به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۴۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۸/۰۱ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب : ۱۹۰۶۵۷

چرا محسن چاوشی کنسرت برگزار نمی‌کند؟

گروه فرهنگ و هنر: هادی حسینی از دلایل کنسرت برگزار نکردن محسن چاوشی گفت.
چرا محسن چاوشی کنسرت برگزار نمی‌کند؟
همیشه پر حاشیه است. با وجود این که حاشیه‌های زیادی اطرافش وجود دارد و حضوری در رسانه‌ها ندارد، اما رسانه‌ها دائم از او صحبت می‌کنند. نزدیک به دو دهه است که در موسیقی پاپ فعالیت دارد و کار‌هایی کرده که کمتر کسی سراغش می‌رود. ریسک بزرگی کرد سبکش را در اوج شهرتش تغییر داد و وارد دنیای دیگری شد. سراغ اشعار مولوی، سعدی و حافظ رفت و سردمدار سبکی نوین در موسیقی شد«امیر بی گزند» نمونه پرطرفدار از این سبک است. حالا محسن چاوشی خواننده آلبوم‌‎های «ابراهیم»، «من خودِ آن سیزدهم»، «پرچم سفید»، «امیر بی گزند»، در آستانه انتشار جدیدترین آلبومش با نام «بی نام» است. این آلبوم سومین همکاری اش با هادی حسینی (تهیه کننده) است.کسی که توانسته با حواشی این خواننده سازگار شود و تا امروز همکاری خود را حفظ کند.درباره حواشی آلبوم «بی نام» و همکاری با چاوشی، با هادی حسینی تهیه کننده این آلبوم گفت و گو کردیم. در ادامه می‌توانید این گفت و گو را مشاهده کنید.

قبلاً در حوزه موسیقی فعالیت نمی‌کردم. از طریق دوستی که در حوزه موسیقی فعال بود، چند کار به من پیشنهاد شد. مشغول بررسی این کار‌ها بودم. یک روز همین دوستم به دفترم آمد و گفت که محسن چاوشی می‌خواهد کنسرت برگزار کند. من با تعجب گفتم جدی؟ گفت: «آره؛ برو و اگر می‌توانی تو این کار را انجام بده». بلافاصله به یکی از دوستانم گفتم، پرس و جو کند که چه كسی با چاوشی ارتباط دارد و می تواند جلسه‌ای برای اين موضوع ترتيب دهد.

پس قرار بود برای برگزاری کنسرت با هم همکاری کنید؛ چه شد که ماجرا به هم خورد؟
از طریق دوستم با محسن چاوشی جلسه‌ای برگزار کردیم که راجع به کنسرت صحبت کنیم. در آن جلسه محسن گفت، فعلاً برنامه برای برگزاری کنسرت ندارد، ولی اگر می‌خواهید برای انتشار آلبوم با هم قرارداد ببندیم. من هم از خدا خواسته پیشنهاد را فوری قبول کردم. قرارداد امضا شد و آلبوم «امیر بی گزند» به اولین همکاری ما تبدیل شد. از آنجا همکاری ما ادامه پیدا کرد تا به امروز.نکته دیگر سختی کار با محسن چاوشی است. او کنسرت نمی‌گذارد و به همین دلیل، کار کردن با او سود چندانی ندارد؛ چراکه بسیاری از تهیه کنندگانِ خواننده‌ها از طریق اجرای صحنه درآمد کسب می‌کنند. از طرفی محسن چاوشی، خواننده کم حاشیه‌ای نیست. برای اخذ مجوز او معمولا با مشکلات فراوانی مواجه می‌شود. کار کردن با محسن چاوشی سخت نیست؟

