به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۲۷ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب : ۱۹۵۸۵۶

برف و باران کشور را فرا می‌گیرد

گروه جامعه: سازمان هواشناسی از بارش برف و باران طی امروز تا روز سه شنبه آینده در اکثر مناطق کشور خبر داد. امروز، فردا و روز یکشنبه نیز برای تهران بارش برف و باران پیش بینی شده است.
برف و باران کشور را فرا می‌گیرد
براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی سازمان هواشناسی امروز با تقویت سامانه بارشی در شمالغرب و غرب کشور برای این مناطق و از اواخر وقت ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود، ضمن این‌که در سواحل غربی دریای خزر نیز شاهد بارش پراکنده خواهیم بود.فردا بارش در نوار غربی، سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، بخش‌هایی از مرکز و جنوب کشور ادامه خواهد داشت که شدت آن در غرب و جنوب غرب خواهد بود. بارش در مناطق جنوبی گاهی با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید همراه است.روز یکشنبه به‌جز استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان در اکثر مناطق کشور ابرناکی و بارش پیش‌بینی‌شده که در مناطق سردسیر و مرتفع بارش به صورت برف و در مناطق جنوبی گاهی با رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید همراه خواهد بود.

روز دوشنبه برای نوار شمالی کشور، بخش‌هایی از غرب و جنوب شرق بارش باران و برف و برای مناطقی از مرکز کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. سامانه بارشی روز سه‌شنبه در سواحل دریای خزر، غرب، بخش‌هایی از مرکز، جنوب غرب و شمال شرق فعالیت خواهد داشت.بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از فردا تا اواخر هفته آینده بانفوذ هوای سرد به نیمه شمالی کشور و ماندگاری آن شاهد کاهش نسبی دما در این مناطق خواهیم بود. طی دو روز آینده در شرق، جنوب شرق، غرب و جنوب غرب کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. اواخر وقت فردا شنبه و طی روز یکشنبه غرب دریای خزر و روز شنبه شمال خلیج‌فارس مواج خواهد بود.

 امروز آسمان تهران نیمه ابری، وزش باد 9 تا 15 کیلومتری در جهت جنوب شرقی با احتمال بارش 60 درصدی پیش‌بینی شده است. فردا تهران آسمان نیمه‌ابری با احتمال بارش 40 درصدی،‌ روز یکشنبه بارش برف و باران و روز دوشنبه آینده آفتابی تا قسمتی ابری در برخی مناطق با احتمال بارش 57 درصدی پیش بینی شده است.
مرجع : تسنیم
برچسب ها: بارش برف