به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۲۴ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : ۱۸۷۶۹۸

دفاع روزنامه جوان از شهردارانقلابی و بسیجی تهران

پیروز حناچی
پیروز حناچی
 گروه جامعه: روزنامه جوان (نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) در گزارشی نوشت: در یکی دو هفته گذشته، یکی از موضوعاتی که اتفاقا از همین دغدغه‌مندی شهروندان عزیز تهرانی و دلسوزان انقلاب حکایت می‌کرد، واکنش به موضوع عدم درج عنوان مقدس «شهید» در برخی معابر پایتخت بود.

شهرداری تهران به منظور پاسخ به مطالبه برحق شهروندان دغدغه‌مند تهرانی و اهمیت ویژه موضوع، بلافاصله در گام اول به همه شهرداران مناطق ابلاغ کرد تا به صورت مویرگی تمامی محلات را مورد پایش قرار دهند تا موارد مشابه احصا و واژه قدسی «شهید» به آن اسامی افزوده شود. همچنین طی اطلاعیه‌ای از شهروندان فهیم پایتخت درخواست شد تا گزارش هرگونه مغایرت در درج عنوان مقدس «شهید» در تابلو‌های نامگذاری معابر سطح شهر را اعلام کنند. این اطلاعیه با آیه شریف «وَ لَا تحَسبنَ‌َّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتَا بَلْ أَحْیاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یرْزَقُون» آغاز و بر سه موضوع تأکید داشت؛ اول، تابلو‌های گزارش شده مربوط به سال‌ها قبل است. دوم، شهروندان با مشاهده اندک مغایرتی در خصوص عناوین معابر مزین به نام شهدای والامقام سریعاً از طریق سامانه ۱۳۷ موضوع را اطلاع‌رسانی کنند و سوم، همین اشتباهات اندک هم سریعاً اصلاح خواهد شد.با وجود ورود شهرداری تهران و پاسخگویی درباره این موضوع، متأسفانه شاهد تداوم برخی بداخلاقی‌ها در فضای مجازی هستیم که هدف غایی آن‌ها نه تبرک خیابان‌ها به نام شهدا بلکه تسویه حساب‌هایی با اغراض مشخصی است که متأسفانه برای تحقق آن حتی از نام «شهدا»‌ی والامقام دوران دفاع مقدس هم مایه می‌گذارند.
حال، ذکر چند نکته در این زمینه ضروری است:
اول: عدم درج کلمه «شهید» مربوط به تعداد بسیار محدودی از تابلو‌های پرچمی شهر تهران بود. در هر خیابان چهار الی پنج تابلو و در کوچه‌ها در ابتدا و انتهای معبر، تابلوی اسامی نصب شده است؛ تابلو‌های پرچمی که هدایت‌گر هستند معمولاً با نام اختصار نوشته می‌شوند تا رانندگان بتوانند در حین تردد معبر مورد نظر خود را پیدا کنند. در منطقه یک حدود ۵۰۰ معبر وجود دارد که جمعاً روی سه الی چهار تابلوی پرچمی کلمه «شهید» حذف شده بود، اما دقت داشته باشید که این تابلو‌ها توسط شرکتی که حالا دیگر با شهرداری قرار‌داد ندارد تولید شده و مربوط به چند سال پیش است که در آن زمان نظارت کافی در مورد این‌که کلمه «شهید» درج شده انجام نگرفته است.
دوم: شهرداری تهران در طول سال، برنامه‌های عملیاتی ویژه‌ای در راستای ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و مقاومت و همچنین برنامه ریزی در جهت حفظ یاد، نام و خاطره شهدای گرانقدر و اسوه‌های ایثار دارد. در دوره جدید مدیریت شهری نیز، نه تنها برنامه‌های ثابت پیشین به قوت خود باقی است که با توجه به اهداف، سیاست‌ها و خطوط کلی برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت، اهتمام ویژه‌ای برای اینکه بتوانیم اندکی دینمان را به اسوه‌های ایثار ادا کنیم، صورت گرفته است.
سوم: آهسته آهسته به ایام اربعین سرور و سالار شهیدان نزدیک می‌شویم؛ شهرداری تهران، علاوه بر استقرار نیرو در مرز‌های چهارگانه و خدمات رسانی به زائران عزیز، در طول مسیر و همچنین شهر‌های مقدس نجف، کربلا و کوفه، با تمام توان مانند دوره‌های پیشین مستقر خواهد بود و خدمت به زائران را وظیفه ذاتی خود می‌داند. نظافت و پاکسازی فضای عمومی، راه‌اندازی و تأمین سرویس‌های بهداشتی، حضور اکیپ‌های سازمان آتش نشانی و... بخشی از خدمات شهرداری تهران در ایام اربعین حسینی (ع) است و جای تعجب دارد که برخی با چشم بستن بر این اقدامات و در این ایام شریف، همچنان به جد تلاش می‌کنند به مدیریت شهری برچسب بزنند؛ «آفتاب آمد دلیل آفتاب.»
چهارم: آن‌هایی که این روز‌ها با دامن زدن به تابلو‌های نامگذاری معابر سطح شهر، تیغ انتقاد‌ها را به سمت شهردار پایتخت نشانه رفته‌اند، کافی است مروری گذرا بر زندگی شهردار انقلابی و بسیجی تهران داشته باشند و به سابقه حضور او در جبهه‌ها نگاهی بیندازند تا دریابند مدیریت شهری به چه کسی سپرده شده است. شهردار تهران همچنان همان بسیجی رزمنده‌ای است که در طول سال در برنامه‌های آیینی مشارکت پررنگ دارد و کارنامه اقدامات او بازتاب فعالیت‌های اوست.
پنجم: به نظر می‌رسد تداوم بداخلاقی‌ها در فضای مجازی، به رغم اطلاعیه شهرداری تهران و آمادگی مدیریت شهری برای اصلاح تابلو‌ها در کوتاه‌ترین زمان، به محلی برای سوء‌استفاده سیاسی تبدیل شده است و متأسفانه در این زمینه عده‌ای از نام مقدس شهیدان برای تحقق اهداف‌شان بهره می‌گیرند.

شهردار تهران تحت عمل جراحی قرار گرفت
پیروز حناچی، شهردار تهران جهت عمل جراحی در یکی از بیمارستان‌ها تهران قرار گرفت.
پیروز حناچی شهردار تهران روز گذشته برای عمل جراحی دیسک کمر در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شد.
به گفته پزشکان، شهردار تهران به‌مدت یک هفته باید استراحت مطلق داشته باشد.