به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۲۶ ساعت ۱۹:۳۵
کد مطلب : ۱۹۵۸۵۰
رئیس هیئت مدیره هلدینگ HNT خبر داد:

تامین هگزان پتروشیمی‌های کشور با دانش ایرانی

گروه اقتصادی: رئیس هیئت مدیره هلدینگ HNT از راه‌اندازی واحد ۴۰ هزارتنی هگزان، ۱۰ هزار تنی پنتان و ۷ هزار تنی هپتان برای پتروشیمی‌های کشور با دانش ایرانی در سال آینده خبر داد.
تامین هگزان پتروشیمی‌های کشور با دانش ایرانی
جلیل سبحانی روز سه‌شنبه، ۲۴ دیماه، در آیین بهره‌برداری از فاز دوم پتروشیمی تخت جمشید تأکید کرد: این طرح با توانمندی متخصصان جوان شرکت دانش‌بنیان هلدینگ HNT انجام شده است.وی با اشاره به اینکه مدیر فروش این مجتمع گفته است محصولات این طرح برای سه ماه آینده پیش‌فروش شده است، افزود: همه کارخانه‌های لاستیک‌سازی کشور با افتتاح این طرح به‌طور کامل با محصول باکیفیت و بهترین قیمت پوشش داده می‌شوند.

رئیس هیئت مدیره هلدینگ HNT با اشاره به ۹ قرارداد کاتالیستی با شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی اظهار کرد: این کاتالیست‌ها هم‌اکنون به تولید رسیده و آماده تحویل به مجموعه پالایشگاهی و پتروشیمی کشور است؛ کاتالیست‌های اتیلن اکساید، پلیمری، بنزین‌سازی و گازوئیل‌سازی از جمله آنهاست.سبحانی از تولیدی شدن واحد ۱۰ هزارتنی کک سوزنی به‌منظور رفع مشکل اصلی صنعت فولاد تا پایان تابستان با همکاری صندوق بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت خبر داد و گفت: سال آینده واحد ۴۰ هزارتنی هگزان، ۱۰ هزار تنی پنتان و ۷ هزار تنی هپتان برای واحدهای پلیمری به بهره‌برداری می‌رسد که تمامی این امور با دانش ایرانی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این مجموعه از دو سال پیش کار روی سوخت کم گوگرد برای کشتی‌ها را با همکاری صندوق بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت آغاز کرده و به دانش فنی آن دست یافته است، تصریح کرد: این واحد با ظرفیت سالانه ۵۰۰ هزار تن در بوشهر برقرار شده است که امیدواریم امسال به پایان برسد. این واحد قابلیت افزایش تولید تا یک میلیون تن در سال را نیز دارد و نیاز کامل کشور را پوشش خواهد داد.فاز دوم پتروشیمی تخت جمشید روز سه‌شنبه (۲۴ دی‌ماه) با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری و بهزاد محمدی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی به بهره‌برداری رسید. هدف از طراحی و ساخت این طرح توسط شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی زیرمجموعه هلدینگ HNT تولید سالانه ۵۵ هزار تن «پلی بوتادین رابر»، ۲۰ هزار تن لاتکس، ۵ هزار تن «اس‌تی‌پی» و ۱۸ هزار تن «پلی بوتادین رابر» گرید Hips است. تولید پتروشیمی تخت جمشید در صنایع تکمیلی پتروشیمی به‌ویژه برای تأمین مواد اولیه صنایع تایر و لاستیک‌ استفاده می‌شود.
مرجع : شانا