به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۹:۱۲
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ساعت ۱۷:۰۳
کد مطلب : ۲۰۸۱۵

نباید دولت را اسرائیلی وبی‌دین خواند

گروه سياسي: دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی در خصوص برخی اظهار نظرها مبنی بر اینکه نباید به این زودی از دولت انتقاد شود، گفت:‌ نه؛ انتقاد کنند. دروغ و تهمت نزنند ولی انتقاد کنند.
نباید دولت را اسرائیلی وبی‌دین خواند

حجت‌الاسلام علی یونسی افزود: وجود ضعف، طبیعی است و در این زمینه باید از دولت انتقاد شود. اما باید تفاوتی بین تحقیر، تضعیف، اهانت و دروغ‌گویی با انتقاد سازنده هم وجود داشته باشد. وي در پاسخ به این پرسش "این روزها از سوی برخی تریبون‌ها، منتقدان دولت، تندرو و افراطی قلمداد می‌شوند، نظر شما چیست؟" اظهار داشت: هیچ‌وقت نباید به منتقدین تندرو گفت. البته انتقاد تعریف دارد و باید همان‌گونه که ضعف را می‌گویند راه‌حل ضعف را نیز بگویند. یونسی با بیان "نباید دولت را تضعیف کنیم و بگوییم اینها آمریکایی و اسرائیلی و بی‌دین هستند چرا که این نسبت‌ها، خوب نیست"، در خصوص حضور برخی چهر‌ه‌های چندشغله در دولت تدبیر و امید اظهار داشت: فکر می‌کنم این دسته از انتقادها درست باشد. انتقادهایی از جمله حضور دوشغله‌ها و چندشغله‌ها عیبی ندارد. نبود انتقاد، ما را به استبداد و بدبختی و دیکتاتوری می‌کشاند. وی درخصوص تصمیم دولت مبنی بر محرمانه ماندن مذاکرات با 1+5 و از جمله برخی مباحث مطرح شده مبنی بر نظرسنجی از مردم نیز گفت: همه مذاکرات محرمانه هستند و تنها بخش‌هایی از آن اعلام می‌شود. به‌نظر من هجمه در این زمینه، انتقاد نیست بلکه تخریب است.
دستیار رئیس‌جمهور با بیان اینکه رسم همه مذاکرات بر محرمانه ماندن آن است، اظهار داشت: فقط آن‌چیزی که توافق طرفین باشد، اعلام می‌شود. اینکه دیگران فکر می‌کنند اعلام نکردن محتویات مذاکره به‌معنای نامحرم بودن مردم است، اینها توطئه است.

یونسی همچنین خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری هم اخیراً صحبت‌های قاطعانه‌ای داشتند و از رهبری هم همین انتظار است که قاطعانه از دولت خود حمایت کنند.قطعاً مذاکره‌کنندگان ما بدون مجوز از رهبری از خط قرمز عبور نخواهند کرد و با صلاحدید ایشان عمل می‌شود و تمام خطوطی که رهبری تعیین کرده‌اند، باید رعایت شده قدم به قدم پیش رفت، شما مطمئن باشید رهبری در جریان مذاکرات هستند.

 


afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۷:۳۸
یعنی یک روزی میشه ما بدون تهمت زدن،زود قضاوت کردن،برچسب زدن،بی دین پنداشتن کسایی که نسبت بهشون انتقاد داریم رفتار کنیم (167032)