به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۷ - ۱۸:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ساعت ۰۷:۳۸
کد مطلب : ۱۸۵۷۳
در دومين سالگرد کشته شدن همسرش

درخواست بيوه قذافي از مجامع بين‌المللي

گروه بين الملل: همسر ديکتاتور سابق ليبي از اتحاديه اروپا، شوراي امنيت و اتحاديه آفريقا خواست تا نحوه ‌قتل همسر و پسرش را مورد بررسي قرار داده و به وي براي تحويل اجساد آنها کمک کنند.
درخواست بيوه قذافي از مجامع بين‌المللي
صفية فرکاش، همسر معمر قذافي، در دومين سالگرد کشته شدن همسرش با ارسال پيامي به رسانه‌ها خواهان انجام تحقيقات گسترده در خصوص ‌جنايت قتل معمر قذافي، شهيد قهرمان و دوستانش‌ شد. فرکاش در اين پيام آورده است:

به ياد دومين ساگرد تجاوز ناتو به کشورم که ليبي را به هرج و مرج کشاند و به ياد همسرم که او را شهيد مي‌دانم و پسر عزيزم و کساني که 20 اکتبر 2011 در حمله هواي ناتو عليه رهبر ليبي کشته شدند و سپس بدن‌هاي مجروحشان توسط جماعتي که آنها را جز جنايتکار چيز ديگري نمي‌توانم بخوانم، سلاخي شدند. آنچه اين جماعت بر سر همسر و پسرم آوردند از نقطه نظر هيچ مذهبي قابل توجيه نيست اما اين جنايت بزرگتر و بيشتر از آن نيست که محل اجساد اين شهيدان هنوز براي خانواده‌هايشان نامشخص است، اقدامي که در کل تاريخ بي‌سابقه است.

فرکاش در ادامه نامه خود آورده است: از اعضاي شوراي امنيت و اتحاديه اروپا و همه کساني که مستقيم يا غيرمستقيم با اين کشته شدگان ارتباط دارند مي‌خواهم بگويند که جسد اين شهيدان کجاست و همچنين به خانواده‌هايشان اجازه داده شود آنها را به شيوه‌اي مناسب و در خور شان دفن کنند. من همچنين از اتحاديه آفريقا که معمر قذافي پايه‌گذار آن بود مي‌خواهم قتل وي و تمام کساني را که در آن روز همراهش بودند، مورد تحقيق قرار دهد.

من از جامعه جهاني مي‌خواهم تا به من کمک کنند تا با پسرم سيف الاسلام که از زمان دستگيري‌اش در 19 نوامبر 2011 حق تماس با هيچيک از اعضاي خانواده را نداشته‌، تماسي داشته باشم. شايد تنها گناه وي اين باشد که به مردم ليبي هشدار داد که انقلاب فقط کشور را به هرج و مرج مي‌کشاند، آنچه که اکنون همه شاهد آن هستند.

او همچنين نسبت به شرايط اوضاع حقوق بشري در ليبي هشدار داده بود. او بسياري از افراطيون را از زندان‌هاي آمريکا و اروپا به کشور بازگرداند و آنها را وادار کرد تا شهروندي مطيع قانون باشند. بسياري از آنها به پسرم قول داده بودند که هرگز به سراغ فعاليت‌هاي تروريستي نروند اما اکنون برخي از همان افراد که سيف نجاتشان داد درخواست اعدامش را دارند. وي در پايان آورده است: دوسال پس از قتل همسرم، پسرم و همراهانشان مي‌خواهم که صدايم، صداي بيوه تبعيدي يک رهبر و يک مادر شنيده شود.

پس از اينکه دولت ليبي به دست مخالفان برکنار شد، مسوولان الجزايري بنا به ‌دلايل انساني‌ صفية فرکاش و همچنين عايشه، محمد، هانيبال، فرزندان قذافي را در اين کشور نگه داشته است. عايشه و محمد پس از اينکه از حق پناهندگي برخوردار شدند، در ژوئن گذشته به عمان رفتند، اما به گزارش منابع خبري، صفية و هانيبال در الجزاير در مکاني کاملا محرمانه باقي مانده‌اند.انقلاب ليبي که در فوريه 2011 آغاز شد، به براندازي نظام معمر قذافي انجاميد‌، ديکتاتور ليبي در 20 اکتبر 2011 کشته شد و جسد وي را در مکاني نامعلوم در بيابان‌هاي ليبي دفن کردند.

۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۰۸:۲۰
منم موافقم، البته شهید راه هوسرانی (151716)
۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۲۱:۱۰
بانوى اول بودن ايشون! الان چندمن ! ولى كلمه شهيد رو خيلي خيلى برده زير سؤالا (152258)
(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۰۸:۲۹
تا قذافی یه گلوله شلیک کرد،جامعه جهانی واکنش نشان داد و ناتو و شورای امنیت به کمک انقلاب مردم لیبی آمدند اما در دیگر کشورها که جرم و جنایت از تمام مرزهای عقلانیت و انسانیت عبور کرده است،هیچکسی به فکر نیست.
چرا؟چون لیبی همسایه اسرائیل نیست و خطری برای امنیت اسرائیل ندارد و می توان به انقلاب لیبی کمک کرد.
اگر لیبی همسایه اسرائیل بود هنوز هم قذافی برمسند قدرت بود و شاید نزدیک به نیم میلیون نفر هم کشته شده بودند،کمااینکه در دیگر کشورها همین گونه است. (151717)
۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۰۹:۱۲
دیکتاتور ها وقتی صدای مردم را نشنوند یک به یک سرنوشتشان یکیست و انقلابی که به بیراهه برود و برنا مه ای برای اداره کشور بعداز دگرگونی ندارند همه دچار هرج و مرج میشوند مثل لیبی و مصر - فرصت طلبان قدرت را میدزدند
بعدش دیکتاتور ها ساقط شده محبوب میشوند و حالا قذافی رو شهید میخواند
تاریخ یک علم تجربی است . دقیقا تجربه یکسان در طول تاریخ درتمام کشورها
الا جوامع که مردمش آگاه باشند و بدانند چی میخواهند و هدفشان از تغییر چیست ؟
ایا فقط قذافی بره کافیه ؟ حالا بعد از قذافی چی ؟ بعداز مبارک چی ؟ و این تکراریست تاریخی (151733)
۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۰۹:۴۲
دیکتاتور ها وقتی به زیر کشیده می شوند ، همگی ضلح طلب و آزادی خواه می شن . (151745)
۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۱۲:۱۲
تیتر را درست بزنید کدام بیوه اولی دومی سومس...... چهارصد...... هزار .... کدام؟ (151854)
۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۱۶:۵۱
اگه این شهیده اون وقت تکلیف صیاد شیرازی چیه؟ (152084)
۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۲۲:۱۹
شان صیاد شیرازی رو پایین نیار داداش... (152284)