صد درصد می‌ارزید که با ایشان کار کنم. سختی برای کاری است که ارزش دارد. هر چه کار سخت‌تر باشد، بهتر و ارزشمندتر خواهد بود.
شما فقط دنبال کار بودید یا برآورد مالی هم برایتان مهم بود؟
هر کسی بگوید من از پول بدم می‌آید، دروغ گفته است. به هر حال درآمد زایی جنبه شیرینی از کار تهیه کنندگی است. اگر از این قضیه منفعت مالی هم به دست آمد، اتفاق خوبی است؛ اما از اول همکاری با چاوشی دنبال چنین موضوعی نبودم. برای بحث مالی با او قرارداد نبستم. به دلیل علاقه‌ای که به محسن داشتم، با او همکاری کردم. از کسانی که در حوزه موسیقی کار می‌کنند، بپرسید، انتشار آلبوم درآمدزایی دارد یا نه؛ همه می‌گویند آلبوم درآمد آن چنانی ندارد.مخصوصاً الان و با این وضعیت کپی رایت در کشور، انتشار آلبوم، بستر پر سودی نیست و نمی‌توانید انتظار دریافت عدد عجیب و غریبی داشته باشید. همه درآمد همکاری ام با چاوشی، از راه فروش آلبوم است.محسن دوست دارد کنسرت برگزار کند، اما الان را زمان مناسبی برای این کار نمی‌بیند. او به هیچ وجه مشکلی با برگزاری اجرای زنده ندارد.

نگفته است که چه زمانی کنسرت برگزار می‌کند؟
هنوز در این خصوص صحبت نکردیم. باید خود محسن تصمیم بگیرد. البته باید به این نکته هم توجه کرد که برگزاری کنسرت یکسری محاسن دارد و یکسری معایب؛ معمولاً کسانی که درگیر برگزاری کنسرت می‌شوند، تمرکزشان روی تولید کم می‌شود. محسن نمی‌خواهد از فضای تولید دور شود و فقط روی برگزاری کنسرت تمرکز کند. او بار‌ها گفته که هر زمانی احساس کند فرصت مناسبی برای برگزاری کنسرت دارد، شروع به این کار می‌کند و گاردی هم برای این قضیه ندارد. آن طور که پیش از این شنیدم، اولین درخواست محسن چاوشی از ارشاد در اوایل فعالیتش، درخواست اجرای کنسرت بوده، نه آلبوم.از تجربه شخصی دوستی با محسن چاوشی بگویید. او چه ویژگی اخلاقی دارد که باعث شد، همکاری را با چاوشی ادامه دهید.محسن ویژگی خوب زیاد دارد. شاید اینجا مجالی برای بیان همه این‌ها نباشد. محسن دوست خوبی است. خیلی خاکی است؛ کسی نیست که بگوید من جایگاه بالایی دارم و به دلیل جایگاهش رفتارش تغییر کند. با همه خیلی خاکی و بدون غرور برخورد می‌کند.فکر می‌کنم بعد از ماه صفر و با فرارسیدن ماه ربیع بتوانیم آلبوم را منتشر کنیم. به محض صدور مجوز وزارت ارشاد زمان دقیق انتشار آلبوم را اعلام خواهم کرد. قطعاً انتشار این اثر با شیوه‌ انتشار آلبوم «ابراهیم» متفاوت خواهد بود. برای این آلبوم نسخه فیزیکی و دیجیتالی منتشر می‌شود. هنوز با شرکت فروش قراردادی نبستم. با چند سامانه فروش آنلاین وارد مذاکره شدیم، اما هنوز قراردادی را نهایی نکردیم.

هواداران محسن چاوشی که به چاوشیست معروف شده اند، خیلی نگران انتشار آلبوم بودند. چه صحبتی با آن‌ها دارید؟
باید از هواداران تشکر کنم. آن‌ها نیروی محرکه ما هستند که پیگیری بیشتری در کار کنیم و تمام تلاشمان را برای پیش روی اثر بگذاریم. اشتیاقی که هواداران برای شنیدن آثار چاوشی دارند، توانمان را دو چندان می‌کنند. من یک عذرخواهی به هواداران بدهکارم؛ چراکه زودتر از گرفتن مجوز آلبوم تاریخ انتشار را اعلام کردم. با این کار هواداران محسن انتظار داشتند، در بهار ۹۸ کار منتشر شود. فکر نمی‌کردم در این مسیر به مشکل بخوریم، اما برخی ایرادات شورای شعر در دفتر موسیقی و همچنین فرارسیدن محرم و صفر برنامه‌ها را کمی عقب انداخت. به هر حال باید از هواداران تشکر کنم که همیشه پشتیبان ما بودند.
مرجع : باشگاه خبرنگاران جوان
برچسب ها: محسن چاووشی