به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۴۴
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۲۱ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب : ۱۸۷۴۶۴
انتقاد کاربران توئیتر از تناقض‌های دولت روحانی

آقای روحانی؛ ۶ سال در قدرت هستید، باز وعده انتخابات می‌دهید؟

آقای روحانی؛ ۶ سال در قدرت هستید،  باز وعده انتخابات می‌دهید؟
گروه سیاسی: در حالی که مرگ دختر هوادار استقلال معروف به «دختر آبی» واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشته است، مواضع اعضای دولت درباره حضور زنان در ورزشگاه‌‌ها همچنان تناقض‌های جدی دارد. یک مقام از آمادگی دولت می‌گوید و دیگری از عدم آمادگی آن! در این بین پیکان انتقادات کاربران در فضای مجازی روحانی و وعده‌های عمل‌‌نشده‌اش را نشانه گرفته‌‌ است.

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور، درباره خوسوزی و مرگ سحر خدایاری و موضوع ورود زنان به ورزشگاه، گفت چون طرفداران تیم‌ها علیه یکدیگر دشنام می‌دهند و درگیری وجود دارد «حضور زنان در ورزشگاه به مصلحت نیست!» اما علی ربیعی، سخنگوی دولت، بدون آن که خبر جدیدی از گشایش گره ورزشگاه ها برای حضور زنان بدهد، بار دیگر تکرار کرد که زیرساخت‌ها در ورزشگاه ها آماده است و زنان می‌توانند در «بازی‌های ملی» به ورزشگاه‌ها بروند. این همان موضوعی است که دولت، پس از ضرب الاجل فیفا، از اجرایی شدن آن خبر داده بود.
اما در سوی دیگر، حسن روحانی نیز در جلسه هیئت دولت اگر چه به طور مستقیم به موضوع خودسوزی سحر خدایاری و ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاه‌ها اشاره نکرده است اما رسیدگی به خواسته‌ها و حقوق زنان و کارگران را منوط به شرکت در «انتخابات مجلس و ریاست جمهوری»  
ادعای حسن روحانی در شرایطی است که خود وعده‌های انتخاباتی خود از جمله «ورود زنان به ورزشگاه‌ها» را عملی نکرده است. او که حتی وعده داده بود در کابینه خود از یک وزیر زن استفاده کند تا به امروز در دولت خود نیز سهمی به زنان نداده است!

با این حال مرگ سحر خدایاری که اقدام به خودسوزی در پی ورود به ورزشگاه کرده بود، واکنش‌های وسیع بین المللی و داخلی را به همراه داشته است. در شبکه های اجتماعی بسیاری خواستار خودداری از رفتن به ورزشگاه‌‌ها و برخی نیز خواستار برخورد فیفا با مسئولان فوتبال ایران به دلیل ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه شدند. سحر خدایاری، از طرفداران تیم استقلال تهران که ماهها پیش هنگام تلاش برای ورود به ورزشگاه و تماشای فوتبال دستگیر شده بود، چندی پیش پس از آنکه از احتمال محکومیت خود به زندان آگاه شد، مقابل یکی از واحدهای قضایی در تهران خودسوزی کرد. جمهوری اسلامی در نزدیک به چهار دهه گذشته ورود زنان به ورزشگاه ها را برای تماشای مسابقات فوتبال مردان ممنوع کرده است. این در حالی است که فیفا در اصول خود هر گونه تبعیض جنسیتی را ممنوع کرده است.

