به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۰ - ۲۳:۰۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب : ۱۹۷۱۱

اظهارنظر بیش از حد مردم را سردرگم می‌کند

گروه اقتصادي: یک عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت و مجلس باید برای شناسایی اقشار پردرآمد جهت حذف یارانه آنها، خط ثروت را با عدد مشخص تعیین کنند.
اظهارنظر بیش از حد مردم را سردرگم می‌کند
اسماعیل جلیلی  اظهار کرد: تعیین وضعیت خط ثروت افراد یا میزان درآمدهای آنها موضوعی تجمیعی و ترکیبی است و سامانه‌های مختلف باید بتوانند اطلاعات واقعی افراد را در حوزه ثروت آنها تعیین کنند و نهایتا این مبنای ارزیابی قرار گیرد. وی افزود: مشکلی که وجود دارد این است که سامانه‌هایی که اطلاعات را به طور واقعی ارائه کنند وجود ندارد و به جز تعدادی که مشخصا از کارکنان دولت هستند و مالیات پرداخت می‌کنند یا برخی افراد که شرایط‌شان در سازمان‌های حمایتی ثبت شده و یا برخی افرادی که در فضای کسب و کار شرایط‌شان به طور واقعی در سامانه‌های مالیاتی تعریف شده، مابقی دارای ابهام هستند و این ابهامات ناشی از عدم به‌روزرسانی اطلاعات است.

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس خاطرنشان کرد: اگر دامنه اطلاعات به سمت املاک و حساب‌های بانکی بخواهد پیش برود، لزوما هر ملکی به عنوان سرمایه یک فرد به حساب بیاید جزء دارایی‌های آن محسوب نمی‌شود و ممکن است مابه‌ازای آن بدهی به همان سیستم‌های بانکی یا دولتی وجود داشته باشد یا سپرده‌های بانکی افراد لزوما ناشی از درآمد آنها یا تولید ثروت نیست بنابراین ابهامات زیادی در این بخش وجود دارد. جلیلی با تاکید بر لزوم بررسی کارشناسی این موضوع از سوی دولت، تصریح کرد: ما معتقدیم اظهارنظر بیش از حد در این زمینه برای مردم ایجاد سردرگمی می‌کند. نمایندگان دولت می‌توانند پیشنهادات خود را ابتدا به صورت کارشناسی شده ارائه کنند و این نظرات مورد ارزیابی قرار گیرد تا دولت به یک رویکرد واحد در این حوزه دست پیدا کند و آن رویکرد به صورت آزمایشی اجرا شود و نهایتا در صورت صحت داده‌های ارائه شده به عنوان مبانی مورد استفاده قرار گیرد.

این عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یادآور شد: دولت و مجلس باید قبل از آن ابتدا خط ثروت را تعریف کنند که عدد آن چه ریالی است و مازاد بر آن را ثروتمند و پردرآمد و پایین‌تر را مشمول دریافت خدمات دولتی و امور یارانه‌ای در نظر بگیرند. وی با بیان اینکه تصمیمات در این زمینه معمولا سلیقه‌ای و شتابزده صورت می‌گیرد، گفت: اکثر گفتارها و اظهارنظرها در این باره صرفا تنش‌هایی را در جامعه ایجاد می‌کند بدون اینکه خروجی متقن و مبتنی بر اطلاعات شفاف ارائه شود. نماینده مردم مسجدسلیمان در پایان تاکید کرد: ما معتقدیم تا زمانی که بیش از 90 درصد اطلاعات به صورت واقعی تعیین نشده باشد هر نوع اظهارنظر و اقدام جهت حذف دهک‌های بالا هزینه‌های خطا و نارضایتی را در جامعه افزایش می‌دهد.
مرجع : ايسنا

۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۱۴:۰۰
این بابا چی گفت؟
منظورش چیست؟
این هم نماینده مجلس ما کی وبا کدام دلیل گفته ۹۰درصد مردم دروغ گو و اطلاعات ودادهاشون غلط است
نماینده مجلس چرا بی قانون حرف می‌زند (160511)
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۱۴:۱۰
این ملت که هر بلایی سرشون میارین صداشونم در نمیاد الکی چرا از مردم مایه میذارین......!!!؟؟؟؟؟؟ (160524)
اعتراض دارم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۱۶:۰۱
چرا 200 نماینده مجلس یارانه می گیرند ؟!!!
آنها که دستشان همه جا باز است و همه امتیازها را در اختیار دارند چرا از 45 هزارتومان نمی گذرند ؟!! (160610)