به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ساعت ۱۶:۲۶
کد مطلب : ۱۹۶۵۰

درخواست تأخیر تحریم‌ها تا ابد نیست

گروه سياسي: سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که واشنگتن خواستار تأخیر در اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران تا زمان نامعلوم نیست.
درخواست تأخیر تحریم‌ها تا ابد نیست

 جی کارنی گفت: کسی پیشنهاد تاخیر نامعلوم برای تحریم‌های جدید را نداده است، زیرا ممکن است در این پروسه به جایی برسیم که تحریم‌های اضافی لازم و حتی مفید باشند. کارنی در پاسخ به پرسش خبرنگاران مدعی شد: جایی که ما به آن رسیده‌ایم، نتیجه تغییر نظر ایران نیست؛ جایی که ما به آن رسیده‌ایم نتیجه‌ این است که رژیم تحریم‌ها که رئیس‌جمهور (اوباما) سرسختانه دنبال کرد و بخش اعظم کشورهای جهان را با آن همراه کرد موفقیت‌آمیز بوده است.
سخنگوی کاخ سفید در ادامه گفت: بنابراین رژیمی که برقرار است و فشار دیپلماتیکی که وجود دارد، برای پیشرفتی که به آن دست یافته‌ایم و فرصتی که داریم لازم و اساسی است.کارنی در ادامه با اشاره به مذاکرات ایران با کشورهای عضو گروه 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان) گفت که پنجره (مذاکرات) تا ابد باز نیست و ما منتظریم ببینیم می‌توانیم به پیشرفتی دست یابیم یا خیر.وی افزود: ما می‌خواهیم مطمئن شویم که این مذاکرات بهترین فرصت برای کسب پیشرفت واقعی را حاصل می‌کنند، زیرا همانطور که بارها گفته‌ایم بهترین راه برای اطمینان از اینکه ایران به سلاح هسته‌یی دست نمی‌یابد از طریق یک توافق مذاکراتی و قابل راستی‌آزمایی با ایران است. کارنی در ادامه گفت: ما باید این پتانسیل را بررسی کنیم و این کاری است که اکنون انجام می‌دهیم. اما ما همیشه پیش از حرکت به جلو با کنگره گفت‌وگو و مشورت می‌کنیم. آنها به عنوان یک شریک در اقداماتی که ما اتخاذ کرده‌ایم بسیار کمک حالمان بودند.

عدم فشار به کنگره آمریکا برای تحریم علیه ایران
رهبران چهار سازمان یهودی مهم به دولت آمریکا قول دادند که به مدت 60 روز از هرگونه تلاش عمومی برای متقاعد کردن کنگره به تقویت تحریم‌ها علیه ایران خودداری کنند.  این قول در نشست نسبتاً پرتنشی داده شد که اخیراً در کاخ سفید بین یک گروه از مقامات عالیرتبه دولت آمریکا به رهبری سوزان رایس، مشاور امنیت ملی این کشور و سران چهار سازمان یهودی با نفوذ یعنی آی پک، کمیته یهودیان آمریکا، لیگ ضد افترا و کنفرانس روسای سازمان‌های یهودی مهم برگزار شد.  منابع آشنا با این جلسه گفتند که سران این چهار سازمان یهودی پس از شنیدن اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه دولت آمریکا قصد لغو تحریم‌ها یا رفع انسداد دارایی‌هایی ایران را در بانک‌های جهان ندارد، با یک مهلت محدود موافقت کردند.

دولت آمریکا بر این عقیده است که اعمال تحریم‌های جدید در زمانی که دور جدید مذاکرات ایران با گروه 1+5 ادامه دارد می‌تواند نتیجه منفی به همراه داشته باشد. اگرچه کاخ سفید از تائید این اتفاق یا جزئیات دیگر مربوط به این جلسه خودداری کرد، منابع آگاه گفتند که دولت آمریکا معتقد است علاوه بر چین و روسیه، چندین کشور اروپای غربی ممکن است از تقویت یکجانبه تحریم‌ها علیه ایران به عنوان بهانه‌ای برای اعمال تحریم‌های مستقل خود علیه تهران استفاده کنند.
دو طرف موافقت کردند که یک جلسه مشورتی را در یک ماه آینده برگزار کنند و مجدداً در عرض دو ماه در پایان مهلت 60 روزه، تشکیل جلسه بدهند. انتظار می‌رود تا آن زمان حداقل دو دور مذاکره با ایران برگزار شود. منابع یهودی تاکید کردند که تعهدی به خودداری از حمایت از تحریم‌های جدید در تعاملات خصوصی‌شان با قانون‌گذاران آمریکایی نکرده‌اند.

تاكيد بر حل مسالمت‌آمیز موضوع هسته‌یی
وزیر دفاع آمریکا بر تلاش برای یافتن راه‌هایی جهت حل مسالمت‌آمیز موضوع هسته‌یی ایران تاکید کرد.  چاک هیگل  با متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم مدعی شد: ما کاملاً از حقایق خاورمیانه آگاهیم. ایران حامی تروریسم و مسئول گسترش نفرت و افراط گرایی در کل منطقه است، ولی سیاست خارجی یک بازی با جمع صفر نیست. اگر بتوانیم راه‌هایی برای حل صلح‌آمیز مناقشات پیدا کنیم، عاقلانه است که آنها را بررسی کنیم.
 وزیر دفاع آمریکا در ادامه گفت:‌ تعامل، حکم دلجویی یا محدود کردن را ندارد. ما معنی این دو کلمه را می‌دانیم. می‌دانیم که به کجا ختم می‌شوند و آنها را دنبال نخواهیم کرد. همانطور که رئیس‌جمهور اوباما تکرار کرده است، کلمات به تنهایی کافی نیستند و اقدامات باید در پس آنها بیایند.

 


kave
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۱۷:۲۵
جواب شعار مرگ بر آمریکاست دیگه (159810)
فرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۱۹:۴۱
اخرش هم این تندرو ها به خواسته هاشون میرسن و این مردم هستند که دوباره باید له بشن (159963)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۲۰:۵۶
خدایا ما جوونهای این مملکت که نه پارتی داریم و نه سرمایه!!!خیلی گرفتاریم!!خیلی دلشکسته و خسته ایم!!!اینقدر بی عدالتی و سختی حق ما نیست!!!به حق دعای ادمهای صالح و مخلص واقعی گره مشکلات مردم و مملکت باز شه (160037)
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۲۱:۵۳
به درک که واشنگتن نمیتواند
خیلی دوست دارم حمله کنید ببینم چند مرد حلاجید
شهادت آرزوی ماست
ما تا آخرین قطره خون در دفاع از وطنمون هستیم (160105)