به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۲۸ ساعت ۱۹:۰۷
کد مطلب : ۱۹۰۴۱۸

دولت انگلیس: برگزیت ۳۱ اکتبر اتفاق می‌افتد

گروه بین الملل: دولت انگلیس امروز (یکشنبه) اعلام کرد، با وجود اینکه نخست وزیر انگلیس از سوی مخالفانش مجبور شد نامه تاخیر بریگزیت را بدون امضا به اتحادیه اروپا ارسال کند، این روند ۳۱ اکتبر (۹ آبان) صورت می‌گیرد.
دولت انگلیس: برگزیت ۳۱ اکتبر اتفاق می‌افتد
روند بریگزیت در یک هفته گذشته به دلیل چالش‌های پیش آمده بین احتمال خروج در ۳۱ اکتبر با توافقی که بوریس جانسون، نخست وزیر روز پنجشنبه ارائه کرد و درخواست تاخیر در روز شنبه به یک گرداب شبیه شده است.شکست جانسون در پارلمان انگلیس بر سر ترتیب تایید توافقش باعث شد تا وی با قانونی تصویب شده از سوی مخالفانش که خواستار تاخیر تا ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ هستند، روبرو شود.مایکل گوو، مدیر تدارکات برای بریگزیت بدون توافق گفت: ما ۳۱ اکتبر از اتحادیه اروپا خارج می‌شویم. ما تمام شرایط را داریم و می‌توانیم این کار را انجام دهیم. نامه به این دلیل ارسال شد که پارلمان ملزم کرد آن را بفرستیم. اما پارلمان نمی‌تواند نظر نخست وزیر، سیاست‌های دولت یا تصمیم آن را تغییر دهد.

این در حالیست که براساس اعلام یک منبع وابسته به دولت انگلیس، بوریس جانسون یک نامه امضا نشده به اتحادیه اروپا فرستاده و در آن درخواست به تعویق انداختن برگزیت را مطرح کرده اما در نامه‌ امضا شده دیگری همراه با آن، گفته خواستار چنین تعویقی نیست.نامه اول نخست وزیر انگلیس به دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا، خواستار به تعویق انداختن فرآیند بریگزیت می‌شود. او بر اساس قانون موسوم به "بن" که ماه پیش در پارلمان تصویب شد موظف به این کار است.نسخه اصلی و نسخه الکترونیکی (ایمیل) این نامه از سوی تیم بارو، نماینده انگلیس در بروکسل، منتقل شد.جانسون علاوه بر این نامه دو سند دیگر تحویل اتحادیه اروپا داده است.سند اول یاداشتی از سوی بارو است که توضیح می‌دهد نامه به معنی اطاعت از قانونی است که مورد توافق پارلمان بریتانیا قرار گرفت اما نامه دوم از طرف جانسون، که این بار امضا شده، توضیح می دهد که به عقیده او تاخیر در اجرای بریگزیت غلط است.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: برگزیت