واکنش‌ها در فضای مجازی
تناقض‌گویی‌های اعضای دولت روحانی که پیشتر وعده‌های انتخاباتی به زنان داده بود، در فضای مجازی بازتاب زیادی داشت که چند نمونه آن را در ادامه می‌خوانید:
* محمد آقازاده (سردبیر سابق روزنامه ایران): آقای روحانی گفته اند راه تحقق خواست مطالبات کارگران و زنان انتخابات است و راه دیگر نیست، در شش سالی که ایشان انتخاب شدند و بر مسند ریاست‌جمهوری نشسته‌اند آنقدر خواسته‌ها را تحقق بخشیدند که دیگر به سلامتی خواسته‌یی نمانده است که کسی بخواهد دنبال یافتن راه حل تحقق اش بگردد!
*  روحانی گفته کارگران و زنان اگه حقوقشون مراعات نمیشه راهش انتخابات هست، 
منظورش اینه به یکی مثل خودش رای بدیم یا به یکی مثل خودش رای ندیم؟
*  روحانى پروژه فضاسازى انتخاباتى را كمى زود شفاف كرد.
اگر كسى مشكلى به ذهنش ميرسه،...
زنان جامعه اگر احساس مى كنند حقوقشون،...
كارگران ما اگر احساس مى كنند،...
اينبار هم ميتوانند از زنان و كارگران با ورزشگاه و هفت تپه رأى بگيريد. 
مگر اينكه ما نگذاريم   معيشت فراموش شود!
* تو دولت روحانی هیچ ۲ نفری از اعضای هیئت دولت حرف یکسان نمیزنند! چه تفاهمی!
* آقای روحانی عزیز ما به شما رای ندادیم که مواضع واعظی را بشنویم و شاهد باشیم یا برنامه‌های نوبخت در این مملکت به اجرا درآید! اگر نظر واعظی در مورد ورود زنان به ورزشگاه را قبول دارید تعارف نکنید بفرمایید ما تکلیفمان را بدانیم...
* اینکه روحانی میگه زنان و کارگران مشکل دارند راهش انتخاباته رو کاش بهش بگن که آقاجان ملت شش سال و دوسال پیش تو انتخابات شرکت کردن به شما رای دادن بیا گزارش بده چیکار کردی تو این شش سال برای زنان و کارگران؟ شما خودت مثال نقضی برادر!
*  روحانی گفته اگر از فلان و بهمان ناراضی هستید راهش فقط صندوق رای و انتخابات است، اما نفرمودن که با کدام شعبده، از آن سبد رای حضرتشان، بیانات گهربار امثال وزیر آموزش پرورش و رییس دفترشان و باقی حضرات در میاید. شما که صندوق رای را هم بی‌اعتبار کردید، لااقل طلبکار نباشید!
*  روحانی از آب گل آلود هم ماهی میگیرد. روحانی گفته اگر احساس می‌کنید در بعضی از موارد حق خانمها در نظر گرفته نمی‌شود بهترین راهش شرکت در انتخابات است. یعنی حتی لازم ندیده درگذشت دختر_آبی رو تسلیت بگه اما از این داستان... داره سو استفاده انتخاباتی میکنه.
* وعده‌های روحانی:
دلار ارزان 
رونق اقتصادی
عدم نیازبه یارانه
رفع کلیه ی تحریم ها
نبود حتی یک کارتن خواب
رفع سایه شوم جنگ از سر کشور
چرخش چرخ کارخانه ها و سانتریفیوژها
مسکن اجتماعی، مسکن امید، مسکن کم متراژ
لامصب اقلا یکیش رو عمل میکردی طرفدارات جورت رو با دروغ نکشن!
* فکر میکنم منظور روحانی از حل مشکلات زنان و کارگران با انتخابات رای دادن به احمدی_نژاد باشد!
که اگر غیر از این باشد قطعا دچار زوال عقل شده است یا باز از آن شوخی های بی نمک مخصوص به خودش را به زبان آورده.
* تیتر امروز روزنامه ایران: روحانی: غصه جدید بر مردم وارد نشود.
دارد به زبان بی‌زبانی می‌گوید ما خودمان به اندازه کافی بر مردم غصه وارد کرده‌ایم و راست می‌گوید! دمت گرم آقای رئیس‌جمهوری و روزنامه دولت که این‌قدر فکر مردم هستید!
* واعظی رییس دفتر روحانی گفته: "با فضای فعلی، حضور زنان در ورزشگاه به صلاح نیست!!". اولا که کی گفته صلاح مردم رو شما تعیین می‌کنین؟ دوما فضای فعلی مثل این می‌مونه که بگیم رانندگی در ایران خوب نیست پس کسی حق نداره بیاد توو خیابون!
این صحبت‌ها رو یادتون باشه تا انتخابات :)
*  روحانی: زنان و کارگران اگر "احساس می‌کنند" حقوق‌شان مراعات نمی‌شود، راه اصلی برای کسب حق انتخابات است.
عجب! اونوقت شما و مجلس الان دقیقا برای چی انتخاب شدین!؟
* فی‌الواقع خودش می‌گوید اگر دنبال حقوق‌تان هستید چرا به امثال ما، روحانی و عارف رأی دادید! ما که عرضه دفاع از حقوق کسی را نداریم!

۱۳۹۸/۰۶/۲۱ ۱۷:۵۹
اینقدر این حرفی که زده خنده دار است که حد نداره
از یک طرف میگوید من اختیاری ندارم
از یک طرف می گوید رای دهید!
جوک هم اینقدر خنده ندارد
نمیدونم کسی بهش میگه که حرفات خنده داره یا نه (364605)
محمد
Europe
۱۳۹۸/۰۶/۲۱ ۱۹:۵۱
مقصر ما مردم هستیم چون زیادی به این مسئولین رو داده ایم چه اصلاح طلب باشد و چه اصولگرا و چه دولت ! تا کی باید گولشان را بخوریم .... (364608)
۱۳۹۸/۰۶/۲۱ ۲۰:۰۴
واقعا خیلی رو میخواد که بیای بگی دوباره انتخاب کنید . چند بار باید انتخاب کرد ؟دور تسلسل (364610)
۱۳۹۸/۰۶/۲۱ ۲۰:۵۶
اقای روحانی هیچ کاری برای طبقه ضعیف انجام نداد اکثر جوانان هم بعلت بی عدالتی کشور را ترک کردن فوقلیسانس ایران کار گری میکرد (364611)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۶/۲۲ ۰۱:۴۵
آقای رییس جمهور محترم به اتفاق اعضای دولت که رأی مردم را هم داشتند چه کاری برای مردم کردند؟ که اگر نبودند بلکه بهتر بود حالا کسان دیگر می خواهند چه گل خیری به سر مردم بزنند.رییس جمهور باید شجاع و مردمی باشد تا بتواند برای مردم کاری بکند. (364617)
۱۳۹۸/۰۶/۲۲ ۱۲:۲۹
روحانی آش بی نمک و شوری بود که شما اصلاحطلبان بر سفره مردم گذاشتید (364620)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۶/۲۲ ۱۶:۱۵
من از زمانی که به سن رای دادن رسیدم در همه انتخابات شرکت کردم ولی حقیقتا الان دیگر نا امید شده ام و احساس میکنم رای من هیچ تغییری قرار نییت در شرایط زندگی من و جامعه ایجاد کند ، بعد از رای دادن دیگر هیچکس صدایت را نه اینکه نمیشنود حقیقتا نمیخواهد که بشنود . چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانب (364623)
۱۳۹۸/۰۶/۲۲ ۲۰:۱۳
مردم ما تشنه یک خبر خوبند. فقط یکی. دارید؟ (364625)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸/۰۶/۲۲ ۲۲:۴۴
بهتره واعظی خفه شه (364627)