به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۳۰ ساعت ۰۱:۵۱
کد مطلب : ۱۹۰۵۲۵
شعاری متفاوت با بقیه؛

چرا نوشته روی پیراهن بازیکن پرسپولیس خبرساز شد؟

گروه ورزشی: نوشته روی پیراهن بازیکن ملی‌پوش تیم فوتبال پرسپولیس پس از گلزنی در دیدار برابر پیکان بازتاب زیادی در رسانه‌ها و فضای مجازی داشت.
چرا نوشته روی پیراهن بازیکن پرسپولیس خبرساز شد؟
به گزارش مهر، بازیکنان فوتبال و بسیاری از رشته های ورزشی از حضور در رویدادها و تورنمنت های داخلی و خارجی به عنوان فرصتی برای نمایش شادی خود پس از کسب موفقیت استفاده می کنند و در بسیاری موارد پرچم یک کشور به عنوان نماد این شادی روی دست ورزشکاران به اهتزاز در می آید.
در این میان اما فوتبالیست ها شرایط متفاوتی دارند و بر روی پیراهن هایی که زیر پیراهن خود می پوشند شعارها و یا تصاویری را حک می کنند تا پس از گلزنی به نمایش بگذارند و یک پیام را به مخاطبان انتقال دهند. 
براساس قوانین بین المللی فوتبال هیچ بازیکنی حق ندارد که بر روی پیراهنش شعارهای نژادپرستانه، سیاسی و مذهبی حک کند و در صورت این اقدام با جریمه نقدی مواجه خواهد شد اما فوتبال باشگاهی ایران شرایط متفاوتی دارد و بسیاری از بازیکنان با نمایش شعارهای مذهبی و چاپ تصاویر مختلف پیام‌های فرهنگی را به تماشاگران می رسانند.
شعاری که برای روی پیراهن مهدی ترابی بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس پس از گلزنی برابر پیکان نوشته شده و به نمایش درآمد، بازتاب زیادی در رسانه ها و فضای مجازی داشته است. 

مهدی ترابی بازیکن پرسپولیس و تیم ملی فوتبال ایران است که پیش از این نیز بر روی پیراهن خود شعار «منم گدای فاطمه(س)» را به نمایش درآورده بود. با این حال از شعاری که او پس از گلزنی به پیکان به نمایش گذاشت برداشت های مختلفی صورت گرفته است.

پیش از او بازیکنان دیگری نیز شعارهایی را بر روی پیراهن های خود به نمایش گذاشته بودند که اکثر آنها جملات مذهبی و اعتقادی بود و به عنوان یک اقدام فرهنگی از آن یاد می شد.

مهدی رجب زاده بازیکن پیشین تیم های فوتبال فجرسپاسی و ذوب آهن که یکی از بازیکنان بااخلاق فوتبال ایران است پس از هر بار گلزنی شعاری را به نمایش می گذاشت که محتوای مذهبی داشت. او در تمام سالهایی که فوتبال بازی می کرد این عادت را به همراه داشت.

فرشید طالبی بازیکن پیشین تیم های فوتبال فجرسپاسی، ذوب آهن، سپاهان و تراکتورسازی دیگر فوتبالیستی است که روی پیراهنش جمله مذهبی به نمایش گذاشت. طالبی مداح بود و در جمع بازیکنان با اخلاق فوتبال ایران قرار می گیرد.

هادی نوروزی بازیکن و کاپیتان فقید تیم فوتبال پرسپولیس نیز که یکی از مردان کم حاشیه و با اخلاق فوتبال ایران بود پس از گلزنی با پیراهن این تیم نمایشی با محتوای مذهبی داشت.

محمدرضا خلعتبری که در حال حاضر بازیکن تیم فوتبال ذوب آهن است و سالها در تیم های مختلف بازی می کرد هم پس از گلزنی روی پیراهنش شعار مذهبی به نمایش گذاشت.

برخی بازیکنان پرسپولیس در سالهای اخیر تصاویری از شهدای مدافع حرم را به نمایش گذاشتند. مهدی طارمی و علی علیپور به همراه سیدجلال حسینی کاپیتان سرخپوشان از جمله این بازیکنان هستند.

در این میان علی علیپور مهاجم پرسپولیس که دو بار عنوان بهترین گلزن لیگ برتر را به خود اختصاص داده است به دلیل گل های زیادی که می زد و فرصت های شادی زیادی که داشت، شعارها و تصاویر بیشتری را نسبت به سایر بازیکنان به نمایش گذاشت. 

برخی بازیکنان  دیگر نیز پس از گلزنی تصاویری از شهدا، پدر، دوستان و ... را به نمایش گذاشتند. برخی نیز با نوشتن جملاتی بر روی پیراهن های خود سعی در انتقال پیامی به مخاطبان و تماشاگران داشتند. از جمله، وریا غفوری کاپیتان استقلال تهران که دو ماه پیش برای حمایت او از سحر خدایاری (دختر آبی)، با نوشته‌ای به یاد او وارد زمین شد یا مچ‌بند سبز 5 بازیکن تیم ملی فوتبال ایران - مهدی مهدوی‌کیا، علی کریمی، مسعود شجاعی، جواد نکونام، محمد نصرتی- در جریانِ مسابقاتِ مقدماتیِ جامِ جهانیِ ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی همزمان با اعتراضات سال 88 (جنبش سبز)