به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۲۹ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : ۲۰۱۱۶۲

جدیدترین آمار ترک تحصیل دانش‌آموزان

گروه جامعه: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: نرخ خالص ثبت نام به ۹۸.۱۸ درصد در سال ۹۸ رسیده است و توانستیم از سال ۹۲ تا ۹۸ تعداد ۲۱۳ هزار و ۲۰۵ کودک تارک تحصیل را شناسایی کرده و به مدرسه بازگردانیم و نرخ ترک تحصیل را به ۱.۱۱ رسانده‌ایم.
جدیدترین آمار ترک تحصیل دانش‌آموزان
به گزارش ایسنا، رضوان حکیم زاده در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به مرور مهمترین اقدامات انجام شده در این معاونت پرداخت و با اشاره به طرح خشونت‌زدایی از مدارس ابتدایی گفت: وزیر یک بسته همه جانبه تحولی از هر معاونت خواسته است و مقرر شد ما این طرح را نیز در قالب بسته تحولی که حرکت از حافظه محوری به مهارت محوری و تربیت تمام ساحتی است را ارائه کنیم. فراهم کردن محیط امن برای دانش‌آموزان با این بسته و خشونت زدایی دنبال می‌شود.وی افزود: ارتقای مدیریت آموزشگاهی، روش‌های نوین تربیتی، تقویت فعالیت‌های علمی و پژوهشی و صلاحیت‌های حرف‌های و علمی معلمان، توسعه عدالت آموزشی و افزایش نرخ پوشش تحصیلی از دیگر اقدامات است.
جدیدترین آمار ترک تحصیل دانش‌آموزان
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: نرخ خالص ثبت نام به ۹۸.۱۸ درصد در سال ۹۸ رسیده است و توانستیم از سال ۹۲ تا ۹۸ تعداد ۲۱۳ هزار و ۲۰۵ کودک تارک تحصیل را شناسایی کرده و به مدرسه بازگردانیم و نرخ ترک تحصیل را به ۱.۱۱ رسانده‌ایم.
تصویب پست «راهبران آموزشی» در اداره امور استخدامی/ابلاغ تخصیص سهمیه بنزین به راهبران
وی با اشاره به اینکه افزایش تعداد راهبران آموزشی که به عنوان سفیران کیفیت کار می‌کنند نیز انجام شده است گفت: ۲۸۷۸ راهبر آموزشی در سال جاری داریم و تصویب پست راهبران آموزشی در اداره امور استخدامی بود و سهمیه بنزین را برای سرکشی راهبران به مدارس گرفتیم که دو روز گذشته با پیگیری وزیر انجام و ابلاغ شد.
حکیم زاده به ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان اشاره کرد و گفت: نرخ پوشش را به ۳۲ درصد رسانده‌ایم.
وی به طرح بازی و یادگیری اشاره کرد و گفت: راه اندازی اتاق‌ها یک کار نمادین برای جلب توجه والدین و جامعه نسبت به نقش بازی در یادگیری مورد توجه ماست، اما نکته اساسی این است که به سمتی برویم که معلمان آموزش دیده در هر فضایی از بازی برای یادگیری استفاده کنند.
تعمیم دوره پیش دبستانی در مناطق دو زبانه/ افزایش نرخ پوشش به ۵۶ درصد در روستا‌ها
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برای دوره پیش دبستانی در برنامه ششم توسعه و سندتحول بنیادین هدف گذاری داشته‌ایم گفت: تعمیم دوره پیش دبستانی در مناطق دو زبانه از برنامه‌های اصلی است و دو بخشنامه مهم را برای ساماندهی فضا‌های دولتی برای پیش دبستانی به استان‌ها ابلاغ کنیم. امیدواریم تخصیص اعتبارات نیز انجام و دغدغه‌های ما را مرتفع کند. نرخ پیش دبستانی در مناطق روستایی به ۵۶ درصد رسیده است.