارد نمیشود !!! به شما میگویم . هیس!!!!! لطفا" بگذارید دولت اقای روحانی کارشان را بکنند خودشان خوب بلد هستند چگونه مذاکره کنند. (145605)
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۲۰:۲۶
رادر مثل اینکه نمیدونید ایشون جز تیم مذاکره کننده خاتمی جونتون بود و الن هم جزو تیم تدبیر و امید (145866)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۲:۰۴
آقا نشسته خارج کشور نظر میده!!!!!!!!!!! (145608)
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۲:۲۶
پس مراقب خودتون باشید چون مردم خواب نیستن (145630)
علوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۲:۵۳
1- لطفا آقای موسویان !...ایران یعنی مردم و اکثریت مردم می خواهند زندگی کنند نه بمیرند
2- آقازاده ها چون سیر هستند خبر از فشار بی حد روی مردم ندارند برای همین برایشان مهم نیست فشار چقدر است چون به آقازاده ها که فشاری وارد نمی شود
3- باید دید در قبال انرژی هسته ای چه از دست می دهیم؟مگر می شود ایران این همه ثروت را از دست بدهد فقط برای بدست آوردن حق غنی سازی!!!!!
4- می توان انرژی هسته ای داشت بدون جو سازی و فحاشی....الان پاکستان و هند کلاهک هسته ای دارند و آمریکا و...کاری به آنها ندارند چون آنها مرگ بر کشوری نمی گویند!!!!پرچم کشوری را آتش نمی زنند!!!به سفارت کشوری حمله نمی کنند؟برخورد ها دیپلماتیک است!!!
ولی در ایران ما خواهان نابودی کشور ها هستیم !!در ایران ما به سفارت ها حمله می کنیم(انگلیس و آمریکا)!!!در ایران ما پرچم آتش می زنیم!!!! منطق ایران شعار مرگ بر فلان است و درود بر فلان!!!!دیپلماسی ایران را عده ای تندرو تعیین می کنند!!!... (145646)
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۳:۰۰
دقیقا.من یکی حاضرم بدترین سختی ها رو تحمل کنم اما زیر حرف زور نرم.نگید نفسم از جای گرم بلند میشه دارم با بخور و نمیر گارگری سر میکنم (145653)
ایرانبانو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۳:۱۵
منطقم چیز خوبیه (145662)
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۵:۴۶
يه دفه بگيد ميخوايد كره شمالي ٢ درست كنيد، (145689)
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۶:۱۸
آقای موسویان شما چه مشکلی داری؟! این مردم هستند که زیر بار گرانی له شده اند، خدا از شما و همفکرانتان نگذرد (145695)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۷:۱۲
اولا با حرف گربه سیاه بارون نمیاد . ثانیآ شما هم خبرتون تشریف بیارین ایران زندگی کنید بعد نسخه بپبچید واسه مردم . خداروشکر مردم جواب تهی مغزها رو دادن . مردحسابی مردم به روزسیاه نشستند و امثال شما که حقوقهای چند هزاردلاذی میگیرید ککتون هم نمیگزه.خدایا یه غیرتی یه ما مردم بده که امثال اینهارو واسه همیشه ساکت کنیم. (145714)
معمـــــار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۲۲:۱۱
ملامتگوی عاشق را چه گوید مردم دانا
که حال غرقه در دریا نداند خفته بر ساحل

آخه بنده ی خدا، شماهارو که طوفان هم تکون نمیده، چه برسه به کمبود دارو و گرونی!!! , . . . (145932)